Utställnings tråden

Kul att det roar någon, jag var mest bedrövad :p har pepprat burarna med Feliway, Sixten ligger och tittar på folk istället för att ligga och trycka bakom toaskynket som alltid annars. O_o och Sauron var något mindre arg i morse faktiskt så jag hoppas att det funkar.
Edit: han låg faktiskt i mitt knä och gosade typ fem minuter innan han ledsnade, och jag tog ut honom öht för att han ledsnade på buren. Det var det där med koncentrationsförmåga...

Kul att det roar någon, jag var mest bedrövad :p har pepprat burarna med Feliway, Sixten ligger och tittar på folk istället för att ligga och trycka bakom toaskynket som alltid annars. O_o och Sauron var något mindre arg i morse faktiskt så jag hoppas att det funkar.
Edit: han låg faktiskt i mitt knä och gosade typ fem minuter innan han ledsnade, och jag tog ut honom öht för att han ledsnade på buren. Det var det där med koncentrationsförmåga...

Synd att jag inte tänkte på att det var/är utställning i helgen för jag var faktiskt till Borlänge och handlade igår (lönehelg :wtf:). Det hade varit trevligt att se det sura grå lejonet :p :D

Synd att jag inte tänkte på att det var/är utställning i helgen för jag var faktiskt till Borlänge och handlade igår (lönehelg :wtf:). Det hade varit trevligt att se det sura grå lejonet :p :D

Annars sitter vi här hela dagen idag också :D
Sixten 1/2 idag också, idag gosade han utan missljud :angel: samma hona som igår i panelen sen så räknar med att bli utan bis. Sauron fick en bedömning och domaren var väldigt nöjd idag också. Sauron var ju missnöjd idag igen dock, men inte lika illa som igår och med lite distraktion av en vippa så fick domaren till och med bära honom ett tag. Sa även att han såg att det är en väldigt snäll kille och att det inte var några problem att hantera honom, att han bara var missnöjd med situationen pga hormoner och det var ju skönt att höra så han inte framstår som rabiat med mentalitetsproblem liksom. Så nu tar han paus ett tag. :) hans uppfödare kommer till Iggesund så det vore ju kul att ta dit honom, men vi får se.

Är det någon som vet, om en utställare utesluts från sin klubb pga att hen har tagit en huskattskull(medvetet), får hen då gå med i en annan klubb och fortsätta ställa ut? Hen borde ha uteslutits i början av augusti och hävdar nu att hen har gått med i min klubb och ska ställa ut igen.

@Linta Jag skulle fort som attan kontakta någon i styrelsen och påpeka detta!
Ja, jag var på väg till ett klubbmöte när jag skrev, tänkte att om någon här vet att det är helt okej att göra så så behöver jag inte ta upp det. :) Iom att jag hann dit innan jag såg ditt svar tog jag upp det ändå, fick inte ihop ekvationen riktigt, alla klubbar är ju hårda(precis som det ska vara) på det där med huskattsavel och det vore konstigt om det inte var diskvalificerande liksom... Det visade sig dock att klubben inte visste att hen hade tagit en kull och att hen hade lämnat/blivit utesluten från sin tidigare klubb pga andra orsaker. Så jag har talat om vad jag vet och ordföranden skulle börja gräva i det omedelbart för att förhoppningsvis inte behöva välkomna hen som medlem.
När är utställningen på Jälla? :)
Kat 2 på lördag 18/10 och resten 19/10 :)

Bara 4 dagar kvar till Jälla nu och så klart att Luna skulle börja fälla kragen i början av veckan, nåja hon har lite kvar i alla fall och jämför man med förra året så har hon ungefär lika nu som då. Nedrans katta, tur att hon är söt ändå ^^

Saurons åsikter om dagen på UK:
tuzki-bunny-emoticon-008.gif

Vad matte ville göra:
tuzki-bunny-emoticon-043.gif

Vad matte gjorde:
tuzki-bunny-emoticon-031.gif
tuzki-bunny-emoticon-023.gif
tuzki-bunny-emoticon-014.gif

Nu blir det inget mer förrän han är kastrerad. En annan katt skickade sin matte till infektionskliniken, så jag antar att det hade kunnat vara värre ändå. Alltid nåt. :meh:

Vad matte ville göra:

Vad matte gjorde:

Nu blir det inget mer förrän han är kastrerad. En annan katt skickade sin matte till infektionskliniken, så jag antar att det hade kunnat vara värre ändå. Alltid nåt. :meh:

Men herreje vilken lite huligan han är! O_o Bra att det blir "no balls" snart! :p :D

Men herreje vilken lite huligan han är! O_o Bra att det blir "no balls" snart! :p :D
Det var dumt av mig att tro att det skulle gå bättre den här gången, han borde ha varit hemma. Men iom att det gick bättre på söndagen i Borlänge hoppades jag ju. :meh: Det var några som tyckte att jag skulle fortsätta ställa honom, ofta ofta ända tills han ger sig, men det känns fan inte bra. Är ju varken kul för honom eller mig när det blir sådär. När vi skulle åka hem tog jag honom mitt i en tupplur, då var det minsann inga humörproblem, och han slappar ju i buren, men hos domaren vill han inte vara.

Och btw @Smulis, bästa klubbkatt-rosetterna är gaaalet stora. :D Ses imorn!

Det var dumt av mig att tro att det skulle gå bättre den här gången, han borde ha varit hemma. Men iom att det gick bättre på söndagen i Borlänge hoppades jag ju. :meh: Det var några som tyckte att jag skulle fortsätta ställa honom, ofta ofta ända tills han ger sig, men det känns fan inte bra. Är ju varken kul för honom eller mig när det blir sådär. När vi skulle åka hem tog jag honom mitt i en tupplur, då var det minsann inga humörproblem, och han slappar ju i buren, men hos domaren vill han inte vara.

Ni utmanade kanske ödet när han fick heta Sauron! :D

Vad matte ville göra:

Vad matte gjorde:

Vad tråkigt!
Hur gammal är han?
Jag hoppas det ger sig när han är kastrerad men lita inte på det... Det Brukar ju bli bättre men inte säkert.

Själv ställde jag min gamla kastrathona för första gången nånsin. Hon tog sitt CAP och blev dessutom BIV!  Men vid Nom tog det stopp.
Hon huffa och puffa som värsta lilla draken mellan varven men hon höll sig på mattan. Duktig kisse!

Som Bonnie då . Hon ska förhoppningsvis ta CH i november, sen blir det nog inget mer som fertil. Så tråkigt, första utställningen var hon helt underbar :love: Men sen satte hormonerna fart och då blev det inte lika bra längre.
Ska testa med Zylkene innan denna gång och kanske blir det bättre av att Malla är hemma.

@Linta Vad är det han gör på utställningarna?
Han försöker bita, mest. Det är även skönsång, fräs och väs(!), en del klor. Och det bara av att man försöker ta på honom, typ handen på ryggen. Försöker man distrahera/leka med vippan så anfaller han den, inget bus där inte. Fick ju tips om att fortsätta ställa, och vara lika hård på honom som han är mot mig, och visst, kanske funkar det, eller så blir det precis tvärt om och så är det kört för alltid istället. :( Nu när jag ser på det med lite mindre upprörda ögon så tycker jag inte han var så mycket värre igår än i Borlänge, men domarna har ju olika höga trösklar. Och jag känner lite att en gång är ingen gång, två gånger en vana och han beter sig inte tillräckligt okej för att jag ska vilja överse det en tredje gång.
Vad tråkigt!
Hur gammal är han?
Jag hoppas det ger sig när han är kastrerad men lita inte på det... Det Brukar ju bli bättre men inte säkert.

Själv ställde jag min gamla kastrathona för första gången nånsin. Hon tog sitt CAP och blev dessutom BIV!  Men vid Nom tog det stopp.
Hon huffa och puffa som värsta lilla draken mellan varven men hon höll sig på mattan. Duktig kisse!
10 månader, så jag hoppas att om vi kastrerar snart och tar en lång paus så ska han ha glömt det här. Grattis. :)

Som Bonnie då . Hon ska förhoppningsvis ta CH i november, sen blir det nog inget mer som fertil. Så tråkigt, första utställningen var hon helt underbar :love: Men sen satte hormonerna fart och då blev det inte lika bra längre.
Ska testa med Zylkene innan denna gång och kanske blir det bättre av att Malla är hemma.
Det är så frustrerande, Sauron var ju också jättego de första gångerna. Så jag hoppas att det ska gå sen när hormonerna går ur efter kastreringen, och att assistenterna får ta honom från start då så inte jag förstör något. Zylkene, det är nån form av pasta va? Effektivare än Feliway?

kl
Vilken jävla pisshelg rent ut sagt. Drog Sixten idag, jag blev hämtad(tack snälla @Smulis mamma :love:) från sekretariatet en stund innan det var dags, då hade han både varit i lådan och råkat bajsa lite i bädden. Flytande. :crazy: Tänkte att okej, det kanske är stressen, jag tar ut honom och kollar läget. Han lät som han bara gör när han mår dåligt, inte på ett missnöjt sätt utan sådär riktigt ynkligt som får en att tänka på ett sjukt barn typ. Satt på bänken vid domaren med honom i knät, han brukar alltid lugna sig då, men det hjälpte inte alls. Kände att han hade bajs i byxorna och kände bara att nä, det här gör jag inte, jag kan inte utsätta honom för det här. Skjuts in i buren igen och tala om för assistenten att han inte kommer upp. Det var lämpligt nog tidig hemgång idag, så vi har varit hemma nån timme redan. Han är superpigg så misstänker att han har blåst mig. :cautious: Oavsett så tar vi paus nu, jag skiter ju i resultaten men mina katter måste må bra och jag måste tycka det är roligt, där är vi inte just nu. Känns som om högre makter ville knäppa mig på näsan lite, "du ska inte tro att det är lätt inte!" liksom. :p

@Linta
Usch lider med dig! :( men som du säger, katternas väl och ve måste ju gå i första hand och det kan ju vara så enkelt att han hade ätit något som magen inte tålde just då bara i och med att han är pigg nu men jag kan tänka mig att det känns drygt efter Saurons beteende igår med (nedrans tonåring!) :mad:

Det är så frustrerande, Sauron var ju också jättego de första gångerna. Så jag hoppas att det ska gå sen när hormonerna går ur efter kastreringen, och att assistenterna får ta honom från start då så inte jag förstör något. Zylkene, det är nån form av pasta va? Effektivare än Feliway?
Zylkene är pulver i kapslar, men man kan blanda pulvret i vatten och ge i munnen istället. Sist jag tittade, tyckte jag kapslarna var alldeles för stora för att ge i sin helhet, men får se. Typ 3 v innan ska man börja ge.

Puttar upp denna tråden :). Brukar kika in här (och har fått svar på frågor innan, men blev sedan aldrig aktuellt då den tänkta katten visade sig vara mattegris och inte tycka om främlingar så insåg att dte inte var lönt för hon skulle inte tycka det vara kul, och det ska ju vara en kul grej för både människa och katt).

Men har ju en liten lurvig husis nu, hade ju planerat köpa renrasig chinchillaperser med stamtavla men blev inte så....

men har två frågor..
ska ju chippa och registrera (såfort jag betsämt namn....), har alltid trott att katter med stamtavla registreras i sverak o huskatter bara kan registreras i jordbruksverket. men läste igår att även sverak registrerar huskatter. får huskatten ställas ut oavsett var den är registreras av de två ställerna eller vilket av dem gäller?

jag tycker det även är svårt att hitta info om kattklubbar och utställningar, har efter endel sökande hittat lista på internationella utställningar för nästa år, men undrar, finns det inte "mindre" utställningar? typ som hundar kan ställas ut i lokala inoffeciella utställningar. jag som bara vill "testa på för skojs skull" hade föredragit en liten mindre tillställning... + att här i småland där jag bor verkar det inte alls finnas många.. dackekatten har en om året typ, gislaved i april tror jag det var. och kalmar har nån i juni.

Puttar upp denna tråden :). Brukar kika in här (och har fått svar på frågor innan, men blev sedan aldrig aktuellt då den tänkta katten visade sig vara mattegris och inte tycka om främlingar så insåg att dte inte var lönt för hon skulle inte tycka det vara kul, och det ska ju vara en kul grej för både människa och katt).

Men har ju en liten lurvig husis nu, hade ju planerat köpa renrasig chinchillaperser med stamtavla men blev inte så....

men har två frågor..
ska ju chippa och registrera (såfort jag betsämt namn....), har alltid trott att katter med stamtavla registreras i sverak o huskatter bara kan registreras i jordbruksverket. men läste igår att även sverak registrerar huskatter. får huskatten ställas ut oavsett var den är registreras av de två ställerna eller vilket av dem gäller?

jag tycker det även är svårt att hitta info om kattklubbar och utställningar, har efter endel sökande hittat lista på internationella utställningar för nästa år, men undrar, finns det inte "mindre" utställningar? typ som hundar kan ställas ut i lokala inoffeciella utställningar. jag som bara vill "testa på för skojs skull" hade föredragit en liten mindre tillställning... + att här i småland där jag bor verkar det inte alls finnas många.. dackekatten har en om året typ, gislaved i april tror jag det var. och kalmar har nån i juni.
Hur det fungerar med registrering av huskatt och utställning kan jag inte svara på, men eventuellt kan jag hjälpa dig med din andra fråga.

Alla utställningar kan du hitta via sveraks hemsida under "utställning". Det finns väldigt få "inofficiella" utställningar. De enda som finns är väl de KM som finns hos vissa klubbar. Det hittar du ju via respektive klubbs hemsida isf, och är väl bara öppen för klubbens medlemmar. Kattutställningar är internationella generellt. Det behöver inte betyda att det är en superstor kattutställning. Storleken brukar skilja väldigt mycket beroende på klubb och lokal. Allt ifrån 180 katter till 600 katter/dag. Man kan ju börja med någon mindre utställning om man känner sig skrämd. Jag började med en av de större som finns (NERK) men jag redde ut det med, trots att jag inte hade någon med mig som kunde det där med kattutställningar. Alla utställningar funkar ju på samma vis oavsett storlek.

Kattutställning brukar för övrigt innebära mycket åkande om man vill ställa mycket. Jag brukar bara åka på utställningar som ligger inom 15-20 mil hemifrån. Är det uppåt 20 mil kanske man väljer att sova över också och då ställa två dagar (Ofta kan man ställa båda dagarna).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 425
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka