Nej, jag är inte helt tillfreds med mitt beslut faktiskt. Hon har aldrig smällt och aldrig visat agressivitet, men jag har kontakt med ed mycket erfaren uppfödare som kommer visa henne imorgon. Visar hon osäkerhet kommer hon inte tas upp för nominering.Men lilla fia-lotta då. Vet inte om jag hade vågat ställa en katt som såg ut sådär. På min första utställning åkte jag med en bekant vars katt smällde vid bedömningen. Han blev sig aldrig mer lik igen, utan fortsatte vara osäker och aggressiv hemma. Han var tydligen världens snällaste innan händelsen. Det var en kastrerad hane. Men jag håller verkligen tummarna för att det blir ett cert i helgen
Jag längtar ut på utställningar igen efter att inte ha varit iväg sedan februari! Jag hoppas att Sally kommer se vettig ut i vår så jag kan prova att ställa henne som kastrat. Sen kommer ju min nya förhoppningsvis. Hon är lite feltecknad med jag vill gärna få henne bedömd ändå. Inom ragdollvärlden så vet jag en hane med diskvalificerande felteckning som blivit både Champion och dessutom NOM 2 ggr ... Bedrövligt enligt mig, men med tanke på det borde min nya åtminstone kunna få en fair bedömning då hon inte har några diskvalificerande fel.
Jag har själv haft en katt som blev helt annorlunda efter utställning, så jag vet.
Jag vet en RAG som blivit PR som har vitt mellan 2 tår. Men det är det ingen som sett.