Utställnings tråden

Men lilla fia-lotta då. Vet inte om jag hade vågat ställa en katt som såg ut sådär. På min första utställning åkte jag med en bekant vars katt smällde vid bedömningen. Han blev sig aldrig mer lik igen, utan fortsatte vara osäker och aggressiv hemma. Han var tydligen världens snällaste innan händelsen. Det var en kastrerad hane. Men jag håller verkligen tummarna för att det blir ett cert i helgen :)

Jag längtar ut på utställningar igen efter att inte ha varit iväg sedan februari! Jag hoppas att Sally kommer se vettig ut i vår så jag kan prova att ställa henne som kastrat. Sen kommer ju min nya förhoppningsvis. Hon är lite feltecknad med jag vill gärna få henne bedömd ändå. Inom ragdollvärlden så vet jag en hane med diskvalificerande felteckning som blivit både Champion och dessutom NOM 2 ggr :banghead:... Bedrövligt enligt mig, men med tanke på det borde min nya åtminstone kunna få en fair bedömning då hon inte har några diskvalificerande fel.
Nej, jag är inte helt tillfreds med mitt beslut faktiskt. Hon har aldrig smällt och aldrig visat agressivitet, men jag har kontakt med ed mycket erfaren uppfödare som kommer visa henne imorgon. Visar hon osäkerhet kommer hon inte tas upp för nominering.
Jag har själv haft en katt som blev helt annorlunda efter utställning, så jag vet.
Jag vet en RAG som blivit PR som har vitt mellan 2 tår. Men det är det ingen som sett.

Nej, jag är inte helt tillfreds med mitt beslut faktiskt. Hon har aldrig smällt och aldrig visat agressivitet, men jag har kontakt med ed mycket erfaren uppfödare som kommer visa henne imorgon. Visar hon osäkerhet kommer hon inte tas upp för nominering.
Jag har själv haft en katt som blev helt annorlunda efter utställning, så jag vet.
Jag vet en RAG som blivit PR som har vitt mellan 2 tår. Men det är det ingen som sett.
Jag håller verkligen tummarna för er! Kör ni med Feliway eller liknande?

Vissa domare verkar vara supernoga med att allt vitt sitter där de ska, andra verkar inte bry sig. Sally har en liten fläck i det vita på ena frambenet. Endast en domare har nämnt det, och då har hon väl blivit ställd typ 6-7 ggr.

Jag håller verkligen tummarna för er! Kör ni med Feliway eller liknande?

Vissa domare verkar vara supernoga med att allt vitt sitter där de ska, andra verkar inte bry sig. Sally har en liten fläck i det vita på ena frambenet. Endast en domare har nämnt det, och då har hon väl blivit ställd typ 6-7 ggr.
Tack! :bow:
Ja, det blir nog en hel del feliway. Men vi får se. Bara hon tar certet. Just jäklar, det blir ju BIV också. Jaja, vi får se. Vill gärna åka hem tidigt, så panelen slipper jag gärna.

Åh! Stort grattis! Och ännu mer grattis att hon skötte sig väl så att hon fick en bra upplevelse :).
*knapp*

Grattis MissFideli!! Skönt att det gick så bra!

Vi hade en bra helg i Finland och min hane blev IC på lördagen och tog även cert på söndagen.
Däremot valde jag att inte ta upp honom för Nom på söndagen för han var alldeles konstig och morrig. Det var många katter som inte var sig själva och det verkar som att det berodde på byte av des-medel.

*knapp*

Vi hade en bra helg i Finland och min hane blev IC på lördagen och tog även cert på söndagen.
Däremot valde jag att inte ta upp honom för Nom på söndagen för han var alldeles konstig och morrig. Det var många katter som inte var sig själva och det verkar som att det berodde på byte av des-medel.
Grattis till IC :)

*knapp*

Grattis till IC!

Nu är anmälan inskickad och avgift betald inför NERKS internationella utställning i februari 2015. Blir den första kattutställningen någonsin för egen del; jättespännande och lagom nervöst! Som tur är kommer Egils uppfödare vara på plats också (och förmodligen något kullsyskon) så det är en trygghet :) Är det någon av er som ska ställa då?

@Loviiisa : jag har ställt där två gånger, men vi kommer nog inte i vår. Det är en jättetrevlig utställning :). Stor men väldigt bra! Lycka till! Vad har du för ras?

Nu är anmälan inskickad och avgift betald inför NERKS internationella utställning i februari 2015. Blir den första kattutställningen någonsin för egen del; jättespännande och lagom nervöst! Som tur är kommer Egils uppfödare vara på plats också (och förmodligen något kullsyskon) så det är en trygghet :) Är det någon av er som ska ställa då?

Jag var på deras utställning i somras, den är en av de bättre jag varit på så skulle gärna åkt dit i februari men det blir för tajt mot barnafödande. ;)
Jag tycker arenan de är på (om det är Conventum Arena igen?) är helt super för utställningar! Det är stort, luftigt och tyst och toaletterna finns direkt i anslutning till hallen och så restaurangen på ett etage en trappa upp där man sitter i samma atmosfär som resten av arenan. :)

Ni som ställer ut, nog var det iaf nån i Borlänge i höstas? Jag var dit och kikade och tyckte det var sjukt rörigt och stressigt att gå där redan som åskådare som slapp hålla koll på allting - brukar det vara så?
Jag var lite sugen på att prova ställa ut Igor nån gång, men brukar det vara så som det var där så får jag konstatera att det inte är något för mig när jag inte klarar av miljön :down:

Och en fråga till till er utställningsintresserade; jag som har lite tid över i julhelgen och tillgång till mammas symaskin funderar på att ge mig i kast med att sy ett burskynke. Någon som har gjort det och vet på ett ungefär hur mycket tyg man ska räkna med att det går åt? För och nackdelar med olika tyg?

Var på hundutställningen i stockholmsmässan idag då mamma ville titta på sin framtida möjliga ras (och jag säger inte nej till att klappa hund :angel:)
Och då lyckades jag få henne att åtminstone humma jakande till att följa med på en kattutställning :devil: Så vet ni när/om det blir en åtminstone ganska stor utställning i stockholmstrakten? :bump:

Och en fråga till till er utställningsintresserade; jag som har lite tid över i julhelgen och tillgång till mammas symaskin funderar på att ge mig i kast med att sy ett burskynke. Någon som har gjort det och vet på ett ungefär hur mycket tyg man ska räkna med att det går åt? För och nackdelar med olika tyg?

Jag kör vanligt bomullstyg då man kan tvätta det varmt och få bort eventuella smittor. Krossad velour gillar många för att det inte skrynklar sig men det klarar knappt tvätt på 40 grader...
Googla på att sy ett burskynke så hittar du allt där! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka