Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Har aldrig ställt utomlands men har för mig att de brukar vara fri burplacering men det var det ju på NERKs med så..

Saknar att åka och även anmäla till utställningar just nu men förhoppningsvis blir det Norge längre fram i höst/vinter.

På NERK brukar vi inte ha fri burplacering, andledningen till att det blev det på Januari utställningen var att kvällen innan utställning allt klart, varenda katt fått en bur tilldelad efter konstens alla regler, dör datorn den var gjord på.... :cry: :cry:

Jag kommer på Nerk, ska både ställa och jobba... Hemma klubben ju.

Ställde också på Nerk men inget cac så ingen Champion med hem... Honan som tog det var äldre än min lilla skrutt och mer färdig så...
Men gud vad mycket snygga katter man fick se... Vet att domarna hade lätt ångest i söndags under ungdjurs kategori 2 panelen..

Snygg kokard tycker jag!! *kokardälskare*

Jag med! :D Fast de kommer nog alltid heta rosetter för mig *gammal inbiten hästmänniska som nu sadlat om* ;)

10401596_613800262049455_1587793427_n.jpg

Ställde också på Nerk men inget cac så ingen Champion med hem... Honan som tog det var äldre än min lilla skrutt och mer färdig så...
Men gud vad mycket snygga katter man fick se... Vet att domarna hade lätt ångest i söndags under ungdjurs kategori 2 panelen..

Jag var tråkig och orkade knappt gå och kolla på de andra bedömningarna än min egna men jag var så nöjd med Ex1 att jag svävade lite på moln! ^^ Lyckades ta några vändor och shoppa iaf. :o

Tja det var ju jag som stod på scen och delade ut pokalerna... Så jag fick ju liksom se Alla nomade katter... :D
Och höra domar tänka lite... Helt underbart att få den insikten i de olika raserna... :bow::bow:

Inte mitt skynke (det är inte alls lika fint) men på senaste utställningen blev jag kär i detta. Skulle vilja ha något liknande. Tyvärr är bilden på sniskan då mobilen och uppladdningssidan inte ville samarbeta. Men än dock...

Japp det var jag det...
Trött å dan värre... Och jag är överkänslig mot långhårs katter... HAHAHAHAHA...

Ajdå! Men det såg ut som att det gick bra! ^^
Jag tappade hakan för den där ragdollen(?) som inte var så gammal(?) och redan tagit 17 BIS! :confused::eek:

Inte mitt skynke (det är inte alls lika fint) men på senaste utställningen blev jag kär i detta. Skulle vilja ha något liknande. Tyvärr är bilden på sniskan då mobilen och uppladdningssidan inte ville samarbeta. Men än dock...

Fint!
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha... Rosa kanske för att jag gillar det? Men det kommer skära sig extremt mot tjejens röda päls om det är fel nyans... Grått går alltid hem och framhäver den röda pälsen mycket bra.
Marinblått tyckte sambon idag när vi var i tygaffären och kikade, men det blir ju liiite mörkt? ;)

Sambons översta önskemål är ett svart/gul-randigt (tänk varningslinjer) för att det är det ingen annan som har. :laugh::D:p
Han tyckte även att jag kan sy ihop något á la USAs flagga eftersom MCO:er är därifrån men det känns lite som det är några som redan har det, vill ju ha något eget!

Måste däremot fixa ett trimbord! (Eller det ska sambon få i uppgift, jag ska ju sy skynket!) :D;)

@Sorbe: Jag är hopplös på inredning/kläder men din sambos idé om USA-tema tror jag kan bli jättebra. Tänk New England-stuk, lite maritimt med stjärnor och rött-vitt-blått.

@Sorbe : Jag gillade flera av dina förslag. USA mönstrat vore nog toksnyggt. Svart och gult kan nog bli snyggt, men jag skulle bara tänka på AIK :D. Mitt är typ himmelsblått med lite mörkare mönster på golv och tak. Ganska fina färger mot min tjej, men lite tråkigt. Tror nog marinblått hade blivit fint mot dina katter. Sen behöver ju inte allt vara marinblått, utan man kan ju göra som burskynket ovan att köra något ljusare som bakgrund.

Mitt skynke (dålig bild). Skynket är dessutom sytt av en person som aldrig någonsin sett ett busskynke. Det är lite dåligt passande på sina ställen, men helt funktionsdugligt :p

Trimbord är superlätt att göra också. Vi köpte bara en bräda av lämplig storlek, klädde in i tyg och fixade krokar och kedjor med karbinhakar :). Supersmidigt när man ska borsta katt också.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 425
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka