Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Bara lördagen blir det. Vill se hur hon klarar sig i klass 7. Hon har ju gått till NOM varje gång hitills, men det känns som kraven blir så höga helt plötsligt. Själv?

Jag var lite sen med anmälan (hade glömt att betala medlemsavgift kom jag på så väntade en vecka så jag visste att pengarna kommit in ordentligt :p ). Hörde med de ansvariga eftersom det är min klubb så de sa att lördagen nästan var full så för att ha störst chans för att komma med så valde jag söndagen. :)

Nämen kul!!
Finns en viss risk att det springer små maskade britter här också innan året slut ;) Bonnie bär maskat och hennes blivande likaså :)

Hur gick det för dig och katterna igår? :)

Och var det fler som var på SK i helgen och hur gick det i så fall för er?

Det gick bra tack! Malla blev IC och Bonnie tog sitt CAC. Ingen nominering, men det var väntat. Så jag är supernöjd!! Själv då? Hur gick det för din fina kille?

Vad roligt!

Att min lillkille blev Champion och BIS på lördagen vet du ju redan. Igår fick han sitt första CACIB men blev slagen av en Skogis i Nom.
Så jag är jättenöjd med helgen! :)

Vad bra!!

Jag fundrar på om jag ska anmäla Bonsan till Birka i april. Och sen SpeedCat i maj. Då är hon CH innan kullen. Men samtidigt, vad spelar CH för roll? Alla kan ju bli CH känns det som.

Vad bra!!

Jag fundrar på om jag ska anmäla Bonsan till Birka i april. Och sen SpeedCat i maj. Då är hon CH innan kullen. Men samtidigt, vad spelar CH för roll? Alla kan ju bli CH känns det som.

Man måste börja någonstans? Vill du ha upp henne i titlar är det dessutom bra att börja direkt, ibland blir ju inte avelskarriären så lång som man tänkt sig av en eller annan anledning. Jag hade tänkt ställa Elise till titel mellan kullarna, men nu blev det ju snitt och tidig omparning istället, så hon går helt utan. Visst kan man ställa som kastrat sen, men det är ju trots allt större tolerans för småfel där så för eftervärlden betyder en titel som fertil mer. Säger hon som ställt katter till Europa/Supreme men brutalt misslyckats med att få ut någon av avelskatterna på utställning. Frasse och Maja är ställda till GIC, Timo till CH, Elise och Paxi har BIS som ungdjur/junior som enda meriter.

Jag planerar kastrera henne efter kullen hon ska få tidigast i höst, så jag hinner inte ta några titlar på henne fertil i alla fall. Ja, utöver CH då. Att Malla fick bli IC var för att parningslöpet dröjde och hon ju får 2 kullar istället för den avtalade enda. Kan säkert plocka upp henne till SC också, men IC får räcka och vi börjar om som kastrat sen.

För mig kan CH ändå vara värt något. Det visar visserligen "bara" att katten inte har några diskvalificerande fel, men det är bättre än inget?

Sv: Utställningstråden

Är det någon som varit i Nyköping i helgen? Hur gick det för er?

Jag var där på min allra första utställning, och lilla kisse (som tävlade i ungdjur) fick Ex 1, och stanna kvar för att bli vald till nominering, men där åkte vi ut :)

Är så nöjd över hur lugn och snäll han var, sov som en sten i buren hela dagen, och fick helt okej omdömen trots att han för dagen såg lite sådär ut..

Vi var där idag. Ovanligt många ungkatter bland maine coonerna så vi hade hård konkurrens och fick Ex3.
Jag är suuupernöjd. Fick underbar bedömning på henne och har hon varit exemplarisk hela dagen. :love:

Grattis :). Och grattis Sorbe också till fin kritik och att lilltjejen skötte sig bra.

Jag var också i Nyköping igår med min ragdolltjej. Första gången hon ställdes som champion. Hon var lite spänd men skötte sig ändå bra. Hon har fått lite humör på äldre dagar (är snart 2 år). Hon fick superbra kritik och fick sitt CACIB. I BIV kom hon tvåa och åkte ut mot en superfin unghane. Upp för NOM men där har hon som vanligt inte riktigt någon chans.

Jag är jättenöjd i alla fall! Jag har ju haft målet champion. Nu har jag 1 CACIB, så jag funderar på att försöka få henne till IC. Men då måste jag ju ställa i Norge och jag har ju ingen koll på det. Jag har ju nyligen lärt mig ställa i Sverige liksom.

Ni som ställt utomlands, skiljer det sig mycket från våra utställningar? :)

Nej, utöver språket är det lika. Jag ställde i Åbo i november, språket krånglade till det, men det gick ändå.

Nu är flickorna anmälda till Birkas i Sollentuna. På söndagen blir det brittspecial om det kommer tillräckligt många (ser mörkt ut dock :( ) så jag anmälde dom till den dan. Malla kan ju ta sitt första CAGCIB, medan Bonnie fortsätter med ett andra CAC.

OJ!
Vilken skillnad det är mellan raserna märker jag än en gång.
Har man en skogis så är det nog få som ser så på ett ch. Att ta cert är ta mig tusan INTE lätt! Men så står ju ofta skogisarna för 1/3 av katterna på utställningarna med.

Idag öppnar anmälan till våran utställning i falköping (BIK).
Vilka har tänkt att komma till oss? :D
Jag ska anmäla 2 katter idag.

Ja, Malla har aldrig haft konkurrent medan Bonnie har haft de1 1 gång. Men det beror lite på färgerna också, vi tävlar ju enbart i färg (inte grupp) och vissa färger (t.ex brunspott) är vanligare än mina blåspott/chokladspott.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 166
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 425
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka