Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Vi har ju inga titlar att jaga iom att Sixten är en husis, och just därför känns det trist att missa Sundsvall nu när det är special. Han har aldrig varit iväg så tätt förut så jag vet ju inte riktigt hur han kommer hantera det i så fall. Kanske får han åka till Sundsvall och sen med upp till Östersund utan att ställas ut, så får sambon hänga på hotellet med honom när jag är i hallen med den andra. :)

Bestämde mig tillslut för att anmäla Sixten till Östersund också. Huskattsklassen kostar 150:- per dag, så om han verkar grinig eller så på hotellet så är det ju ingen jättesumma som går förlorad om jag drar honom. Dock vore det ju trist att inte vara anmäld om han skulle vara i form. :)

Kl
Apropå feliway igen så sprejade jag transportburen innan vi gav oss iväg idag, Sixten har precis vaknat efter att ha sovit som en stock i 12 mil. :D snackar lite men är betydligt lugnare än vanligt. Hoppas det funkar lika bra imorgon på utställningen.

Det låter som en plan inför Östersund. Lycka till!

Kl
Igår var jag i Örebro. Sallys första utställning sedan juni. Hon skötte sig jättebra och låg som vanligt och sov i buren hela dagen. Jag trodde domaren skulle vara ganska hård eftersom hon trots allt hunnit bli 1,5 år. Men domaren gillade min lilla tjej och hon fick sitt sista cert och blev Champion!!! Hon var också uppe för NOM men åkte ut där mot väldigt bra motstånd.

Jag märkte att det kommit lite mer humör med åldern dock. När det var dags för NOM hade Sally fått sova ett par timmar i buren, och tyckte att hon var klar för dagen. Hon ville inte vara med mer så hon fräste lite och ville INTE sträcka ut kroppen alla. Knäppkatt!

Nästa månad ska vi ställa en dag i Nyköping hos Östkatten. Då blir det klass 7 som gäller för Sally. Har inga förväntningar men man måste ju prova i alla fall :). Domaren igår tyckte att hon höll poängmässigt för att kunna ta Cert i klass 7 iaf :).

Tack! Och grattis till titel!

Kl
Vi är också varit i Örebro den här helgen, igår blev det fjärde och sista plats, idag andra(av fyra). Etta blev en jättefin kille som verkligen förtjänade förstaplatsen, trea och fyra blev en rädd och en räddare. Förstagångare så inget konstigt. Blev jätteglad när domaren sa att Sixten är en riktigt trygg kille, men med stor integritet, och när han ville jämföra en gång till med ettan höll jag på att börja grina, haha, så ful i svansen som han är fortfarande. Det var ju den som skickade ut oss igår. Är på det hela jättenöjd med helgen. :)

Min sessa blev champion igår i Örebro :).
Nu blir det inga utställningar på ett tag då det är parning som gäller vid nästa löp men sen är planen på att ställa i Oslo.

Tack så mycket :). Vad skönt att du är nöjd. Hoppas ni vinner nästa gång :).

Sorbe: Tack! Ska ni ställa bebis i Nyköping? Får den andra också följa med?

Zarro: Grattis och lycka till med parning! Jag har nog missat, men vad har du för katt?

Jag har en bruntabby maine coon hona på 14 månader. Sen har jag en kastrerad huskattshane på snart 6 år men han ställs inte ut.

Vad har ni andra för några katter? :)

Bara lördagen blir det. Vill se hur hon klarar sig i klass 7. Hon har ju gått till NOM varje gång hitills, men det känns som kraven blir så höga helt plötsligt. Själv?

Zarro: Har en brun Bicolor ragdolltjej som är född i juli 2012, så hon är typ 1,5 år. Har även två andra katter, men som inte ställs ut. Två husisar, fast den ena är en sån där som man inte får prata högt om (oregistrerad Helig birma).

Jag har 2 britter, mor och dotter.
Mamman Malla blir 3 i maj och är en blåspott. Hennes dotter Bonnie är chokladspott och blir 1 år i april :love: Malla blir förhoppningsvis IC nästa gång, medan Bonnie går sin första öppna klass.

Grattis till er alla!

Var på Örebro i helgen som var jag med... (hemma klubben ju.. :D)
Två CAC blev resultatet och tillbaka kallad för Nom på lördagen, dock blev det stop där, ingen panel... Och tur va väll det för fröken hade börjat att ledsna då. Och matte fick ju jobba "hela" tiden enligt henne, och var bara JÄTTE tråkig... :meh:
Stor tur hade vi i alla fall, underbara människor i buren intill med värdens sötaste nakenfis. :love: :love:
Jag blev inspererad att skaffa en ny familjemedlem dock :o, då jag tok föll för två La Perm från Blå Kattens... :love:

Jaha, båda går hos samma domare den 9/3. Nöjd först eftersom då inte kan gå upp samtidigt, tills jag kom på att dom ju går upp exakt samtidigt vid nomineringen eftersom dom då tävlar mot varandra :crazy: Jaja, ska försöka leja bort Malla som är en riktig sprattelfia och svår för mig att hålla.

Du ska till SK?
Jag ställer båda dagarna. Det är ju Birmaspecial på lördagen. Inte för att min slyngelkatt har nått att hämta där men det blir kul att vara med. :)

Ställde ju också i Örebro med högst varierande resultat... På lördagen fick han draget cert. :o I klass nio! :eek: Fatta vilken ful katt jag måste ha. :D Jag skämdes nästan över min lilla pöjk då domaren mest suckade och pustade över att få en sån, enligt honom, anskrämlig varelse på bordet.
På söndagen tog han sitt cert utan problem med Ex på nästan samtliga punkter.
Jag ogillar skarpt domare som har dålig attityd och dessutom visar det utan pardon... Det var inte bara min katt som han ogillade. Trist!

Ja, jag ska till SK. Skoj, då kanske vi ses där!! Och du kan få se mina nallar :love: Domare är ett konstigt släkte :crazy: Mallas domare i Finland tyckte Malla var jättefin och väldigt cobby och fin i kroppen. Är det nått Malla inte är, så är det cobby, det är hennes egentligen enda riktiga "fel" :p
Men det kommer nog gå bra för din pojke ändå :)

Roligt!!
Då kanske du kan ha en liten kurs i hur en britt ska se ut? :)
Har faktiskt varit i kontakt med en britt-uppfödare som avlar på maskat. :o :D

Du ska till SK?
Jag ställer båda dagarna. Det är ju Birmaspecial på lördagen. Inte för att min slyngelkatt har nått att hämta där men det blir kul att vara med. :)

Ställde ju också i Örebro med högst varierande resultat... På lördagen fick han draget cert. :o I klass nio! :eek: Fatta vilken ful katt jag måste ha. :D Jag skämdes nästan över min lilla pöjk då domaren mest suckade och pustade över att få en sån, enligt honom, anskrämlig varelse på bordet.
På söndagen tog han sitt cert utan problem med Ex på nästan samtliga punkter.
Jag ogillar skarpt domare som har dålig attityd och dessutom visar det utan pardon... Det var inte bara min katt som han ogillade. Trist!

Vad har du för ras och vilken domare.... ???
Nyfiken i en strut...:p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 425
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka