Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Kl
Nu är vi installerade i Gåvsta på Fräsets utställning. I sista sekund som vanligt, körde fel och fick göra en U-sväng :o det är väldigt få huskatter, två långhåriga hanar och en hona, en korthårig av varje. Sixten är ju katastrofalt dåligt preparerad och har en rätt ful svans för tillfället, så jag har noll och inga förhoppningar. :D

Håller tummarna!! Det är så synd att huskatterna ställs så lite :(

Malla och Bonnie är anmälda till SKK i mars, Malla för IC och Bonnie för sitt första cert :love:

Oj det var inte många. Får se hur många det blir i morgon totalt, minst 4 långhår borde det ju bli i alla fall om jag har räknat rätt. Vi håller tummarna ändå att det går bra för Sixten :)

+ Smulis

Vi blev tvåa, den andra var "lite mer kammad" och med tanke på att Sixten ser ut som skit är jag mycket nöjd med det. :p tyckte han var ovanligt knölig innan vi fick träffa domaren, och när han fick komma tillbaka in i buren så satte han sig direkt och kissade. Och kissade. Och kissade. Trodde aldrig han skulle sluta. Stackarn, jag måste verkligen bli bättre på att uppskatta hur lång tid som är kvar så han slipper vara utanför buren så länge. Och så är jag så glad, för idag var första gången han satte sig på domarbordet, och gick och nosade på grejerna som var där och slappnade av litegrann. Så jag är jättejättenöjd ändå. :)

Och ja, jättetrist, tre långhår och ett korthår blev det tillslut idag, imorn endast fyra långhår. Härnäst ska vi till nerk som ju är rätt stor, och därefter Sundsvall som har huskattspecial, förhoppningsvis blir det några fler då.
(och hur sjutton blev Bonnie så stor så fort?! :D)

Åh så kul att han tog det hela med ro ändå och inte var förbannad på alla andra katter runt omkring ^^ och tvåa är inte fyskam heller :)

Superkul att du också ska till Sundsvall, det ska vi med ^^ Tänkte för en gång skull, ställa båda dagarna där, men sen får vi se om vi tar bilen upp eller om jag får ta tåget ensam men den dagen den sorgen :D

Ja det var jätteskönt faktiskt, speciellt eftersom han var så knölig senast. Haha, nä, det låter ju trevligt när man säger andraplats, sen att det innebär även sista plats talar vi tyst om ;) domaren var jättebra också, skrev dessutom läsbart! :D

Ja jag tänkte det, får ju passa på när det är special. Ska boka hotell så fort studiestödet kommer, vi blir där båda dagarna :) velar också lite mellan bil och tåg, det är ju en bra bit att köra men ack så bekvämt att slippa kånka grejerna överallt. Dessutom går det nog att klara sig med en hotellnatt då, vore ju också skönt. Och billigt. :D

Ja det är ju ingen som behöver veta att det bara var två hanar, räcker med en andraplats :D men i morgon är det en annan domare så vem vet hur det går då ^^ Härligt med domare som skriver tydligt! den vi hade i Birka gjorde inte det, några ord kan man urskilja men det mesta är oläsligt :meh:

Så skoj! ska bli kul att ställa där uppe, jag har bara ställt hundar i nordichallen tidigare så nu blir det lite annorlunda. Vi har bokat från fredag till söndag på ett vandrarhem som ligger bara en liten bit ifrån tågstationen så det är ju skönt om det nu blir att jag måste ta tåget upp. Men frågan är ju sen hur man tar sig därifrån till hallen :D Men förhoppningsvis tar vi bilen upp, det tar inte så mycket längre tid än att åka tåg då jag annars måste räkna med en timmes bussresa in till Uppsala först och sen tåget därifrån upp till S-vall :)

Ja, nerk brukar ju ha många huskatter. Eller hade när jag ställde på deras i alla fall.

Jag vette 17 hur Bonnie kunde bli stor så fort, min lilla bebis blir liksom 9 månader i morgon :confused: :p

Det låter ju bra! Och jisses, det känns ju som det var igår du lade upp de första bilderna och hela forumet fick brittsjuka. :p

Smulis, min pappa sa faktiskt en bra grej när jag ringde honom på vägen hem idag, "klart ni blev tvåa, ettan säger väl inte att den blev näst sist eller?", det kör vi stenhårt på från och med nu. :D Jag fick precis klart från sambon att ta bilen upp, så om du tar tåget fixar vi det så du inte behöver gå till och från stationen och hallen i alla fall. :)

kl
Även idag blev vi tvåa. Det kändes avgjort så fort domaren såg den andra katten ("Oj, vilken färg!"), och med tanke på hur Sixtens svans ser ut hade vi liksom ingen chans. :p Men, även idag var han lugn och tyst hos domaren, han tittar sig omkring med stooora ögon naturligtvis men han försöker i alla fall inte rymma längre. Med tanke på hur han ylar på väg till och från domarbordet så är jag väldigt nöjd med det, haha. Domaren var jättebra idag också, vi har ställt för henne en gång innan, och hon var precis lika lugn och rar med katterna som jag mindes. Överlag är jag helnöjd med helgen, längtar redan till nerk!

Gårdagens lapp:
Gardagens_resultat_och_jag_maste_ladda_upp_bilderna_nagonstans_for_att_fa_upp_dom_pa_ratt_stalle.jpg

Dagens lapp:
71508_1388948716.jpg

Domaren var jättebra idag också, vi har ställt för henne en gång innan, och hon var precis lika lugn och rar med katterna som jag mindes.

Får rätt mig själv nu när jag har gått igenom alla bedömningslappar - blandade ihop henne med en annan. :p

Haha din pappa är smart han! :D så det får vi köra på hädanefter ^^

*KL*
Luna blev, precis som Sixten, tvåa idag men domaren velade en bra stund innan hon bestämde sig. Den andra honkatten hade ungefär dubbelt så mycket päls som Luna (tänk perser så är ni inne på rätt spår) vilket gjorde att hon stod ut mer och hade ett mer "dock"likt utseende. Men huvudsaken är att Luna skötte sig förutom att hon var lite otålig men efter en stund la hon sig på domarbordet så överlag är jag supernöjd med dagen :)

Nu tar vi nya tag till Sundsvall, det blir också första gången Luna får testa på en tvådagars ^^

Tråkigt att det är så få husisar. Men det kanske är många som är som jag, innan jag kom till en utställning visste jag inte ens att man kunde ställa huskatter.

Kl
Sally är anmäld till NERK i februari. Hon har haft lite problem med att hålla vikten. Hon har dålig koncentration när hon äter och kommer gärna på att det är mycket roligare att göra något annat. Just nu stödmatar jag henne med bebismat. De andra katterna är så avis på Sally som får sitta på köksbordet och bli matad :).

Vi planerar också på att ställa en dag på Östkatten i mars. Jag är ju på jakt efter ett sista CAC så att Sally blir Champion. Tyvärr tror jag inte att hon kan gå mycket längre... Tråkigt nu när jag fått lite smak på det här med utställning :).

Samma med Malla. Fast IC då, jag tänker inte gå vidare. Däremot har jag stora förhoppningar på henne som kastrat, hon har en så pass häftig look att om bara kroppen rundar på sig så kan hon nog kanske t.o.m BIS:a.

Vilken dag funderar du på att ställa på Östkattens?
Vi hämtar en ny liten tjej hem till oss om några veckor som jag funderar på att ställa och det vore roligt med lite sällskap av en iaf! :D

Jag har inte spikat dag än. Troligen blir det lördag då jag tycker att det är skönare att ställa lördag. Det blir ju långa dagar så då är set skönt att ha söndag att vila upp sig på :).

Vad är det för liten tjej ni ska få hem då? Vad mysigt med en liten :).

MissFideli: Det känns som det krävs så mycket för IC... Vad är din uppfattning? Enligt mig finns det så mycket "fel" på Sally då jag tror att det är kört. Hon är inte så bred eller hög i huvudet som de flesta domare tycker att ragdollen ska vara. Hon är mer den gamla typen av ragdoll. Alla domare hittills utom en har gillat henne, men hon var också yngre när hon ställdes sist så jag tror de är mer förlåtande.

Det beror nog lite på konkurrensen. Malla går oftast (alltid faktiskt) själv, och i så låga klasser drar dom sällan certen. Men jag tycker inte kraven verkar så höga för IC. Malla saknar en rätt grundläggande del ur brittstandarden: cobby kropp. Hon är lång, ganska tunn just nu och högbent. Nu tror jag som sagt att hon vinner mycket på sin look, hennes stora ögon verkar få de flesta på fall :p Så dom kanske "glömmer" bort.
Men testa! Går det inte, så går det inte. Det är ju ändå bara 3 utställningar man måste ta cert på, så jag tycker det är värt att testa.

Jag har inte spikat dag än. Troligen blir det lördag då jag tycker att det är skönare att ställa lördag. Det blir ju långa dagar så då är set skönt att ha söndag att vila upp sig på :).

Vad är det för liten tjej ni ska få hem då? Vad mysigt med en liten :).

Det är en liten mco tjej, förhoppningsvis min blivande avelshona. :)

Jag! Båda dagarna. Får se om vi kommer iväg dock, misstänker att det är pälsbyte på gång.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
Katthälsa Veterinär inkopplad så det behöver ni inte tipsa om. Katt som har haft magproblem till och från hela livet. Mycket överviktig, en följd...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 425
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka