Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Sv: Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Det hade vi i den gamla utmaningtråden. Så fort jag försöker få Zipper att dricka bubblar han istället :D

Gäspningsutmaning hade ni ju oxå i den gamla tråden?! :grin:

Ts verkar ha övergett tråden, jag tycker också att den som la in första filmen (dvs Indil) får bestämma! Men eftersom det redan är måndag kväll tycker jag egentligen att vem som helst kan föreslå något så att vi kan komma igång. :laugh:

Pffft. Inte alls övergivit. Tittar flera gånger per dag :D

Men någon ändrade ju på min regel om att den som först lägger in sitt trix på söndagen får välja nytt till kommande vecka så :angel:

Å ändå verkar det som att ingen utmaning har bestämts ännu? :eek: Å nu är det tisdag!

Jag har ett förslag!

Lära hunden att skaka på sig (som att skaka av sig vatten). Användbart och trickigt! :)

Svagt ledarskap leder till revolt. ;)

Då tar jag det igen;

Den som först på söndagen lägger upp sin film på tricket den får bestämma!

Detta för att man ska få tid på sig och att det blir lite mer strukturerat om man får en vecka på sig att träna. Hundar som redan kan tricket behöver ju inte vara med helt enkelt. Vad som skrevs i andra utmaningstråden bryr jag mig inte om. Alls! Där med basta!

Hoppelhase, DU var först på Söndagen så nu ger DU ett trick! :devil:

Men vi som hade börjat med bubblandet, får köra på det också, fast utanför utmaningstråden;)

Skaka it is!:D

Jag har ett förslag!

Lära hunden att skaka på sig (som att skaka av sig vatten). Användbart och trickigt! :)

Det kan min hund=) Helt klart ett av de bästa trick han lärt sig. Så praktiskt att säga skaka innan man går innanför dörren när han är blöt eller har något som sitter i pälsen ;) Väntar bara på kameran.

Blåsa bubblor måste jag testa på min hund. Det lär bli en utmaning. Även att gäspa, har ingen aning om hur jag ska lära in det. Tips någon?

*kl*

Minakan skaka sig på kommando, halverst iaf, för de fungerar utmärkt när de är blöta dock ej i torrt tillstånd så vi har fortfarande någonting att jobba på på den delen...

Okej! Jag är med! Nu till ett blött träningspass! :D

*kl*

Vi är också med! Med "vi" menas jag och min kära lilla råtta Penny Lane, 5 månader och blandras Italienare/Toypudel... :)

Skoj det här!

Okey... Hur lär man in det?

Som det ser ut ute just nu får jag spola av lillråttan varje gång vi varit ute så jag har helt enkelt tänkt fånga beteendet när han skakar av sig då, men seg som jag är har jag hittills bara kommit ihåg det en gång... och så fort klickern kom fram satte han sig och började gapa istället. :D

Haha jobbigt läge, här gäller det alltså att fånga beteendet? Hur får man hunden att bjuda på det beteende vid träning?

Min knasboll provar JÄMT på "skäms" och det börjar bli lite tjatigt, han gillar väl att sitta och skämmas... :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 603
Övr. Hund Tycker att de var tråkigt att den tråden dog ut, så jag tänkte väcka liv i den igen. Tanken är samma som förra gången. Ett nytt trix...
Svar
4
· Visningar
661
L
Övr. Hund Uäää, bukefalister, kom med råd! Jag har kommit upp i Elit-klass med Eya, och vi har stött på problem som verkar bli värre och värre...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
12 077
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka