Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Sv: Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Gör en mittbena i pälsen och droppa lite vatten där. :D Eller testa blås lite försiktigt och se om hunden tenderar att skaka sig. :)

Wow... Med en långhårig hund blir det lätt med mittbena :angel:

Ska testa det under nästa vecka!

Knapp

Jag har lyckats klicka när han skakar några gånger idag, och ibland tror man att en lampa lyser upp i huvudet... men ikke :p Har i och för sig endast tränat ett pass , och det var idag, men mjaa.. vi får se hur detta ska gå. Ska testa lite mer ikväll/imorrn och se om han förstår.

Just nu droppar jag några droppar vatten på hans näsa och då skakar han sig ibland, så får fortsätta med det :D

*KL*
är det ingen som klarat veckans utmaning?
Är söndag och jag har inte sett en enda film:eek:
Själv blev det inget av med någon träning denna veckan men vi ser fram emot kommande uppdrag!:D

Vi har haft fullt upp med vet besök och annat så härifrån kommer det ingen film. (dessutom kan de skaka sedan innan, testade ute och det fungerade iprincip varje gång, så det gills inte hur som)

Jag testade lite med skakningarna igår å i förrgår men han börjar flämta å ska gäspa så fort klickern kommer fram. :p hur sjutton kan jag få han att inse att han kan bjuda på andra beteenden oxå? Jag klickar på allt annat än gäspningen men han tror fortfarande att han ska gäspa. :laugh:

Ska vi ta ett nytt trick för denna veckan? Intresset för skakningarna verkar ju vara svalt. Kanske ska ta någonting lite lättare så att vi kommer igång? Vad sägs om buga? (eller hur blir det nu, när ingen lagt upp en film ts?)

Eftersom att ingen annan kommer med förslag och risken känns stor att intresset för veckoutmaningarna svalnar så håller jag med Emor här som lagt fram förslaget att BUGA.
Bring it on:D

Jag röstar för buga också... Inte ens lagt ner energi på att lära honom skaka, vill ha lite lättare saker ibland...

Håller med, buga låter som ett bra förslag tycker jag.

Vi har visserligen börjat lite med det sen innan, men det sitter långt ifrån 100%, hoppas vi får vara med ändå?;)

Är det första filmen på söndag som gäller ändå?

Ja, det var faktiskt svårt det här med att skaka.. Men vi ger inte upp, vi har ju ännu en vecka att öva på det nu, eftersom han redan kan buga :) Men vi får ta nästa utmaning! ;)

Jag har äntligen fått tillbaka min kamera idag och hann filma tre utmaningar innan batteriet dog. Får filma de andra tex skaka när jag laddat kameran. Bubblor har jag inte lyckats lära in. Vissa av utmaningarna har han kunnat sen innan men inte gjort på länge så vi körde om det.

Veckans utmaning: Buga

http://www.youtube.com/watch?v=2mhK16LVVVM

En tidigare utmaning: Lyfta tassen

http://www.youtube.com/watch?v=pZzkogldgmU

Jag har för mig att jag sett i tråden att det var en utmaning med prata tidigare? Orkar inte leta igenom tåden så sätter in en och hoppas att det var rätt.
Prata:

http://www.youtube.com/watch?v=Z0kbuqB3_rs

Kan det vara gäspa du tänkte på? Prata har vi inte hunnit med i denna tråden, än åtminstonde ;)

ok sorry, då har jag tillgodo till den utmaningen kommer;). Ja det kan vara gäspa jag blandat ihop med eller om det är från ett annat forum.

Tack så mycket =)
Han kan när han vill min lilla kille men ibland när han ska lära något nytt blir han så ivrig att han kör sitt register med det han redan kan och hoppas att något är rätt. Han kör allt fort efter vartannat och om jag inte berömmer direkt så kör han nästa sak och hoppas att det är rätt haha. När det väl sitter så gör han det lugnt.

Suck jag är bra seg, jag höll ju på o lära in annat när veckan startade (givetvis just för det varit för svåra utmaningar för oss) så jag började med buga igår, det är lite jobbigt för honom med balansen. Jag får använda kopplet runt ljumskena för att han inte ska lägga sig med bakbenen. Svårt att skapa kommando med tecken också så jag får försöka lägga in röstkommandot Buga sen när han självmant bjuder på det beteendet. (Vi funkar bäst med teckenspråk tycker jag då :D)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 603
Övr. Hund Tycker att de var tråkigt att den tråden dog ut, så jag tänkte väcka liv i den igen. Tanken är samma som förra gången. Ett nytt trix...
Svar
4
· Visningar
661
L
Övr. Hund Uäää, bukefalister, kom med råd! Jag har kommit upp i Elit-klass med Eya, och vi har stött på problem som verkar bli värre och värre...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
12 077
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka