Sv: Ute dygnet runt?
Jag tror såhär, att alla vill (eller de flesta kan vi väl säga) sina hästars bästa. Alla har olika förutsättningar till utegång och hagar, så enkelt är det och alla har inte råd att ha den ultimata anläggningen. Man måste alltså kompromissa med antingen det ena eller det andra.
Själv kompromissar jag för jag har bara 2 hektar mark och har 9 hästar på gården, för tok för lite igentligen men jag kan inte skaffa mer!
sen är där många saker man kan ändra med enkla medel för att göra det drägligare för hästarna, såsom lösa fri tillgång till vatten, ge dem hö ute, täcka dem ordentligt och de är klippta osv...
Personligen, så är där vissa saker som jag inte kan förlika mig med, jag hade aldrig gjort avkall på t ex utvistelsen, jag hade aldrig stallat upp min häst där den inte kunde vara ute minst 8 timmar per dygn, bara för att man av bekvämlighetsskäl vill ha nära till anläggning, viss service osv..
Å andra sidan skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha häst och sätta deras behov i första rummet alltid, t ex skita i och rida dem för det är onaturligt, eller ha dem ute i lösdrift året runt om det inneburit att de blir för trötta för att kunna starta i travet...