U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

det gör min med! :mad: Men jag tycker du har fått till dina skuggor riktigt mörka trots dålig scanner! :)

jättefint! jag förstår verkligen inte hur du orkar fortsätta och jobba så länge med en bild, det skulle jag behöva lära mig, jag vill bli klar samma dag som jag börjar, och blir jag inte nöjd efter lite arbete så ger jag upp och börjar på nästa projekt... dåligt tålamod? neeejdå!

kl
har börjat massproducera :p. Nä, men är sjuk och hemma från skolan så jag har inte så mycket att göra

IMG_6897.jpg

jag blev nöjd med skissen, och färgläggningen av framdelen. men sen tog mitt tålamod slut, så bakdelen blev lite randig :p

IMG_6904.jpg

lite knepigt att få till färgerna på fotot, men jag tror de överensstämmer rätt bra med den riktiga bilden nu

IMG_6900.jpg

jag blev riktigt nöjd med den stora hästen och färgerna i bakgrunden... men fölet blev ju lite läskigt, haha. men han blir snyggare när han fäller fölpälsen, jag lovar :p

IMG_6908.jpg

och så en "skiss" (vet inte vad jag ska kalla det, har ju fyllt i konturerna med tusch, så jag kan ju knppast skissa på den längre), får se vad det blir av den

kl

Haha, mitt intresse för att teckna försvann lika fort som det dök upp ;)
Hade dock lite tid över ikväll så hann få ihop en bild. Använder mig som vanligt av kopieringspapper, "vanlig" blyertspenna och suddar med fingret (H)
DSCF7887.jpg

Fortfarande mycket problem med proportioner, håret osv. men jag orkar inte mer ^^ Är trots allt nöjd då personen på bilden är 100 % påhittad :)

Den är ju superbra! Jag tror inte att jag hade kunnat göra bättre påhittat!
Den enda kritik jag har att ge är nog att ögonen, munnen och nästan ser lite för stora ut för själva huvudet. Annars är den superfin!

Jag håller med lena, men det kanske är din stil?
Vi alla har ju olika liksom;)

Ne usch vad jag är seg med den där föbannade tigern:mad:

Det ser förmodligen ut så men det handlar väl snarare om att jag inte har lärt mig att se att det faktiskt är för stort :angel:

ett annat tips om man har problem med proportioner är att använda sig av rutmönster (gör jag själv nu då jag håller på med en bil, där allt måste vara rakt och exakt samma form , annars ser det dumt ut)
Alltså, då man ritar av nått så gör man rutmönster på det man ritar av och sen svaaaagt på det pappret man ska rita så kan man sudda bort det sedan då man är klart med själva grunden =)

skugga hellre med nått annat än finger, för man har ju massa fett och skit på sina fingrar. en stomp kostar knappt 10kr ^^ (fast brukar ju säljas i pack av 2-3 ) :p

Tycker förändringen gjorde stor skillnad jämfört med den första bilden =D
Och va inte rädd att skugga, jag var det i början och det såg otroligt platt och hemskt ut, sedan tänkte jag gå ifrån mina "försiktighets känslor" och verkligen följa ett motiv till punkt och pricka, skugga som fan ;)

använda sudd bland annat för att få fram det allra ljusaste, så gr iaf jag.

Jag håller med Zandrix. Dock heter det stompf och inte stomp! ;) Annars funkar det lika bra att ta en bit hushållspapper och ta på fingret när du skuggar. :)

Jag håller med Zandrix. Dock heter det stompf och inte stomp! ;) Annars funkar det lika bra att ta en bit hushållspapper och ta på fingret när du skuggar. :)

..eller topz! Det tycker jag funkar allra bäst. För detaljer brukar jag dock ta en smal stompf:D

Haha, precis, topz har jag inte använt på länge! hade helt glömt bort att man kunde använda sånna.. :D

Jag brukar faktiskt skriva stompf, men då panduro kallade det stomp, så blev jag osäker ;P

Såååå fint! :D

*kl*
Jag är ju inte lika duktig som er på att rita utan jag fuskar o använder datorn ;) Här är iaf mitt senaste projekt. Har planer på att lägga till någon text o trycka upp det på en tröja :)
horses_blogg_129418458.jpg

Efter ett litet kreativt uppehåll kör jag igång igen! :banana:

Håller på med dessa två nu, den ena (undre) är från en bild på Angelina Jolie, men gjorde lite egen tvist på den. Hade 10 minuter innan skolan började och vips så var den klar :D Är sugen på att lämna den som den är, bara finputsa lite på näsan och ögonen samt stärka linjerna i handen. Vi får se hur det blir! :D

Den andra ser lite skev ut, men bilden är tagen snett uppefrån, så det är nog därför :D

img_3772_130546982.jpg

img_3768_130547233.jpg

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama