U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

hm.. har suttit hela dagen...

hjälp mig tycka vad jag ska tycka :p

bild971_130851549.jpg

Första gången jag gör en bil...

Fin! Du har en väldigt bra grund skulle jag säga. Nu tycker jag att du ska försöka jämna till skuggorna (så att man inte ser penstrecken lika tydligt) för att sedan ljusa upp de ljusaste partierna, och göra de mörka partierna riktigt mörka. Jag vet att det är svårt, men det skulle verkligen lyfta din teckning tror jag!

(hoppas du inte tycker att jag är för kritisk! :o)

KL på mig själv

Prövade att måla med akvarell idag. Det är faktiskt riktigt svårt!

Såhär blev det:
akvarell.jpg

Min pappa tycker inte att akvarell ska användas såhär, men men!

Jag förstår exakt vad du menar, hoppas du inte menar i grillen bara? :p
där ska strecken synas *vissla ska ju vara ljust galler där egentligen. men orka haha.

Jo, mina pennor får jag inte riktigt mörkt med, suddar fram för att få det ljusa.
köpte "kolpennor"det möskaste jag får till :P

måste också säga, den är bättre irl.
alltså den är mörkare, men det vet väl alla att allt som man fotar blir inte som man ser den i verkligheten....

kl

Kul att det är så många som ritar nu:)
Är klar med en bild som jag har hållt på med ett tag nu och sen har jag gjort en annan förut, men vet inte om jag vågar visa dom som vanligt:angel::D

Jag förstår precis. Vad har du för pennor? om du inte redan har, försök skaffa en 6b, 7b, 8b eller 9b. De är lättare att få mörkt med!
Och jag vet, ser alltid bättre ut IRL! :D

Vad tur! Jag tänkte bara det att vissa är bara ute för att få beröm, inte konstruktiv kritik. jag säger bara det som jag själv hade försökt förbättra om det var jag som ritade din teckning. Och jag är väldigt kritisk och petig! :p Därför är jag rädd att folk ska tycka att jag är för "hård" med kritik. :) tur att du uppskattar kritiken iaf! ^^

eve96: klart du ska visa, om du vill! :) vore jättekul att få se!

Jag har 8B som mörkast.. 2H som ljusast.
kolpennorna heter ju charcoal, har 3 olika svarta olika hårdhet och en vit.
det är dom pennorna jag har.

misstaget jag kanske gör är att jag kanske använder stompfen då jag försöker få det mökaste, kanske ska sluta med det? för jag märker ju att lite av det svarta suddas ut med stompfen.

haha, allt jag gör foto, teckning mm vill jag oftast ha kritik på. det är därför jag lägger ut. man vill ju såklart ha beröm också, det är ju det som får en att fortsätta =D

kl

Kul att det är så många som ritar nu:)
Är klar med en bild som jag har hållt på med ett tag nu och sen har jag gjort en annan förut, men vet inte om jag vågar visa dom som vanligt:angel::D

så tänkte jag också, la ut ändå. nu kan jag inte sluta ;)
du är säkert bättre än vad du tror =)
låt oss avgöra ^^

Haha, det är inte så farligt vettu! Fast det är rätt jobbigt att känna sig som en nybörjare all over again ... :crazy:

eve96 men kom igen! vi bits inte, vi är snälla!! :D precis som zandrix sa, det är kanske lite läskigt första gången, men sen kan man inte sluta! :D

ja, men jag måste skanna och jag vet inte om jag orkar göra det imorgon, men jag tror det:D annars blir det någon annan dag;)

här kommer en av mina nyaste bilder:) är inte så nöjd:angel:
hnder_131313417.jpg

orkade inte måla runt hela:D
ge kritik!

helt ärligt talat så tycker jag att den var superduperfin! :eek: :laugh: Händer är riktigt svåra att göra, men du har lyckats jättebra!
:bow:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama