U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Tänkte lämna lite bidrag till tråden.
Ville bara stryka under att jag är nästintill 100% nybörjare på hela tecnkar grejen. Har aldrig tecknat tidigare, bortsett från de obligatoriska bollarna från bildlektionerna i skolan.

Började teckna för två dagar sedan då jag blev så sjukt sugen när jag kollade alla era fina verk!

Aja, ni får gärna lämna tips/kritik då jag tyckte det var riktigt roligt!
P1100334.jpg

P1100333.jpg

Förlåt för den sjukt dåliga kvalitén. Ljuset gör att ögonen på sista bilden är olika ljusa/mörka, det är de inte.

Du ser ut att ha lätt för att lägga märke till speciella ansiktsdrag? :) Jag upplever i alla fall personerna på bilderna som individer snarare än stereotyper. Jättebra jobbat :D

jättebra bilder! Kunde aldrig gissa att du var nybörjare om det inte hade stått i ditt inlägg. :D Mitt tips är nog att jobba lite mer med håret. Ta fram mörka och ljusa partier i håret, men även i övriga ansiktet. Om du söker på "how to draw hair" och liknande på youtube, finns jättemycket tips! Det är så jag har lärt mig mycket av det jag kan iaf. :)

Men oj! Det är är ju jättebra för första gången!! :bow: Mitt enda konkreta tips är väl bara att fortsätta! Du har jättebra förutsättningar till att bli hur bra som helst, ge inte upp bara! :banana:

Och tack för dina fina ord! :D

Mitt teckningsfrenzy slutade i att jag målade två porträtt i "Sofia style" på ett A3 :bump:

redp1040373_116799862.jpg

redp1040374_116800035.jpg

Faller kanske inte alla i smaken, men jag gillar lite balans mellan mörka och ljusa, så detta kom ur skallen på mig :D

Men gud, när ska du sluta att imponera? :D Du har verkligen utvecklats jättemycket tycker jag! Får man fråga om du har ritat av eller ur huvet? :o

Jätte fin:eek:
Jag har ritat två idag, en varg som jag inte vart nöjd med och en tiger som vart ganska bra:) Nu blir det taylor, sen blir det taylor och kristen;)

Kul! lägg upp sen!

Min tayloricious teckning är också klar när som helst. Kommer upp troligen imorn!

Soffiproppi: Jätte fin!!:) hur har du fått till det så svart? Vad använder du för pennor?:)

Men gud, när ska du sluta att imponera? :D Du har verkligen utvecklats jättemycket tycker jag! Får man fråga om du har ritat av eller ur huvet? :o

Oj, tack så mycket ! :bump: Jag skissade av två kompisar först och drog alla linjer så att proportionerna och ansiktsdragen blev rätt, sen skuggade jag och lite sånt från hur jag själv ville ha det :D

Jätte fin:eek:
Jag har ritat två idag, en varg som jag inte vart nöjd med och en tiger som vart ganska bra. Nu blir det taylor, sen blir det taylor och kristen.

Tack! :laugh:
Kan du inte lägga upp dina teckningar? Vore jättespännande att se tigern! :banana:

Soffiproppi: Jätte fin!!:) hur har du fått till det så svart? Vad använder du för pennor?:)

Tack! Jag har en sjuuukt bra penna som man kan skugga fram riktigt mörkt ur. Till dessa två använde jag bara två två grafitpennor, en som nästan är som kol att teckna med och en lite hårdare.

Har köpt bägge två på en konsthögskola som inte ligger så långt i från mig så vet inte ritkigt vart man skulle kunna få tag på dem annars.

Är ungefär sånna här
3705781-origpic-0e3e3b.jpg

fast inte samma märke (tror jag :p). Men när ni köper pennor, håll utkik efter pennor utan trähylsa, då brukar de vara grafitpennor.

Sofia :love: grafitpennor
:D

Har hunnit med att måla två teckningar till sen sist :D Gud vad jag älskar detta!

Aja, försökte tänka mer på håret denna gången.. Någon förbättring? :)
P1100338.jpg

P1100343.jpg

Klar förbättring angående håret! Bra gjort! Men jag håller nog med jezzy_97 om ögonen, iaf på den undre teckningen, ser lite oproportionerligt ut. Det lät kanske lite väl hårt? :crazy: Hoppas du inte tar illa upp, det är konstruktiv kritik! :D

Tycker du har en väldigt bra känsla i ditt tecknande och jag tycker man ser utveckling redan nu från de första du la in! Keep up the good work! :banana:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama