U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Knapplånar mig själv haha. :)

Vad fint alla ritar! :eek: :D

Här har ni något litet jag ritade för ett tag sedan, gjort i "Lena Furberg-stil" typ. Eller ja, ritar alla mina hästar så. :p Bilden är tagen med webcam så man ser inte jättebra men iaf. :grin:

img0004_88507989.jpg

Håller på med denna nu, har suttit 4 timmar hitintills, och har en del kvar.

The_beauty_in_women_by_SoffiProppi.jpg

Jag är så pinsamt dålig på hår hahaha :angel:

båda teckningarna på den här sidan är riktigt bra!
Önskar att jag var så duktig..! !
ska nog börja öva på sommarlovet då jag har lite mer tid! :D

tackar :D

det är nästan läskigt hur duktiga ni är på ansikten :D jag skulle knappt våga mig på ett :o

Jo, försök!! :D Ansikten är ju helt klart det roligaste!! :banana:

kl

Jag var tvungen att prova på sån där "speed painting", ni vet när man filmar och sedan speedar upp klippet? Första försöket blev väl sådär, andra gick dock bättre.

Försök 1 (youtube)
Satt i ca 20 minuter och målade såååååå :angel:
Försök 2 (youtube)

wow vad duktig du är! :bow: kollade du på en bild eller kom det direkt från huvudet? :D

Bägge två är från bilder, den första var en jag sett när jag surfade runt på en hemsida för konsertbilder (dock glömde jag ju spara filen så jag fick teckna utifrån vad jag kom ihåg av bilden) och den andra var lite av en blandning mellan 2 bilder jag hittade. Hade min dator framför med ena bilden när jag tecknade.

Jag tränar på att få ut något direkt ur skallen men jag har så dålig fantasi så då stirrade de bara rakt in i "kameran" eller så blir det profil hahah :D

Stort tack! :D

okej :D oftast när jag väl försöker mig på ansikten (eller blir tvingad på bilden) så tycker jag det är lättare att rita direkt från huvudet, då kan jag ju inte jämföra felen från den "riktiga" bilden :D

Åh vad kul att se! :D Jag tycker det är skitintressant att se speedpaintingvideos! Mer sånt!:banana:

Har inte blivit så mkt ritande för min del på ett tag, men tänkte försöka få upp ritlusten igen!
Här är min senaste

så mycket fina bilder alla gör :eek:. Nu fick jag lust att rita...

kl på mig själv...

resultatet av mitt lilla rit-ryck... blev nöjd med ansiktet (tyvärr tog kameran bort de flesta skuggorna och gjorde linjerna mer markerade), men håret förstödre allt :p
101_2367.jpg

kl

har inte visat nån bild här på ett bra tag så tänkte lägga in en nygjord:P
vill gärna veta om ni tkr nått ser konstigt ut.
30998958.jpg
[/url][/IMG]

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 109
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama