U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

kl

Några nya från mig, inte alls speciellt nöjd...
Men man kanske skulle kunna få lite tips? :p

25476002.jpg

25476003.jpg

25476004.jpg

Anledningen till att de aldrig blir riktigt bra beror på mitt tålamod :D
Jag vill att allt ska bli perfekt på en gång! Orkar inte sitta och måla samma
streck i en timme :angel: Även om det är det som behövs för att få
dem riktigt bra

knappis

Ja, då har man efter lite plojande med min systers nya ritplatta gjort en mer seriös målning. :D Jag vet att det är många brister, kolla bara svansen, men jag är skitstolt.
1999a36d12befa21fb9ad30121faca5e.jpg

Foto, inspirationen

Hrm, vem kan det vara?;) Sjukt snygg!

Tack så mkt! :laugh:

knappis

Ja, då har man efter lite plojande med min systers nya ritplatta gjort en mer seriös målning. :D
Jag vet att det är många brister, kolla bara svansen, men jag är skitstolt. http://fc47.deviantart.com/fs41/f/2009/004/1/9/1999a36d12befa21fb9ad30121faca5e.jpg

Det bör du vara;) Skitläcker ju, verkligen!:love:
..och svansen är snygg:d;)

Asså shiit! Vad alla är bra på å rita! Jag kan knappt rita ett rakt sträck! :angel: Nejmen jag trodde inte jag var sÅ dålig på å rita! :P Nu ser jag att mina teckningar gämfört med era ser ut som.... kludder! XD Fsat vet ju inte hur länge ni sitter med en sån? Jag har inte så bra tålamod när de gäller o rita! XD Kanske sitter en halvtimme max XD haha får börja öva tror jag, dhär går ju inte! XD

Wow, jättefin!! :p
Men försök undvika gräspenseln, den ser så "upp-och-ner-vänd-ögonfrans" ut. :angel:

Den är söt ju. :D Mamma har laddat ner 30-dagars test av CS4, använder en äldre version annars, blir ju helt till mig över alla brushes. Bakgrunder är ju så tråkiga att göra. :o

Asså shiit! Vad alla är bra på å rita! Jag kan knappt rita ett rakt sträck! :angel: Nejmen jag trodde inte jag var sÅ dålig på å rita! :P Nu ser jag att mina teckningar gämfört med era ser ut som.... kludder! XD Fsat vet ju inte hur länge ni sitter med en sån? Jag har inte så bra tålamod när de gäller o rita! XD Kanske sitter en halvtimme max XD haha får börja öva tror jag, dhär går ju inte! XD

Haha, känner igen mig i det där!! ;)
Har inte heller världens tålamod så det börjar bra, sedan blir resten
bara kludd. Lite synd, för att jag tror att det skulle kunna se hyffsat
bra ut om jag bara la ner lite tid på det...

Men jag vill ju att alla streck ska vara perfekta från första stund :p

Jag har också riktigt, riktigt dåligt tålamod. Sitter i 15-20 minuter max, sedan lägger jag undan bilden och tecknar vidare när jag har lust.

Båda teckningarna är mkt blekare än "irl", eftersom jag har fotat dem. (Har ingen scanner!:o)

DSC_0368.jpg

DSC_0358.jpg

Lozzan: Jag gillade den riktigt mycket. Bra gjort! :laugh:

Och så en fråga, hoppas det är tillåtet.
Hur funkar det här med ritplattor och varför använder man dem? :confused:

Tack så mycket!
Den är en platta med en ruta, ungefär som de på en bärbar dator, och sedan har man en penna som man ritar/skriver med i den lilla rutan. Man kan använda den för att rita eller skriva sin signatur med, men också på samma sätt som med en vanlig datormus.
Så här ser de ut: http://www.wacom-europe.com/index2.asp?pid=219&lang=en&gm=3

Riktigt snygg! :) Gör du "ett lager i taget" med olika skuggningar eller tar du bit för bit av bilden?

Herregud vad alla är duktiga !! :eek: Känner mig lite utklassad, haha. Lägger in en bild iaf som jag håller på med på bilden i skolan. Dock är den inte klar än vilket ni kanske ser :p Jag ritar bara hästar i vanliga fall, men kmr nog att börja rita andra djur också nu, den här var nämligen riktigt rolig ;)

39977_1233067125.jpg

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 110
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur