Upplever ni att det är en ”nationell råvarubrist”?

Jag köper normalt sett inte kött eftersom jag inte äter kött, men reagerade på att det inte gick att få tag i annat än svenskt viltkött när jag skulle handla inför nyår.

Har inte märkt av några brister alls, såg till min glädje/sorg att det finns att köpa köttfärs från fjällkor i en butik nära mig, så kan knappst vara brist. Brist på toalettpapper, var inte det en amerikansk hysteri som spred sig hit? Precis efter jag köpt en storpack så jag märkte aldrig av något. :p

Nej, till största delen berodde den på en bild på kineser som bunkrade papper under pandemin. Helt galet att det fick igång svensken att bunkra i ett av de mest pappersproducerande länderna i världen. :banghead:
Det mest sjuka jag såg ang toapappret var när min Willys hade en lapp där det stod slut pga transportproblem.........fabriken ligger typ 300m bort, dom kunde kört dit o hämtat eller tagit en promenad :D

Det mest sjuka jag såg ang toapappret var när min Willys hade en lapp där det stod slut pga transportproblem.........fabriken ligger typ 300m bort, dom kunde kört dit o hämtat eller tagit en promenad :D
Vi hade slut i varenda matbutik här. Åkte man till rusta däremot fanns det mycket av varje sort dom brukar ha inne. Så märkte aldrig av det.

IMG_1401.webp

Noll nötfärs i min lokala ICA-butik igår em.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Soapbubble
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 030
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka