Upplever ni att det är en ”nationell råvarubrist”?

Det var i alla fall det som stod i artikeln, sen får du tro på det eller inte.

Men visst slaktar de året om (jag skrev inte att de inte slaktar alls utan att de främst slaktat på hösten i år enligt artikeln när det gällde nöt).
Tro och tro, jag kände inte igen den bilden bara och jobbar inom branschen.
Men är föräldraledig i år.

Ja samma här, har inte kommit ihåg att det finns, så tack för påminnelsen! :)
Haha, eller så finns den inte eftersom jag inte kan hitta det nånstans 😅. Tror jag kollat Ica, Willys och Coop fmera gånger. Osäker på om jag kollat Citygross, men st ligger på fel sida näst närmaste stan...

En möjlighet till råvarubristen skulle kunna vara att Kina som bryrer mest fosfor har ju lagt restriktioner på export av fosfor.

Ryssland är ju på fjärde plats av att bryta fosfor.

Jag har svårt att få tag i frysta sockerärtor och lättkokosmjölk. Det bara finns inte mer i de två större affärerna i min närhet.

Haha, eller så finns den inte eftersom jag inte kan hitta det nånstans 😅. Tror jag kollat Ica, Willys och Coop fmera gånger. Osäker på om jag kollat Citygross, men st ligger på fel sida näst närmaste stan...
ICA Maxi där jag beställer mat har inte fryst sparris :(

De har vit sparris i bit i konserv och stångsåarris, vit och grön i glas. Men är det gott ens?

Liknande trådar

Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 636
Senast: Palermo
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 128
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: Otherside
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka