Håller med! Den är jättegod i smaken!Pst! Goody Cao från Lidl är väldigt god och kostar ungefär hälften så mycket...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! Den är jättegod i smaken!Pst! Goody Cao från Lidl är väldigt god och kostar ungefär hälften så mycket...
Ja, och det har påverkat nödsändningar till afrikanska länder . Många som var beroende av vete från ukraina.
Har inte märkt, men är inte så uppmärksam. Är ju ev inte jätteförvånande iofs.Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter.
Är det verkligen ”nationell råvarubrist” i Sverige nu?
Så stor brist att produkter tar slut och inte kan fyllas på i mataffärerna?
Har ni sett såna skyltar där ni handlar mat?
Visa bifogad fil 160828
O'boy kan ju vara bojkottat, Marabou (vi har fått gnaga långsamt på vår mer än årsgamla förpackning)Det är iaf nationell O'boybrist, den har inte funnits på hyllorna på ett tag. När jag var och handlade sist reagerade jag faktiskt på att det var tomt på många ställen mer än just O'boyhyllan.
Det håller jag med om, det har varit annorlunda några år nu där det faktiskt är tomt ibland. Undrans om det är en strategi att inte behöva slänga eller om det är ett problem någonstans i råvaror allmänt.Tycker det varit en lite längre period när vissa varor tar slut oftare än vanligt. Däremot har jag inte läst om nationell råvarubrist.
Jag handlar väldigt sällan på coop, så det kanske är som uttrycker sig just så. Ica skriver nog mer brist hos leverantör eller något
Lite allt möjligt som inte finns emellanåt. Absolut inte vara animaliska produkter.
Fryst sparris tycks inte finnas att uppbringa, och så har det varit i vad som känns som ett halvår åtminstone. Har inte tänkt på om det finns färsk.
Nej det är för det är stor global brist på kakao pga dåliga skördar.O'boy kan ju vara bojkottat, Marabou (vi har fått gnaga långsamt på vår mer än årsgamla förpackning)
Sedan betalar de ju så lite för kakao också. Kanske värderar vi den för lågt och har den till allt möjligt.Det kommer bli värre innan det, förhoppningsvis, blir bättre
https://theethicalist.com/how-climate-change-destroying-chocolate-industry/
https://www.worldwildlife.org/magaz...ersweet-chocolate-s-impact-on-the-environment
Nej det är för det är stor global brist på kakao pga dåliga skördar.
Ost dippen har varit problematisk länge att få tag på. Över ett år, jag som prångt vill ha den om jag ska unna mig tacos beställde ost dipp och en massa Coca cola för att komma upp i minimum summan för att få beställaMärkte i somras att Santa Maria hade brist på tacos tillbehör (tacosås och ost dippen) ganska ofta.
Annars nä inte vad jag märkt.
Fast det finns ingen annan chokladdryck heller. Mitt maxi hade ställt dit puckoflaskor.O'boy kan ju vara bojkottat, Marabou (vi har fått gnaga långsamt på vår mer än årsgamla förpackning)
Helt sant, vi lider bara. Tycker det är konstigt att ingen annan löser sig i kall mjölk.Fast det finns ingen annan chokladdryck heller. Mitt maxi hade ställt dit puckoflaskor.
Helt sant, vi lider bara. Tycker det är konstigt att ingen annan löser sig i kall mjölk.
Ingen aning. Tror det har att göra med att den är väldigt torr och man tagit bort kakaofettet. (vi har nämligen experimenterat med att göra själva och det är fasen nära omöjligt, däremot med vatten o mjölkpulver går mer vägen, det är lättare.)Hur mycket kakao är det O'boy? Det kanske har med de andra ingredienserna att göra att det löser sig i kall mjölk.
Svenskt nötkött?Idag var första gången jag såg skyltar om brist på nötkött, en Ica-butik här i stan.