Sv: Uppdrag bantning! Del 3
Jag är så ARG att jag mår illa.
Idag när jag kom till stallet så ser jag en stor knöl på min hästs framben. "Vad i helvete" tänker jag genast har hon gått utan skydd?
Tills jag märker att en liknade knöl sitter på ett bakben och efter en mycket kort stunds tänkande så inser jag att den som satt på skydden
i morse måste dragit åt så in i helvete att benhinnan? har svullnat upp mellan spännena på skydden.
Jag såg rött kan jag ju erkänna. Personen i fråga får inte röra min hästs ben igen.
Jag har i två veckor varit iväg med hästen och satt på skydden VARJE dag, utan problem, trots värmen.
Så någon värme eller dylikt kan man inte skylla på (Det har bara varit runt 25 grader här idag.)
Nu hoppas jag dock att det inte är någon stor skada skedd. Jag som tittade på tävlingar igår för att hon blivit så frisk och fin.
Jag är så trött på människor som inte erhåller något slags hästvett.
Numera ska jag åka ut och sätta på skydden själv varje dag, om hon nu kan ha skydd efter den här misshandeln.
Jag kylde dock benen 30 minuter var, gick ut och promenerade 30 min, och så på med kylskydd
och sedan ut och gå i 30 minuter igen för att sedan lindas runt om med BoT. Såg mycket bättre ut när jag åkte.
I övrigt så är hon smal och fin.