Sv: Uppdrag bantning! Del 3
*KL*
Shit. Jag tog av Lillen eksemtäcket nu ikväll, dels för han brukar få slippa det ett tag ibland (har det på 24/7 normalt, inne som ute), och dels för jag är livrädd att han ska gå upp i vikt 'därunder' utan att jag märker det, nu när gräset växt lite.
Sist var ju för 5 dagar sen, då jag även tog hullbilderna ni sett. Då stod bandet på 430kg, lite över. Tog av täcket, och tittade och tyckte 'oj, smalare', men kände sen och började noja om kaaanske man kände revbenen lite mindre. Så fram med bandet. Och shit.. det är på 415 kg nu. Han fortsätter 'rasa' i vikt, trots gräs etc. Iofs får han inte i sig mycket gräs alls, ett strå här och ett där, men på 8 - 11 h blir det ju en del kan man tycka. Men uppenbarligen inte, eller så har hans metabolism hittat ett sällan skådad överväxel.
Fortsätter det såhär kommer jag få ÖKA fodret (silaget). Fasiken, måste skriva det igen, jag kommer få ÖÖKA MAATEN
:yay: om det fortsätter så här.
Men, jag känner att jag nog måste lägga ut nya bilder sen när vi är nere på 400 kg på band, vilket jag tänkt nog borde vara ett 'lagom mål', för jag tror jag börjar få en väldigt skev bild av vad som är lagom hull på honom, och känns som om ingen hejdar mig kommer jag banta bort hela hästen i rena skräcken..