Uppdateringstråd

Sv: Uppdateringstråd

Knapp

Har precis ringt och bokat en ny röntgentid för min lilla pojk. Han har ju HD C/D och hade, för ett år sen, måttlig artros och benpålagringar. Tycker att han blivit sämre den senaste månaden så jag vill ta det säkra före det osäkra och röntga nu. Vill inte stå där chockad med ett besked att han måste avlivas på en gång. Det gör så ont i hjärtat när han har dåliga dagar och då vaggar fram som en gås.

Jobbigt, har du fått några besked?

Kl

Nu har väl våren gjort ordentligt intågande även här och de vi normala fall kallar vägar liknar nu bara leråkrar mina ljus gråa hundar och mitt normalt vita kök har samma färg= BRUNT! Suck vad gör man? Duscha dem 3-4 gånger om dagen? Någon som har något super tips? Fastnar grus mindre om man sprejar dem med pälsglans eller nått?

Senast ändrad:

Torka av dem med en handduk när de går in. Eller gränsa av tex hallen så de kan ligga där och torka och sedan dra av med en handduk.

kl

Här har det hänt en del. Grima har börjat att simma och börjar komma i riktigt fin form efter vintern vilket känns otroligt skönt med tanke på spondylosen. Hon är pigg och glad och det börjar bli dags att spåra nu när det tinat upp så att vi kan förbereda oss för höstens FH-tävlingar.

Ians eksem är puts väck och har inte synts till på mycket länge, detta gör mig superglad då han inte medicinerats eller behövt göra pricktester eller liknande.

Sist men inte minst blir jag "mamma" på nytt i juni, valparna föds om två veckor och det känns jätteroligt! Kan inte vänta att äntligen få börja att träna IPO igen! :laugh:

Så himla roligt att läsa! :bow::bow::bow:

KL

Miss Mandy ar nu redo att "pay her keep" som man sager har.:p Hon ar 100% solid att hitta avlopps enzymer i traning, nasta vecka borjar vi "jobb traning". Forst ska jag ga med en hund som hittat avlopps lackor i flera ar ... sedan ska den hundforaren och jag ta Mandy pa samma tripp. Jatte spannande.
Vi ska ocksa satta upp ett riktigt "sok labb" pa Flodmyndigheternas mark sa vi har ett bra stalle att trana. Jag ar super taggad och Miss Mandy tycker det ar super kul ... och snart far vi betalt for att vara ute och leka.:D

Torka av dem med en handduk när de går in. Eller gränsa av tex hallen så de kan ligga där och torka och sedan dra av med en handduk.

Torkar av dem gör jag givetvis med gruset och leran verkar ju ramla ur pälsen än då :mad: till och med tass avtryck på golvet trots att alla tassar gnuggas noga, vad gör jag för fel? Har en bra kallfarstu som skulle passat till ändamålet om det inte var för att det där förvaras sambons alla fiskegrejer så där är de hund förbud utan oss. hoppas på att vi löser just den platsbrist situationen inom rimlig framtid.

Kl
livar upp min egen tråd!

Idag kom resultatet på höft och armbågar för lillkillen! A och UA- Toklycklig!:D

I övrig så har han infektion i tonsillerna så det är mindre roligt och all träning inför jakten är lagd på is ett tag så håller vi alla tummar och tår att detta inte blir något återkommande.

Hur går det för er andra bukefalist hundar?

Härligt med röntgenresultatet, tråkigt med tonsillerna! Skall de tas bort eller fick han medicin?

Med vovve är det ganska bra nu, tror vi hittat ett foder han mår bra på och hans allergisymptom har minskat..förutom när han sätter i sig saker han inte bör. suck!

Sämre med matte dock, har gjort illa mitt knä går på kryckor..så träning blir det inget av. Suck. Råpeppad på både viltspår o rallylydnad.
Gick en viltspårskurs förra helgen, vi gick vårt allra första spår på lördagen och på söndagen blev han godkänd i anlagsklassen! Duktiga killen!

Vad skönt med röntgen!

Här har vi det rätt varmt så det blir inte så långa promenader under dagarna utan man får ta dem på kvällen eller på morgonen, han är helt klart lite nersatt när han inte kan hässja ordentligt. :(
Men å andra sidan så kan han istället bada nu när värmen är här, han simmar och simmar så fort han får chansen! :D

Jag gjorde mig redo för att våga mig på en lydnadstävling som var inbokad nu på söndag. Men tyvärr har min hund fått kennelhosta, så det är hemma och vila som gäller nu. :arghh:

kl
Puttar upp denna tråd med att jag precis såg resultatet för Max höft- och armbågsröntgen, han är friröntgad på bägge :D

*kl*

Ailu har börjat kriga mot kråkorna på gården.
Han lägger sig platt mot marken förutom ändan :D så väntar han tills dom är nära och då anfaller han.
Han hinner naturligtvis inte ikapp men roligt har han :D

F.ö är vi nu anmälda till första utställningen och ska börja "koppelträna" :D

Grattis!

kl
Just gått loss på dv.schnauzern med sax efter badet. Han är inte ens lätt att klippa med sax... Men tovar något förbannat nu, men han tvättar sig väldigt mycket med.
Min allergi är det fortfarande skit med, förväntar mig fortfarande att den ska försvinna lika fort som den kom och kliar nu bara eftr jag klippte honom.

Fin och fin:p Snarare fulare än innan, ska köpa trimmer imorgon eller måndag, sno allergitablett av kompis sedan blir han fin!

Ska nog göra det stora "No no" och ta hela kroppen då det är pälsen som har förfallit och han verkar må riktigt dåligt av solen tyvärr:(

Kl
Labbetösen Nikka har bott här i tre månader och det går suveränt :). Trodde aldrig att det kunde vara så lätt att ta en omplacering! Vi har tom varit ute och tävlat working test (inofficiellt jaktprov) med fina resultat och uppflytt. Det är förstås inte min förtjänst utan uppfödarens och Nikkas själv men det är himla kul i alla fall att vi funkar så väl tillsammans.

*kl*

Ailu har börjat kriga mot kråkorna på gården.
Han lägger sig platt mot marken förutom ändan :D så väntar han tills dom är nära och då anfaller han.
Han hinner naturligtvis inte ikapp men roligt har han :D

F.ö är vi nu anmälda till första utställningen och ska börja "koppelträna" :D
Yeeey! Vad kul att du anmälde :) Kommer gå fint!

Av labbens syskon i kullen, de är 5 totalt, är det tre som är röntgade.
Dels vår egen, med hd B samt ed ua och sen två till. Dessa har C resptektive D/1 på hd/ed.
Det känns trist, vi hade förhoppningar att om han blir bra nog kunna använda honom i avel. Nu känner jag att jag inte vill göra det då det är för stor risk för ev valpköpare att de får hundar som är belastade med hd-fel.

Snälla säg att jag tänker/känner rätt (även om vår hund skulle bli jaktchampion, sm-vinnare i lydnad och bruks osv)....

Som edit kan jag tillägga att lagotton, som är röntgad med C på ena höften i unga år, blev röntgad häromdagen (8½ år är hon nu) - inte en pålagring på någon av höfterna eller armbågarna! Så skönt! Nästan så man funderar på om hon ska röntgas om :D (nej, det ska hon inte, men förstå tanken).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 763
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 472
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 990
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar