Uppdateringstråd

Sv: Uppdateringstråd

Man blir så rädd! Jag har aldrig varit med om något sånt hemskt, inkallningen brukar sitta väldigt bra.

I förra veckan tog jag en skogspromenad i snöovädret. Hunden var lös. Plötsligt ser jag en kvinna med någon sorts famnhund (också lös). Hunden skäller gällt. Jag platsar min hund, och ska gå och knäppa fast kopplet. Vad gör då kvinnan? Jo, sätter sig på huk, och börjar vifta med händerna mot min hund och säga "schas". Vad tror ni min Boxer gör? På boxer (och hund-) språk betyder vad jag vet att sätta sig ner och prata/gestikulera att hunden ska komma fram.

Inte för att det gjorde något, min hund sprang fram, jag gick dit och tog henne. Men hur lite vet folk om hundar liksom:confused:

jo inkallning är i min värd ett ovillkorligt måste som jag anser att alla hundar ska kunna från det att dem är några månader gamla (om inte annat ur rent säkerhets perspektiv) så det är en riäl smäll på fingrarna att jag skulle gå åh bli kär i en jaktgalning som inte riktigt vågar riskera att lära in en ordentlig inkallning på sina hundar speciellt inte förtidigt ifall de gamla gubbarna mot förmodan skulle ha rätt om sina teorier om att en lydig jakthund jaga inte :grin: (ni kan ju gissa vilka diskussioner vi för här hemma då jag är uppvuxen med extremt lydiga och högt utbildade schäfrar :devil:)

Men till allmänt hundvett
Ja alltså för en annan som är uppvuxen med hundar (och andra djur)så är det ju så jäkla självklart hur man beter sig men ibland funderar jag på om inte grundläggande och allmänt djurvett borde ingå i grundskolan läroplan.

"folk" gör så mycket korkat :angel:

Jag blev mest irriterad på henne för att min hund stannade då jag gav kommando, men sen så börjar kärringen i princip kalla på min hund (så som min hund och alla andra hundar i världen hade uppfattat det iaf).

Alltså människor.

Jag blev mest irriterad på henne för att min hund stannade då jag gav kommando, men sen så börjar kärringen i princip kalla på min hund (så som min hund och alla andra hundar i världen hade uppfattat det iaf).

Alltså människor.

Jag brukar säga "man ska int ha mä folk åh gö" dvs man ska inte beblanda sig med andra mänskor. Kan kanske vara lite långtråkigt i längden men jag får min teori bekräftad om och om igen :D. Man kanske borde bli sån här... va heter det när man tar avstånd från allt vad mänsklighet heter? Eremit? :p

*kl*

Här har vi så smått börjat med klickerträning.
Osäker på om jag gör rätt, men det ger sig väl :)
Sen måste jag nog tro att jag fått lättsammaste valpen ever.
Går ut och kissar sig själv när han vill snabbkissa och sen komma in. På nästan två veckor så har det bara hänt en handfull olyckor.
:love:

Vi simmar i Arninge, jättetrevlig personal. :) De tog 500 kr för 3 prova på gånger.

Åh vi måste prova simma vi också. Har inte kollat upp stället alls ännu, men hoppas på att de har nåt knep för att övertyga hunden om att hon kan simma. Det kostar 40€/gång. Rätt dyrt.

Senast ändrad:

Vi har verkligen kommit av oss med traningen de sista tva aren. Forst fick maken cancer ... sen nar han antligen var klar med behandlingar och madde battre fick jag Chron's. Traning har skett i omgangar sa vi har i princip upprepat samma borjan igen och igen. Suck. Hoppas vi kommer lite langre den har gangen. Lilla miss Mandy har istallet lar sig att oppna och stanga dorrar, dra av mig strumpor nar jag klar av mig, bara pa pask korgen med agg:p och en hel massa andra fullstandigt onodiga grejor, men hon gillar att lara sig sa vi har haft kul i alla fall ...:grin:

Min fästman har i smyg börjat pröva på att träna lite med hunden. Det ser för roligt ut, för vad han än säger så kastar sig hunden ner och slänger upp benen i vädret samtidigt som hon viftar hysteriskt med svansen och flinar.:love:

Min fästman har i smyg börjat pröva på att träna lite med hunden. Det ser för roligt ut, för vad han än säger så kastar sig hunden ner och slänger upp benen i vädret samtidigt som hon viftar hysteriskt med svansen och flinar.:love:

:rofl: tack för ett trevligt skratt så här på morgonkvisten :bow:

Och varje gång han upprepar sitt kommando (med ännu större entusiasm) viftar svansen bara fortare. :rofl:

:D Men så skönt att han iaf försöker! Och hundern blir ju uppenbart underhållen :D

Underhållning på hög nivå för hunden. Jag har försökt lära honom att han måste låta rolig och uppmuntrande då han ger henne kommandon, och det är han ju. Han låter mest helt speedad :D Och hunden gör ROFL:rofl:

:D :D

Min sambo har klicktränat Choice sedan hon var valp, så när han tar fram klickern så snurrar hon först åt ena hållet, sen åt andra hållet innan hon bugar och svansen går som en propeller:D Nu har de börjat med skall, så det är ett evigt skällande tycker jag :rofl:

:rofl::love:

Min sambo har börjat försöka bonda mer med Ailu än att bara busa.
Ailu älskar att hämta saker så man ska säga hur duktig han är så han hämtar saker åt sambon hela tiden och han kastar iväg dom som om dom leker apport.
Så nu sa jag att du måste ju berömma honom när han är så duktig och hämtar saker du slänger.
Då hör jag ett försiktigt "duktig gubbe" sedan blir sambo blossande röd och kikar försiktigt på mig. :D

Haha! Så var det här också, först vågade han inte alls låta sådär pinsamt positiv som man ska, men tydligen har det börjat släppa nu :D

Vi simmar i Arninge, jättetrevlig personal. :) De tog 500 kr för 3 prova på gånger.

Aha... där kan vi nog inte smyga in under prova-på-flagg... vi simmade där hela sommaren.. :p
De har jättebra pris över sommaren just, men det är ju typ vintertid man vill simma inne, på sommaren kan man ju simma ute :idea:
Men ja, jättetrevliga är de där :love:

KL
Max har fått skor idag, han är sådär förtjust :p, så nu ska väl hans klo få läka ihop sig ordentligt :)

Drömde en mardröm inatt att en klubbkompis sköt ihjäl Toka, hon hade kommit lös och gick inte att fånga in så de var tvungen att skjuta henne. Som tur väl var så låg hon bredvid mig och sov så sött när jag vaknade :)

Usch... Mardrömmar där hundarna dör har jag ett par ggr om året. Även när jag vaknar och kan lägga en hand på dom så hänger obehaget kvar en stund.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 763
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 472
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 990
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar