Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, jag beklagar sorgen
Vi fick också ta bort en gammal trotjänare strax innan nyår, och det är verkligen inte roligt. På ett sätt är det ändå skönt att det blir ett definitivt slut, det är svårt att avgöra om en avlivning ska göras om hunden inte är akut sjuk.
Nej men fy vad sorgligt Skickar en styrkekram. Nu får vi hoppas 2014 bjuder på något bra fortsättningsvis. Kan ju knappast bli värre....
Idag var vi iväg på viltspårsträning, jag var lite orolig att min vildhjärna skulle skämma ut mig fullständigt men han visade sig från sin allra bästa sida (är det möjligt att han börjar bli vuxen nu? Bara 4 år gammal? ) och satt lugnt och tyst i bilen och väntade på sin tur, när han fick vara med ut så var han absolut glad men lyssnade på mig och gjorde dessutom ett kanonjobb i spåret trots högsommarvärme, snubblig matte som tappade linan och bad honom vänta. Sen var lyckan fullständig mitt i spåret när han hittade ett vattenhål han plaskade ner i, la sig en sväng och drack vatten. När han var klar, klev han upp, ruskade på sig och fortsatte spåra utan att jag ens hann be honom.
De två som gick med mig tyckte att han var jättetrevlig, möjligtvis högt tempo men det är rätt vanligt inom rasen... Men jag fick massor av bra tips hur jag ska träna vidare, idéer om hur jag ska bromsa ner tempo men ändå behålla glädjen och massor av inspiration att lägga spår! Om 14 dagar är det träff igen och då får han ett spår som har legat över natten så får vi se hur han reder ut det!