Sv: Uppdateringstråd
Tråkigt med motgångar och jag förstår att den glädjen man brukar känna när man letar valp förtas av det
Vi är nya i tråden och krullmonstret som nu ligger vid min sida är en lagotto 16 månader.
Jag har massor av planer inför 2014.
Har precis avslutat en kurs, tävlingslydnad 1. Han eller vi har utvecklats enormt men jag fegar ändå ur när jag sitter med tävlingskalendern...Gillar egentligen inte att att tävla och har så sjukt höga ambitioner att allt, precis allt i varje moment måste kännas minst 110% bra innan jag ger mig ut. Har egentligen satt press på mig att starta innan vintern är slut, men har vintern i min del av Sverige ens börjat???
Får höra hela tiden att jag borde ut och tävla för han är så sjukt duktig men ändå fegar jag. Jag vill ju visa upp han, plocka lite meriter och presentera rasens användbarhet.
Har fått frågan om att låna ut han till avel i framtiden och jag tycker det i så fall är viktigt att försöka ta alla meriter vi borde klara av. Så det hänger på mig helt enkelt
Utställningsmässigt har jag anmält oss till årets första utställning, inte förrän i mars så det är ett tag kvar. Ska bli kul att se hur han står sig i unghundsklassen. Valp och junior gick ju över förväntan bra och jag hoppas ju kunna ta åtminstone ett cert i år.
Sen har vi en viltspårssäsong framför oss. Klarade anlagsprovet i somras men valde att inte gå vidare i öppen klass då han kom in i spökåldern och ljud blev väldigt jobbigt. Men nyår och följande dagars smällande har han visat prov på att inte reagera nämnvärt så i vår så jäklar
Jo just det i maj har vi även bokat in oss på BPH, ska bli superroligt det också!