Uppdateringstråd

Sv: Uppdateringstråd

Kl

Idag är det pluggdag här hemma men jag kan inte låta bli att pilla lite på klubbens hemsida och funderar förbrilt på vad man kan hitta på för aktiviteter som ska kunna dra lite folk.startade en tråd för tips så har ni idéer så skriv där http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1183161 :idea:
Klubben skulle behöva visa sig lite mer utåt och få folk att förstå att man kan be om hjälp hur ouppfostrad hund man än har. Folk måste förstå att man inte ska behöva skämmas utan att vi alla har något problem som man vill ha bukt på det är bara frågan om mer eller mindre.

Men här hör man allt för ofta folk som säger "Ne till hundklubben kan jag inte fara, jag måste ju få hunden att uppföra sig först". När jag hör sådan så känns det som att vi måste ha misslyckats med något på vägen :confused:

Har ni samma upplevelse av era klubbar? Jag vill verkligen inte att folk ska se på klubben som ett ställe där bara folk med topp lydiga hundar är välkommen. Jag funderar på att sällskapsdagar eller trivseldagar skulle kunna locka mer folk och att man då kan sprida att vi faktiskt är en klubb för alla med hundar oavsett ambitioner. Vi är sådan lite ort att vi inte har råd att inte omfamna alla som är intresserad.

Ne tankarna snurrar på. Bäst jag kliver upp och ger hundarna lite mat istället.

Jag har lite samma funderingar. Sitter antagligen som aktiv i en hundklubb snart och vi behöver engagera fler av medlemmarna. Funderar också på det här med friskvårdsföreläsningar. En hel del tar bara ut hunden direkt ur bilen och släpper på fältet. Otroligt nog är det ganska få hundar som går sönder trots detta. Däremot börjar värmetäcken förekomma allt oftare. ;)

Vi tar det lugnt just nu. Hade två hundar som harklade sig för lite mer än någon vecka sedan, och jag vet inte om de hade satt ben i halsen eller om det var något annat, så just nu behandlar vi det som en förkylning.

Jag har lite samma funderingar. Sitter antagligen som aktiv i en hundklubb snart och vi behöver engagera fler av medlemmarna. Funderar också på det här med friskvårdsföreläsningar. En hel del tar bara ut hunden direkt ur bilen och släpper på fältet. Otroligt nog är det ganska få hundar som går sönder trots detta. Däremot börjar värmetäcken förekomma allt oftare. ;)

Roligt att du nämner just det, Vi ska faktiskt ha föreläsning om just detta vid vårt medlemsmöte i morgon. Vi får se hur populärt det blir men det är andra gången vi har denna föreläsning eftersom efterfrågan varit stor.

Föreläsningar är superkul! (om man, som jag, är nördig (läs: besatt) när det gäller att lära sig nya saker)

Och det här är mitt första bidrag till den här tråden:
Morgonpromenad med två hundar som är HELT olika när det gäller aktivering på morgonen.

skarmavbild_2013-03-12_kl_100359_513ef082ddf2b352f1141522.png

*kl*

Idag hade Ailu sin första playdate :) Med en labbe på drygt 2 år. Ailu blev först chockad och stel men värmde upp mer och mer.
Så nu är de en trött kille som sover på golvet.
Idag fick han också smaka kycklinglever, mums sa Ailu och skulle gräva ner de i filten. :D

Kan man ge kycklingklubbor? Eller lår? Frysta och otillagade naturligvis. Han är 12 veckor.

*kl*

Kan man ge kycklingklubbor? Eller lår? Frysta och otillagade naturligvis. Han är 12 veckor.

Sök lite i forumet för det var ganska nyligen en hel tråd om detta. Jag själv ger verken kyckling ben eller otinad mat men många här verkar göra det med glada hundar som följd :)

KL

Hipphipp hurra för idag är det Assas dag :banana:

Gammtanten Assa fyller idag de hedervärda 11 år. Pigg och sprallig i sinnet är hon och busar varje dag även om kropp och knopp inte alltid är överens om hur mycket en gammal dam orkar.

Eftersom det mycket väl kan vara Assas sista födelsedag ( :cry: ) så har Husse bestämt att födelsedagen ska firas ordentligt med bla en leverpastejstårta (till hundarna då :p ) så frågan är nu om någon har en bra idé på hur jag ska tillverka denna?

Bild på tanten och tårtan kommer naturligtvis senare under dagen:D

Botten:
Vanlig tårtbotten
Knäckebröd
Pannkakor

Fyllning:
Leverpastej
Tunna blodpuddingsskivor
Frolic

Ovanpå:
Samma som fyllning
Lite kycklinglever
Kyckling

Här kommer bilder på födelsedagsbarnet
60387_10151325801692544_1157877505_n.jpg

734182_10151325801577544_433808981_n.jpg

Kalas. Assa Får en puss av lille Basse
420117_10151325801752544_756632063_n.jpg

kl
Jag har influensa vilket innebär att hundarna inte har fått göra nånting på hela veckan :( Liiite piggare idag och hade tänkt introducera apporten för valpen. En minuts letande, hittar den inte, är helt slut...

Hon fick ett tuggben istället :p Mysigt när det ett par minuter senare är blodigt... I den här takten har hon snart inga tänder kvar.

kl
Jag har influensa vilket innebär att hundarna inte har fått göra nånting på hela veckan :( Liiite piggare idag och hade tänkt introducera apporten för valpen. En minuts letande, hittar den inte, är helt slut...

Hon fick ett tuggben istället :p Mysigt när det ett par minuter senare är blodigt... I den här takten har hon snart inga tänder kvar.

Känner igen mig allt för väl. Hur gammal är valpen?

Kl

Här har husse provat ta ett nytt tag i de här med att få unghunden dra lite med skidåkningen gick så där, hunden drog ett tag tills de kom till ruskad led för då skulle han kissa på ALLA pinnar.

Men men det ger sig nog. Jag och husse tog och lämnades hundarna hemma sedan och for själva ut i backarna. Riktigt kanonväder och kanon före.

Senast ändrad:

WÄH!
Billy var superspeedad på morgonpromenaden, och tog snabbt upp ett vildsvinsspår cirka 20 meter från ytterdörren :crazy:
Jag såg klövavtrycken, och de stora var STORA...

Det snöar här. Nysnö är roligt sa Stoja och röjde loss ordentligt på kvällspromenaden. Söt och galen!

Det snöar här. Nysnö är roligt sa Stoja och röjde loss ordentligt på kvällspromenaden. Söt och galen!

Jo vi se på tv nu om snökauset söderut :angel:

inte för att vara sådan men lite komiskt är det att SMHI går ut med varning när det kan komma upp till en dm i södra sverige, här tror jag inte ens de har varningar för snö de va väl när det var stormvindar för ett par veckor sedan då det stod extremt hård vind med en del snö, upp till 3 1/2 dm Storlien fick nästan en meter :D och det ända som nämndes var att vägarna över fjället var avstängt.

Nu är det ju självklar för att en meter snö på en natt är lite mer normalt här än söder ut men ibland kan man ändå inte låta bli att göra sig lite lustig över det :devil:

Men till uppdatering ikväll ska jag och lille Basse på snöträff som åre hundklubb anordnar. Att dra med sin hund står som tema och jag hoppas jag ska få några nya tips och idéer på hur jag ska få Lillkillen att tycka det är lite roligt med dra. Ska bli jätte spännande faktiskt bara att göra något med Basse.

Filmade förresten lite när jag tränade ute på vår parkering för någon dag sedan så klippte ut några bilder. Måste ju visa dem sedan när jag sitter vid datorn.:bump:

WÄH!
Billy var superspeedad på morgonpromenaden, och tog snabbt upp ett vildsvinsspår cirka 20 meter från ytterdörren :crazy:
Jag såg klövavtrycken, och de stora var STORA...

Är så glad att vi inte har de där små monstrerna här. Har i och för sig aldrig träffat någon men den känns sjukt farliga när de lever så där ganska nära stora mängder människor och är ganska aggressiva.

Tacka vet jag Björn och Lo faktiskt för dem vet man vart man har ja Älg kan väl gå under den kategorin också. Dem håller sig undan heltänkelt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 763
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 472
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 990
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar