Det låter jobbigt och som ett moment i vardagen som blir en tråkig process gång på gång. Går det att dela upp det i mindre delar med belöning mellan varje del när han är lugn? Tassarna är det jobbigaste med Alvin också, jag väntar ut honom bara om han blir osäker. Håller försiktigt i tassen tills han är stilla, ingen stress. Eller bits Torsten då också?
Mina får alltid torkad anka eller kyckling efter att vi är helt klara så dom kommer springande även från det andra rummet när jag tar fram pälsvårdslådan och trimmar. Det räcker att jag öppnar locket på lådan så kommer båda springades. Ska börja ge Alvin någon godbit mitt i den långa trimmningen som tar ca 50-60 minuter för extra pepp, för den tycker han är tråkig, vill mest ligga ner,lägger sig så fort jag lyft upp honom igen för att han bara vill bli trimmad på ryggen vilket han tycker är skönt eller så vill han ligga på rygg. Stå upp är inte lika roligt, benen är känsliga så det är den enda svaga punkten vi har. Alvin är livsnjutaren som bara vill njuta utan en tanke på hur det skulle se ut om jag bara trimmar när han ligger ner
Men Milou är en klippa, den som alltid är lättast.
Brukar Torsten få belöning när det gått bra?