Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tonto har skurit upp båda tassarna på skaren. :banghead: Skulle gå en lite lugnt promenad på lunchen idag, men han fick vara lös. Såklart sprang han ut på snön med skare på och på fem sekunder så var tassarna helt blodiga. SÅ DUMT. :cry: Skulle haft honom kopplad, men han brukar vara snäll och hålla sig ifrån den äckliga snön just nu.

De hade vallprov på en gård bortanför oss för ca 2-3 mån sen. De sista 5-7 åren har det blivit mycket fårbönder här. Kul. Lamm är gott ;)
Ja, fördelen med era snölösa vintrar, det går att tävla hela året! ;) Perfekt för mig som jobbar med djur hela resten av året, nu när de är installade så har jag tid att "leka tävling". Bor du nära Väröbacka då, för det är väl där de haft tävlingar i vinter?

Tonto har skurit upp båda tassarna på skaren. :banghead: Skulle gå en lite lugnt promenad på lunchen idag, men han fick vara lös. Såklart sprang han ut på snön med skare på och på fem sekunder så var tassarna helt blodiga. SÅ DUMT. :cry: Skulle haft honom kopplad, men han brukar vara snäll och hålla sig ifrån den äckliga snön just nu.
Huh.. hopppas det läker snabbt! Jag är glad att jag valt att ha hundarna kopplade.. har varit sååå frestande att släppa dem men har tänkt att jag ska ta det säkra före det osäkra nu när det förhoppningsvis snart är lc. Jag hatar det här vädret.

Ajaj! Stackars Tonto. Det går så himla fort! :(

Tinja accepterar sina tossor. De får vara på varje promenad nu, för att skydda de gamla såren och förhindra nya..

Blockhalt hund? Var ute och gick med hundarna+en kompis med hund och Milou var lös. Han springer rätt in i en isklump, halkar och ramlar på något konstigt sätt och är därefter blockhalt på ena bakbenet. Får klämma och känna fritt men vid kraftig böj säger han till. Vad gör man? Väntar till imorgon och ser om det ger sig? Kan det vara en sträckning?

Jag hade väntat till imorgon eftersom du får klämma och känna.
Han är säkert stel imorgon, men med lite tur är det bara en sträckning.

Milou har legat och vilat/sovit sedan vi kom hem i eftermiddags och nu på kvällskissen haltade han ingenting. Skumt. Men skönt. Blir en lugn dag imorgon ändå :)

Skönt! Ibland repar de sig snabbt trots att man först tror att något definitivt måste ha gått sönder... :cautious:

En gång när jag var med Frank till hundrastgården lekte det två hundar i den stora hagen (vi var ensamma i den lilla). Den ena av hundarna lyckades väl trampa konstigt eller något för den vrålade rakt ut och slängde sig på marken, ville inte gå eller stå på säkert fem minuter och låg och gnydde. Matte var beredd att bära hem hunden när den helt plötsligt ställde sig upp och började leka med den andra hunden igen, helt ohalt :angel:

Ja, fördelen med era snölösa vintrar, det går att tävla hela året! ;) Perfekt för mig som jobbar med djur hela resten av året, nu när de är installade så har jag tid att "leka tävling". Bor du nära Väröbacka då, för det är väl där de haft tävlingar i vinter?

Nej jag bor norr om Göteborg. Mellan Stenungsund och Uddevalla men ca milen innåt landet från kusten (så jag slipper kustblåsten iaf)

Äntligen! :banana: Snön är mjuk ute! Senare idag ska vi till skogen så att dårarna får springa lite. De har inte varit lösa på 5-6 dagar nu och det märks.

Det enda som kan göra min dag bättre nu är om jag får svar på mail ang helgens träning.. Jag skulle behöva hitta någonstans att övernatta och behöva planera helgen OM det nu blir träning för vår del. Det börjar kännas som att det är lite tight med tid :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?