Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nytt trick med lillpumin! Har en petflaska som jag fyllt till hälften med torkade ärtor, sen fick han lära sig att putta omkull den med nosen. Det här var tydligen superkul :D Sen har jag utökat avståndet så han får springa längre och längre. Idag placerade jag flaskan tio meter bort, sen mig själv och så en skål med en godisbit tio meter åt andra hållet. Spring och putta omkull flaskan, så får du springa och ta godiset. Så himla kul att se lillpumin göra saker med attityd! Även om jag får erkänna att jag inte riktigt fattar vad som är så kul med den här leken... :p

:rofl:

Plötsligt blev jag väldigt glad över att ha en rätt försiktig jycke som helst inte smutsar ner sig eller äter skit ute. :p
Alltså jag blir tokig på honom. Rådjursskit struntar jag i att han äter. Men faktumet att han springer LÅNGT för att äta människobajs är vidrigt :wtf:

Tacka vet jag Tinja. Hon äter inget skit, inte ens harpluttar.

Äsch, vad gnäller du för. Han har ju inte ens skägg som det fastnar i!
Fy vad äckligt, skulle aldrig klara att ha människobajs i pälsen på hunden :wtf:

Det enda Tinja gör som är lite äckligt är att hon rullar sig i allt som luktar räv. Rävkiss, något ställe en räv grävt på, men även rävbajs. Vet inte varför hon har en fascination med rävar, men det är ju passande eftersom jag kallar henne för min lilla räv :rofl:

Fy vad äckligt, skulle aldrig klara att ha människobajs i pälsen på hunden :wtf:

Det enda Tinja gör som är lite äckligt är att hon rullar sig i allt som luktar räv. Rävkiss, något ställe en räv grävt på, men även rävbajs. Vet inte varför hon har en fascination med rävar, men det är ju passande eftersom jag kallar henne för min lilla räv :rofl:

Båda mina har tyvärr försmak för människobajs, allra helst diarré. Jag kräks nästan varje gång jag måste tvätta skäggen. Jag tar allt djurbajs i världen mot den vidriga lukten. Tyvärr räcker det inte att schamponera ens 5 ggr - det sitter kvar ändå. Har lust att raka av skägget varje gång. Det är så jäkla äckligt :wtf::turd:

Båda mina har tyvärr försmak för människobajs, allra helst diarré. Jag kräks nästan varje gång jag måste tvätta skäggen. Jag tar allt djurbajs i världen mot den vidriga lukten. Tyvärr räcker det inte att schamponera ens 5 ggr - det sitter kvar ändå. Har lust att raka av skägget varje gång. Det är så jäkla äckligt :wtf::turd:
Tur att jag inte gillar eller har skägghundar, för jag hade typ kastat hunden i ån och flytt landet :angel:

Man får vara glad för det lilla, du hade iaf rinnande vatten o dusch.:angel:

Värre om den spyr i sängen.
Eller när katten är dålig i magen och istället för att gå på lådan sätter sig i sängen :yuck: För att toppa allting så hade han dragit över täcket så jag såg det inte på en gång (men kände lukten), :turd: upptäcktes när jag tog tag lite för hårt i täcket och fick se en blöt bajshög komma flygandes :yuck:O_o Har aldrig skurat golvet så noga som den gången :rofl:

Har aldrig haft en bajsätande hund utom undantaget kattbajs. Men inte hund eller människoskit. Bajs från gräsätare ser jag inte som bajs...mer som omvandlat gräs ;)

Nu har lilla tiken åkt. Fick ett meddelande att resan gick bra. Hon sov fram till de stoppade för rastning och sen hade hon somnat igen.
De var väldigt nöjda med Cobra. Av det som de berättade om henne så känns det jättebra. Hon var inte med denna gången då det är lite mycket hundar hemma här.
Nästa gång vi ses är i Juni då vi har planerat kennelläger ihop med röntgen och MH för Criga, Calibra och Cobra.
I morgon blir det nog så att vi byter tillbaka Mamma Mu mot fodertiken.

*sitter och äter och råkar öppna fel tråd*... :turd:

Lillskrutt hälsar att hästskit är bäst. Djupfrysta i en klass för sig. Oh well. Vi har iaf gått ifrån valptidens spring-åt-andra-hållet-tugga-tugga-svälj till kom-på-inkallning-håll-den-långt-bak-i-munnen-och-se-oskyldig-ut och möjligen spotta-ut-och-hoppas-hon-ändrar-sig-och-inser-att-hon-saknar-sinne-för-delikatesser-och-att-man-kan-ta-den-igen... :cool:

Idag har Frank blivit kastrerad, allt har gått bra och vi har precis fått hem honom. Nu ligger han i soffan, kvidandes och tycker synd om sig själv med huvudet på sammetskudden. :p

När personalen på kliniken kom ut med honom så började han pipa så fort han såg husse, varav djurskötaren skrattade och sa att "men så ynklig du blev, du har ju inte gnällt på hela dagen!" Den här rasen är verkligen expert på att tycka synd om sig själv...

Idag har Frank blivit kastrerad, allt har gått bra och vi har precis fått hem honom. Nu ligger han i soffan, kvidandes och tycker synd om sig själv med huvudet på sammetskudden. :p

När personalen på kliniken kom ut med honom så började han pipa så fort han såg husse, varav djurskötaren skrattade och sa att "men så ynklig du blev, du har ju inte gnällt på hela dagen!" Den här rasen är verkligen expert på att tycka synd om sig själv...

Skönt att det gick bra!
Hur gammal är Frank nu? Är inte han och Otis jämngamla?

Jag har ju haft en idé om att kastrera Otis nu till våren också :)

Skönt att det gick bra!
Hur gammal är Frank nu? Är inte han och Otis jämngamla?

Jag har ju haft en idé om att kastrera Otis nu till våren också :)

Ja det kanske de är? Han fyller tre i april. Jag tror han kommer må mycket bättre när hormonerna slutar att ställa till det för honom, kanske blir samma för Otis? :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård