Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det kanske de är? Han fyller tre i april. Jag tror han kommer må mycket bättre när hormonerna slutar att ställa till det för honom, kanske blir samma för Otis? :up:

Då är Frank ett år äldre, Otis är två nu i februari :)
Otis hormoner är fullt hanterbara, han uppehåller sig lite vid Laddas kisspölar och tuggar lite i luften när hon löper, men inte mer än så.
Däremot hoppas jag att han ska lugna ner sig lite och att det minskar en eventuell konflikt med Floyd när han blir könsmogen :)
Det vore skönt om det förenklade att ha honom ihop med vår äldsta hane också (han är kastrerad sedan oktober pga prostatabesvär), men jag är rädd att det är att hoppas på för mycket.

@AraSlei Har du funderat på att chipkastrera först för att se om det blir bättring? Det gjorde vi först för att se om det skulle hjälpa. Jag hoppas också att det ska bli bättre mellan Frank och Morris nu när Morran börjar bli könsmogen...

@AraSlei Har du funderat på att chipkastrera först för att se om det blir bättring? Det gjorde vi först för att se om det skulle hjälpa. Jag hoppas också att det ska bli bättre mellan Frank och Morris nu när Morran börjar bli könsmogen...

Jag har funderat på det.. Det kanske vore en bra idé? Märkte ni skillnad?
Har de varit bråkiga?

Otis och Floyd älskar ju varandra i dagsläget, men det kan ju ändra sig fort det där.. :p Otis är rätt hetsig när det gäller vår andra hane, så jag vill göra allt som går för att minska risken för att det ska bli likadant mellan honom och Floyd.

@AraSlei Vi märkte stor skillnad på Frank! Både när det gällde tikar, mat men också mot andra hundar, han var mer harmonisk överlag. Det var ett 6 mån chip men det tog minst ett år innan hans kulor vuxit tillbaka och han började lyfta på benet när han skulle kissa igen.

De har inte rykt ihop ordentligt än, men Frank är noga med att sätta Morran på plats när det gäller leksaker eller om de har varit ifrån varandra hela dagen och sedan möts på kvällen. Men där emellan kan de leka jättefint och ligga och sova nos mot nos, men det är just när det kommer till resursförsvar som vi märkte det först.

Är folk helt oförmögna att ta in ens en pytteliten mängd information?

Polisen djurärenden väst på fb har lagt ut en bild + föredömligt kort och enkel text:
En snäll, trevlig och social blandras hane söker nytt hem.
Vid intresse kontakta Reino på 0703-Xx xx xx.

Ljushuvud i tråden: Va är de för ras?
(:banghead:)
Snäll användare: Blandras. Alltså en hund av okänd härstamning. :)
Ljushuvud: Ok ok vart finns han?
(RING TELEFONNUMRET OCH FRÅGA! :banghead:)

Nu väntar jag bara på att hon ska fråga om han är snäll, trevlig och social och vad kontaktpersonen heter.

Okej, trådkap, men eftersom Hund är typ den enda delen av buke jag hänger på (mest i denna tråden) så måste jag bara berätta att jag nu jobbat tre dagar som riktig lärare! Och jag är sjukt stolt över att jag hållit ihop och inte ångest-/tröttgråtit en enda gång!

Måste ju berätta det för nån, liksom :angel:

Är folk helt oförmögna att ta in ens en pytteliten mängd information?

Polisen djurärenden väst på fb har lagt ut en bild + föredömligt kort och enkel text:
En snäll, trevlig och social blandras hane söker nytt hem.
Vid intresse kontakta Reino på 0703-Xx xx xx.

Ljushuvud i tråden: Va är de för ras?
(:banghead:)
Snäll användare: Blandras. Alltså en hund av okänd härstamning. :)
Ljushuvud: Ok ok vart finns han?
(RING TELEFONNUMRET OCH FRÅGA! :banghead:)

Nu väntar jag bara på att hon ska fråga om han är snäll, trevlig och social och vad kontaktpersonen heter.

Såg detta. Inte de smartaste som börjar skriva i tråden. Men hon behöver inte ringa. Reino kommer inte placera ut en hund till en henne ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård