Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min unghund gör också så, även han är okastrerad och rejält kräsen. Han fiser dock mycket och surt efteråt så han får aldrig några rullar längre :yuck::p

Uppenbarligen är det något med rullarna som gör att de är oemotståndliga. Mina reagerar dock inte alls på dem, tack och lov, så de får fortsätta med sin "hobby". ;)

Tinja äter också toarullar. Leker med dem, äter sen upp dem.

En gång länsade hon pappas pappersåtervinning, när pappa passade henne. Han märkte inget och gissa om hon blev hård i magen efter att ha käkat ett antal toarullar... :rofl:

Kastrerade Milou i december och det är nog det bästa vi gjort faktiskt. Han var inte heller speciellt jobbig bland tikar, men det syntes ändå. Matlusten har blivit bättre (ni kanske minns att han tidigare inte åt någonting typ :angel:), han stressluktar ingenting ute och är mycket mer harmonisk i sig själv. Lättare att komma till ro och lugnare. Så, enbart positiva resultat hittills. (Dvs, återkommer när pälsen blivit hemsk ;))

Jag hoppas att matlusten minskar kanske :angel:
Det låter himla skönt i alla fall! Det är klart, får Milou dålig päls så märks det ju en del på honom, som har så mycket päls :p
Otis har så himla bra päls nu, hade varit trist om den blev dålig - men, han har ju inte så mycket päls, så det vore ändå hanterbart :)

@AraSlei Ja, det syntes stor skillnad, säkert en halvering i storlek. Men på Otis kanske de göms i pälsen, Franks hängde ju ner ordentligt och var helt blank.. Väldigt... iögonfallande O_o

:laugh::laugh:
Stackars Frank, erkänn att det var delvis för hans blanka, synliga pung som ni kastrerade honom :laugh:

Ja, Otis bollar göms väl i pälsen :D Men det ser så kul ut när han ligger på rygg, för han är jätteljus, nästan vit, i pälsen på magen. Förutom vid kulorna, där har pälsen samma färg som på ryggen - mörkröd :laugh:

En annan favorit är att diskret stjäla hushållspapper (som jag snutit mig i) o finfördela så man skulle kunna tro att det snöat inomhus.:crazy:
Sådant älskar Ebrah också... Öht att strimla toapapper/hushållspapper är det roligaste hon vet! Min mor använder ofta hushållspappersbitar som servetter när hon äter något i vardagsrummet. Vi får vara noga med att gömma undan alla pappersbitar där Ebrah inte ser dem, för ser hon dem så tar det en millisekund innan hon börjat strimla dem :meh: Jag tror att jag ska ge henne en hel hushållspappersrulle i födelsedagspresent sedan. Hon kommer älska det.

Toapapper.. Trosskydd.. Snorpapper... För att inte tala om efter sex-papper :o
Mina hundar är så äckliga :wtf: Särskilt Otis, som lärt sig öppna soptunnan både i sovrummet och badrummet :rage:
Underkläder också.
Jag skaffade ny tvättkorg med lock istället för att lära Ebrah att inte rota i tvättkorgen och stjäla underkläder. Det var lättast att lösa problemet på det sättet :p

Här hemma snor hundarna snytpapper om de får chansen, strimlas fin-fint. :up: Tomma toa-rullar och hushållsrullar är en stoooor favorit också! Kartong helt enkelt. :p

Hade länge en kartong ståendes mot väggen på mitt kontor på jobbet och den kunde min jycke gå fram till och slå på, typ som "trilla någon gång så jag kan bita i dig!" Han vet att man inte får ta saker, men om de ligger på golvet så..... :grin: (ibland behöver ju sakerna lite hjälp på traven med att hamna på golvet också ;))

Mörp. Pratade hund imorse med en kollega som sa "Alltså jag skulle vilja fråga gå kurs för J***e St**d."
Jag: *ruskar frenetiskt på huvudet med missnöjd min*
Hon: Inte med hund då! Men för att träna mig själv! Jag kan behöva bli lite tilltryckt i som förare.

Intressant tanke det där! Och skönt att, nästan, hittat en vettig hundmänniska på jobbet! Ska reka mer bland kollegorna efter hundfolk :D

För ett litet tag sedan köpte jag en svamptork. Nu går första omgången med lammlunga i den. Jag hoppas att hundarna kommer uppskatta sitt godis sedan!

Jag har också svamptork! Du får återkomma med hur lång tid det tog. Hur stora skar du bitarna av lammlunga ungefär?
Jag har funderat på att torka kycklinghjärta men inte kommit mig för. De blir så bra och små om man skivar dom.

Jag har också svamptork! Du får återkomma med hur lång tid det tog. Hur stora skar du bitarna av lammlunga ungefär?
Jag har funderat på att torka kycklinghjärta men inte kommit mig för. De blir så bra och små om man skivar dom.
Kan fotografera när de är klara :p Hittills har jag bara torkat äpplen. Det tar tusen år. (ca 5 timmar för små tärningsformade bitar, ytterligare några timmar när jag skulle göra tjockare chips)

Kycklinghjärtan har jag torkat i vanlig ugn många gånger, det blir hur bra som helst. Jag klipper i småbitar, kokar i några minuter (för att få bort fett så att de torkar lättare). Sedan lägger jag ut allt på en plåt. Jag orkar inte fjanta runt med små prydliga rader utan öser på en hel förpackning hjärtan på en gång. Det blir ett tjockt lager med godisar då, så en gång i timmen går jag till ugnen, drar ut plåten och vänder runt allt med en stekspade. Jag har då ugnen på 100 grader och kör med stängd lucka. Efter 4-5 timmar brukar det vara klart.

Kan fotografera när de är klara :p Hittills har jag bara torkat äpplen. Det tar tusen år. (ca 5 timmar för små tärningsformade bitar, ytterligare några timmar när jag skulle göra tjockare chips)

Kycklinghjärtan har jag torkat i vanlig ugn många gånger, det blir hur bra som helst. Jag klipper i småbitar, kokar i några minuter (för att få bort fett så att de torkar lättare). Sedan lägger jag ut allt på en plåt. Jag orkar inte fjanta runt med små prydliga rader utan öser på en hel förpackning hjärtan på en gång. Det blir ett tjockt lager med godisar då, så en gång i timmen går jag till ugnen, drar ut plåten och vänder runt allt med en stekspade. Jag har då ugnen på 100 grader och kör med stängd lucka. Efter 4-5 timmar brukar det vara klart.

Jag kan tänka mig det!
Torkade maskrosblad och persilja och diverse annat grönt utifrån till marsvinen i somras men bara det tog typ en hel dag att få riktigt torrt :p

Mörp. Pratade hund imorse med en kollega som sa "Alltså jag skulle vilja fråga gå kurs för J***e St**d."
Jag: *ruskar frenetiskt på huvudet med missnöjd min*
Hon: Inte med hund då! Men för att träna mig själv! Jag kan behöva bli lite tilltryckt i som förare.

Intressant tanke det där! Och skönt att, nästan, hittat en vettig hundmänniska på jobbet! Ska reka mer bland kollegorna efter hundfolk :D

Alltså nä... Inte utan hund heller. :cautious:

Japp, trosor också. Men det är mest Ladda som har fetish för trosor :p

Jag har fått åka in med Tonto x antal gånger för att ge honom en kräkspruta efter att han ätit mina trosor/träningsbyxor. :yuck::yuck::yuck: (Spelar ingen roll om dom är tvättade heller. Han äter dom i alla fall.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård