Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@AraSlei Vi märkte stor skillnad på Frank! Både när det gällde tikar, mat men också mot andra hundar, han var mer harmonisk överlag. Det var ett 6 mån chip men det tog minst ett år innan hans kulor vuxit tillbaka och han började lyfta på benet när han skulle kissa igen.
De har inte rykt ihop ordentligt än, men Frank är noga med att sätta Morran på plats när det gäller leksaker eller om de har varit ifrån varandra hela dagen och sedan möts på kvällen. Men där emellan kan de leka jättefint och ligga och sova nos mot nos, men det är just när det kommer till resursförsvar som vi märkte det först.
Då är Frank ett år äldre, Otis är två nu i februari Otis hormoner är fullt hanterbara, han uppehåller sig lite vid Laddas kisspölar och tuggar lite i luften när hon löper, men inte mer än så.
Däremot hoppas jag att han ska lugna ner sig lite och att det minskar en eventuell konflikt med Floyd när han blir könsmogen
Det vore skönt om det förenklade att ha honom ihop med vår äldsta hane också (han är kastrerad sedan oktober pga prostatabesvär), men jag är rädd att det är att hoppas på för mycket.
@Voff Jag har precis cyberstalkat din kennel (etc) nyss och alltså, vilket MH Mamma Mu gjorde! Jag inser att det är typ 100 år sen - men wow! Sån hund vill ju jag ha!
.. när kommer nästa kull?
Efter Mamma Mu blir det inga fler. Men hon blir mormor till sommaren förhoppningsvis. Och sen är det ju det där med Criga
På Korningen slet Mamma Mu sönder röret på Lilla Jakten
Det där med Criga, ja.. och jag som helst vill ha en hund som minst är 6 mån pga hatar valptiden
Haha, förstör nu inte min bild av Mamma Mus helt enastående lynne
Mina äter inte upp (Skalman käkar bara gummi.....) - dom finfördelar och sprider ut överalltSå det är bara min hund som är kräsen
Samma här. Frodo och Ale älskar att tillverka kartongconfetti!Mina äter inte upp (Skalman käkar bara gummi.....) - dom finfördelar och sprider ut överallt
Leons favorithobbySamma här. Frodo och Ale älskar att tillverka kartongconfetti!
Det där röret är lite vår grej. Hennes dotter som ska ha nästa kull gjorde samma sak
Vadå...de ville ha den där trasan och löste det
Råkade på en länk till er hemsida på fejjan och kikade runt lite
Är det tiken som har haft D-kullen nu som ni kommer att ta E-kullen på (Axi)? Förstod det så men blev lite förvånad över att ni tar valpar så snart igen på samma tik. Ni har säkert koll men jag trodde att man i vanliga fall brukar vänta längre mellan löpen
Ja det blir på nästa löp. Planen var att vänta ett år men eftersom hon bara fick två valpar, är i toppform och hon både mentalt och fysiskt är inställd på "valp" så tyckte veterinären att vi lika väl kunde ta kullen nu, innan hon var ett år äldre. Sen blir det nog inga fler kullar på henne.
Det är ok att ta på två löp efter varandra men personligen tycker jag att det beror på. Hade aldrig gjort det om kullen varit stor eller om den hade tagit på henne. Man får se det från fall till fall. Vi kollade igenom henne nu i samband med att valparna besiktigades och hon fick beröm för sin fina form (och kyssar som hon gav vetten )
Skulle inte våga ge en sån till våra. De äter upp rullen med godiset i.
Här äts det toarullar utan att man stoppar godis i dem. Av någon anledning tycker alla tre hundarna att toarullar är goda att äta - inte hela på en gång men de drar loss bitar, tuggar och sväljer.... Att de två kastrerade gör det har jag lättare att förstå, de är ju alltid hungriga men även den yngsta hanen som inte är kastrerad och som är relativt kräsen med mat äter glatt toarullar....
Här äts det toarullar utan att man stoppar godis i dem. Av någon anledning tycker alla tre hundarna att toarullar är goda att äta - inte hela på en gång men de drar loss bitar, tuggar och sväljer.... Att de två kastrerade gör det har jag lättare att förstå, de är ju alltid hungriga men även den yngsta hanen som inte är kastrerad och som är relativt kräsen med mat äter glatt toarullar....
Gud vilket billigt hundgodis!!! Du kan klippa toarullar i småbitar och ge
Samma här! Har provat godis i toarulle till Monster, han struntade i godiset och åt upp rullen.
Nja, inte så billigt. Lämnar man toalettdörren öppen går han in och snor hela rullar, som han sen sliter loss papperet från för att komma åt den goda, goda kartongrullen inuti.
(Lagom kul att upptäcka att han varit dit efter man satt sig... )
Nja, inte så billigt. Lämnar man toalettdörren öppen går han in och snor hela rullar, som han sen sliter loss papperet från för att komma åt den goda, goda kartongrullen inuti.
(Lagom kul att upptäcka att han varit dit efter man satt sig... )
Min unghund gör också så, även han är okastrerad och rejält kräsen. Han fiser dock mycket och surt efteråt så han får aldrig några rullar längreHär äts det toarullar utan att man stoppar godis i dem. Av någon anledning tycker alla tre hundarna att toarullar är goda att äta - inte hela på en gång men de drar loss bitar, tuggar och sväljer.... Att de två kastrerade gör det har jag lättare att förstå, de är ju alltid hungriga men även den yngsta hanen som inte är kastrerad och som är relativt kräsen med mat äter glatt toarullar....
Gud vilket billigt hundgodis!!! Du kan klippa toarullar i småbitar och ge