Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också svamptork! Du får återkomma med hur lång tid det tog. Hur stora skar du bitarna av lammlunga ungefär?
Jag har funderat på att torka kycklinghjärta men inte kommit mig för. De blir så bra och små om man skivar dom.
Skiva halvcentimeter tjocka skivor på eftermiddagen/kvällen och låt stå över natten i svamptorken på ca 55-55 grader. Just lunga behöver längre tid på sig än annat "kött" för att torka ordentligt i mitten och då gärna på låg värme, så blir konsistensen perfekt :)

Jag har fått åka in med Tonto x antal gånger för att ge honom en kräkspruta efter att han ätit mina trosor/träningsbyxor. :yuck::yuck::yuck: (Spelar ingen roll om dom är tvättade heller. Han äter dom i alla fall.)

Så jäkla äckligt!!
Floyd har gjort det till en sport att putta av locket till tvättkorgen i badrummet, snappa åt sig ett par trosor och springa iväg för att gnaga i sig dem :yuck:
Ladda gör som Tonto, plockar trosor oavsett om de är rena eller ej.. De äter dem dock inte, gnager bara sönder dem.

Tur att det gått bra för honom i alla fall!

Jag har fått åka in med Tonto x antal gånger för att ge honom en kräkspruta efter att han ätit mina trosor/träningsbyxor. :yuck::yuck::yuck: (Spelar ingen roll om dom är tvättade heller. Han äter dom i alla fall.)
Hipp hipp för @Tonto idag!
ina_dance5.gif

Mina hundars ätande av toarullar känns rätt lindrigt jämförelsevis... :D Sigge brukar visserligen sno hushållspapper och strimla om man lämnar det på soffbordet men tja... det är ju inte heller så farligt. Sophinkar, kläder (rena eller smutsiga) etc låter de bli. Likaså kan jag ha hundgodis liggande i fickorna på jackor/västar utan att nån rör det. Däremot litar jag inte det minsta på dem när det gäller mat (vår mat alltså) - jag lämnar inte mat framme hur som helst; trots att de faktiskt aldrig har stulit något så skulle jag inte chansa. Ska jag lämna något framme som ska tina så lägger jag det inte på köksbänken utan i mikron, där ligger det oåtkomligt. ;)

Tigger vid bordet gör de däremot, speciellt Indigo om vi dricker kaffe... han älskar kaffe med mjölk. :cool:

Jag har också svamptork! Du får återkomma med hur lång tid det tog. Hur stora skar du bitarna av lammlunga ungefär?
Jag har funderat på att torka kycklinghjärta men inte kommit mig för. De blir så bra och små om man skivar dom.
Mina bitar är nog 5cm långa ungefär och några centimeter tjocka (inte tunna skivor, men de får ju fortfarande plats i torken). Satte igång torken kl 9:20 ungefär och ca 17:44 var de klara. Då hade jag två gånger flyttat runt gallren, så att bitarna högst upp hamnade längst ner osv. Lungorna är torra, men de tjockaste bitarna är lite mjuka fortfarande. Det är så jag vill ha dem, men eftersom de säkert inte är helt genomtorra så förvarar jag dem i frys.

Jag satt igår och lekte med tanken på att ta Aysu till en utställning ändå, för att hon är så jäkla fin nu. Samtidigt inser jag ju att hon inte riktigt är den typ av saluki som domare brukar gilla, som alltid med mina hundar.

Meeen nu tittade jag ändå på utställningar och såg att det ska vara en utställning nära "min" kennel om någon månad. Domaren där är fru till en domare som fullständigt älskade min tant Zala (enligt mig den finaste saluki jag haft). Efter utställningen så kom han fram till mig och pratade om att hon är en tik som går rakt in i hjärtat på honom, för att hon inte var showig utan en saluki som såg funktionell och sund ut. De två domarna är salukiuppfödare, så jag tänker mig att hans fru borde ha lite samma smak och då borde hon ju gilla mina hundar :angel:

Såå nu funderar jag på att åka på kennelbesök och ställa ut mina dårar. Ska bara se så att det inte krockar med någon lure coursing eller något annat kul...

Mina bitar är nog 5cm långa ungefär och några centimeter tjocka (inte tunna skivor, men de får ju fortfarande plats i torken). Satte igång torken kl 9:20 ungefär och ca 17:44 var de klara. Då hade jag två gånger flyttat runt gallren, så att bitarna högst upp hamnade längst ner osv. Lungorna är torra, men de tjockaste bitarna är lite mjuka fortfarande. Det är så jag vill ha dem, men eftersom de säkert inte är helt genomtorra så förvarar jag dem i frys.

Ah men då tog det inte flera dagar i alla fall! :p
Jag har en svamptork från Jula som bara har en inställning, har du en med temperaturreglage?
Ska köpa hem lite gott till vovvarna och torka!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 579
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar