Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huvudet på spiken, @Hyacinth & @athena_arabians ! :laugh:

Full förståelse för det, han beter sig ju som en jäkla tölp! Men Monster kan verkligen inte hälsa artigt och fint - inte förrän han redan känner någon. Tyvärr. (Han är jättesnäll med alla hundar han lärt känna genom livet, de får alla hans saker, all mat, de får ligga ovanpå honom och han låter dem alltid vinna i lekar. Men innan dess alltså... :banghead:)

Han får inte ofta hälsa på andra hundar. :meh:

Dåren skulle älska honom! De verkar ha samma taktik:D

Suck. Inget svar från träningsarrangörerna, så det blir inga licenslopp för Ebrah den här helgen. Det finns nästan ingen chans för mig att hinna åka dit nu ens om de svarar idag, framförallt inte med tanke på att jag måste ragga stödhundar som kan springa med Ebrah också. Blä så trist :(

Nuuu har jag fått mail från de som håller i träningen, och vi var inte välkomna dit. Så nu får jag försöka hitta annat att fokusera på. Kanske tar en löprunda med hundarna istället. ÅH vad jag önskar att Ebrah hade varit född vid någon bättre tidpunkt på året. Hon blev 18 månader i början på januari, och det är från det som de får ta licens, meen det är ju inga träningar på vintern och jag vill ha klart licensen innan tävlingssäsongen börjar :banghead:

Hade hon haft vett att bli 18 månader på hösten, då hade det gått så mycket smidigare. Då hade vi kunnat träna lite under sommaren, ta något licenslopp och bara sett till att få klart det sista loppet innan säsongen tog slut, så hade hon varit klar till den här säsongen.

Nuuu har jag fått mail från de som håller i träningen, och vi var inte välkomna dit. Så nu får jag försöka hitta annat att fokusera på. Kanske tar en löprunda med hundarna istället. ÅH vad jag önskar att Ebrah hade varit född vid någon bättre tidpunkt på året. Hon blev 18 månader i början på januari, och det är från det som de får ta licens, meen det är ju inga träningar på vintern och jag vill ha klart licensen innan tävlingssäsongen börjar :banghead:

Hade hon haft vett att bli 18 månader på hösten, då hade det gått så mycket smidigare. Då hade vi kunnat träna lite under sommaren, ta något licenslopp och bara sett till att få klart det sista loppet innan säsongen tog slut, så hade hon varit klar till den här säsongen.
Varför var ni inte välkomna?

Vilken lyckodag!!!!
I morse fick jag ett meddelande från ett par att den ena av våra försvunna katter bodde hos dem. Han hade varit där hela tiden.
De bor ca 300 m bort...på andra sidan landsvägen.
De hade trot att han var en övergiven sommarkatt och tagit in honom och gett honom mat och då hade han stannat.
Det hade aldrig slagit dem in att en sommarkatt sällan är kanstrerad. Eller åka till en veterinär/polis och se om katten är chippad. Vilket han är :meh:
Här har vi i tre månader letat, gråtit och oroat oss. De har varit efterlysta med bild på var enda fb-grupp, anslagstavla, ja tom i lokalradion!!! Och jagbhar ringt runt till olika katthem osv.
Huvudsaken är att han mår bra och det gör han. De hade tom avmaskat honom.
Men de frågade om vi ville ha tillbaka honom :o
Öhh...rätt självklart eftersom vi engagerat oss rätt kraftigt i att försöka hitta dem.

Tydligen är även vår andra katt runt deras hus då och då men han går inte fram till dem eller in. Men det ger mig hopp om att även han ska komma hem igen.

Sen Affe kom hem ligger Mamma Mu och bara stirrar på honom. Inte ens kanelbullarna till elvakaffet lockade mer än katten :D
Katter är det fiiiiiinaste hon vet:love:

Känns väldigt skönt att Mamma Mu är hemma och nu även Affe. Nu är det bara Knut som saknas i flocken :)

Idag ska jag träffa Hund :banana: Det ska blir otroligt spännande! Ska ut och gå med @Vastgota och Eski. Min partner tror att Hund kommer äta upp Eski..! Jag tror att Hund kommer vara lite överpepp och lycklig, men inte mer.

Hon klarade faktiskt galant att bo en vecka med Alice förra vintern. Well, Alice var lite rädd för Hund pga stor, bufflig, understimulerad och JÄTTEGLAD schäfer. Men i mina ögon var det inget "fel" på Hunds sociala förmåga. Bara.. intensiv..? :D

Som sagt spännande! Och allt går bra så ska jag se till att försöka få lite bilder på henne.

Idag ska jag träffa Hund :banana: Det ska blir otroligt spännande! Ska ut och gå med @Vastgota och Eski. Min partner tror att Hund kommer äta upp Eski..! Jag tror att Hund kommer vara lite överpepp och lycklig, men inte mer.

Hon klarade faktiskt galant att bo en vecka med Alice förra vintern. Well, Alice var lite rädd för Hund pga stor, bufflig, understimulerad och JÄTTEGLAD schäfer. Men i mina ögon var det inget "fel" på Hunds sociala förmåga. Bara.. intensiv..? :D

Som sagt spännande! Och allt går bra så ska jag se till att försöka få lite bilder på henne.
Hrmm, det sa jag inte! Men man har ju hört en del om stingsliga fäfrar... Jag hoppas de tolererar varandra, Eski kan behöva vänja sig och förhoppningsvis sluta pipa så fort han ser en fäfer – oklart om han är rädd eller överförtjust.

Ehm,, nu fattade jag, han känner ju Hund, skall jag bita på naglarna av nervositet nu?

Hrmm, det sa jag inte! Men man har ju hört en del om stingsliga fäfrar... Jag hoppas de tolererar varandra, Eski kan behöva vänja sig och förhoppningsvis sluta pipa så fort han ser en fäfer – oklart om han är rädd eller överförtjust.

Ehm,, nu fattade jag, han känner ju Hund, skall jag bita på naglarna av nervositet nu?
Hihi, alltså min partner som i Rickard sa det :D För han tror att Hund är ett monster.
Jag tror inte det blir några problem. Vi kanske få gå med 50m mellanrum, men då kan vi ju prata i telefon :D

Nej, han känner inte Hund. Han tror att bara för att en hund är hög i energi så är den stygg. Han inte direkt en hundmänniska.. alls. Han tror nog CM är en hyvens kille. (Pga okunskap alltså)
Så tror även Skalman, men han har aldrig sett på CM på TV ;) I alla fall när det gäller hundar med hög energi PÅ honom :p Skalman är nog ingen hund-hund :D

Mr faaaaarlig hund här hemma vill oxå få träffa Hund !!

Jag kan meddela att Hund är snäll och trevlig! Eski var fascinerad, och lite småskraj, och hon var väldigt försiktig och artig. Eski fick lukta på fäfertjej :heart:heart:heart hur mycket han ville! Mycket trevlig promenad, sen fick de springa i trädgården lite, vilket också gick bra. Vi skall bara se till att inga leksaker är framme, för de var HENNES lät hon meddela (annars vore hon väl inte fäfer...). Men ett voff räckte, sen var hon god och glad igen. Det här blir jättebra! :banana:Och nu velar jag mot schäfer igen, hon var inte så stor, och riktigt snygg. Intensiteten i kontakten alltså, underbart! :love::love::love:

Har varit ute på en 3 timmar lång promenad med dårarna. Mötte en bekant också så det blev riktigt trevligt :) Väl hemma igen så blev det till att duscha ben, stretcha och mata hundar. Nu sover de och snaaart får jag också mat :d Känner mig dessutom riktigt nöjd med att ha släppt hundarna lösa i en skogsdunge nära massor av saker som de inte borde springa till, vilket de inte heller gjorde eftersom de lyssnade så fint på inkallning och höll sig nära. Duktiga dårar!

Och såhär såg benen på dem ut efter promenaden.. jag är SÅ glad att jag inte har mer långhåriga hundar.
16229094_1085585224900805_3865828899816472576_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar