Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev bannad från tränaren/organisationens fb sida när jag kommenterade det hela och redde ut ett par påståenden.
Som vanligt alltså när man inte hurrar för att de räddat en hund..

Jag kan meddela att Hund är snäll och trevlig! Eski var fascinerad, och lite småskraj, och hon var väldigt försiktig och artig. Eski fick lukta på fäfertjej :heart:heart:heart hur mycket han ville! Mycket trevlig promenad, sen fick de springa i trädgården lite, vilket också gick bra. Vi skall bara se till att inga leksaker är framme, för de var HENNES lät hon meddela (annars vore hon väl inte fäfer...). Men ett voff räckte, sen var hon god och glad igen. Det här blir jättebra! :banana:Och nu velar jag mot schäfer igen, hon var inte så stor, och riktigt snygg. Intensiteten i kontakten alltså, underbart! :love::love::love:

En bra Schäfer är en fantastisk hund :love:

Grattis!

Vad är kvarts-SM?
På Ik2 tävlar man om kvalpoäng till kvarts-SM(10 poäng har varit gränsen förut, ev kommer den höjas i år. Fritte har 11 nu), kvarts-SM hålls sen på tre ställen i landet och där går de bästa ekipagen vidare till semifinal och sen SM-final. Det slipas en del på kvalsystemet hela tiden, antalet tävlande har ökat med många hundra procent senaste åren.

Hur mycket är det möjligt att älska en hund?

Ibland undrar jag över hur jag någonsin kommer kunna skaffa en till, kommer det ens få plats i hjärtat? :nailbiting:

Sen att jag fortfarande tycker att hon är en böld hemma är en annan femma :angel: Men på tävling och träning, gråter ju mer eller mindre efter varje gång av lycka :rofl:

Ibland undrar jag över hur jag någonsin kommer kunna skaffa en till, kommer det ens få plats i hjärtat? :nailbiting:

Sen att jag fortfarande tycker att hon är en böld hemma är en annan femma :angel: Men på tävling och träning, gråter ju mer eller mindre efter varje gång av lycka :rofl:
Haha, så har jag tänkt om mina hundar ofta (förutom att jag tycker att de är helt galet underbart jättefantastiska överallt). Ändå har jag skaffat fler och på något vis så gör det bara att allt blir ÄNNU bättre, även om det inte borde vara möjligt :love:

Haha, så har jag tänkt om mina hundar ofta (förutom att jag tycker att de är helt galet underbart jättefantastiska överallt). Ändå har jag skaffat fler och på något vis så gör det bara att allt blir ÄNNU bättre, även om det inte borde vara möjligt :love:

Låter helt fantastiskt :love: Nä i mitt huvud borde det vara helt omöjligt :D
Är lite rädd att jag inte ska klicka lika bra med nästa hund, men det hade jag å andra sidan inte kunnat förutspå med Betty heller.

Till hennes försvar börjar hon bli bättre hemma :angel: Det går åt rätt håll hehe...

Låter helt fantastiskt :love: Nä i mitt huvud borde det vara helt omöjligt :D
Är lite rädd att jag inte ska klicka lika bra med nästa hund, men det hade jag å andra sidan inte kunnat förutspå med Betty heller.

Till hennes försvar börjar hon bli bättre hemma :angel: Det går åt rätt håll hehe...
Innan Ebrah kom hit så var jag SÅ skeptisk till att ta hem någon mer hund öht, någonsin ungefär, för jag förstod inte hur någon skulle kunna vara ens i närheten av lika bra som Aysu. Och om en hund inte var i närheten av lika bra, varför då ha den? Men ja, så träffade jag ändå Ebrah som pluttvalp och tänkte att jag inte kunde låta henne flytta någon annanstans.

Nu gillar jag inte valpar heller, vilket nog märkts i diverse valptrådar om inte annat :angel: men någonstans när hon var runt ett halvår gammal så började jag älska henne för den hon var (istället för den jag visste att hon skulle kunna bli). Hon är väldigt olik Aysu på många sätt och vis, och jag väntar fortfarande på att hon ska få lite vett i skallen, MEN vilken fantastisk hund hon är :angel: Idag kan jag inte tänka mig att leva utan någon av mina två dårar. De kompletterar varandra utmärkt. Aysu blev på något vis ännu mer av allt när Ebrah flyttade hit och allt jag älskar med henne märktes ännu tydligare.

@Red_Chili Är ju helt fantastiskt att de kompletterar och lyfter varann :) Nä valpar är mest jobbiga :angel:
Känns ju bra att bli motbevisad i mitt resonemang, för precis så som du tänkte tänker jag. Nu är det några år kvar tills det är dags för en hund till men det gnager ändå.

Och här sitter en som bara lääängtar efter att få hem en vovve till i sommar. Och som naturligtvis hoppas att Disa och nya valpen ska komplettera varandra perfekt. Fast nya valpen behöver inte vara riktigt lika aktivitetskrävande som Disa. En dårhund räcker!

Jag slås ofta av hur otroligt, obegripligt, ofantligt mycket jag älskar Monster, och hur ska jag någonsin kunna ens gilla en annan hund igen (vilket inte kommer att behövas, för han kommer att leva för evigt och så var det med den saken). Men samtidigt vet jag ju att det har gått förr, nästa (teoretiska! :cautious:) hund kommer att hitta en annan plats i hjärtat - Monsters kan den aldrig ta, men det finns alltid mer plats...

Jag och sambon pratade om det igår..
Förhoppningsvis så får vi en till i år men hur ska den kunna tävla mot Alpina? Hur ska vi möjligtvis kunna älska den i närheten av hur mycket vi älskar vår lilla fis. Hon är ju helt perfekt! :love: Både hemma och under träning. Tänk om vi får ett litet monster så att Alpina inte får den uppmärksamhet hon förtjänar. :cry:

Men ja.. jag trodde ju aldrig att jag skulle kunna älska ett djur i närheten av hur mycket jag älskade min häst och bevisligen så går det. :angel:

Jag kommer aldrig få en katt som Aini igen, kommer nog aldrig få ett sådant starkt band till ett djur igen. Skulle nog behöva gå igenom allt en gång till för att det ska ske och det pallar jag inte.

Men det gör inget. Jag har plats för andra. Jag är inte rädd för att skaffa fler djur. Jag är livrädd för den dagen då jag måste ta beslutet om Aini. Men jag kommer att älska fler djur och få andra starka band.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?