Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan meddela att Hund är snäll och trevlig! Eski var fascinerad, och lite småskraj, och hon var väldigt försiktig och artig. Eski fick lukta på fäfertjej heart hur mycket han ville! Mycket trevlig promenad, sen fick de springa i trädgården lite, vilket också gick bra. Vi skall bara se till att inga leksaker är framme, för de var HENNES lät hon meddela (annars vore hon väl inte fäfer...). Men ett voff räckte, sen var hon god och glad igen. Det här blir jättebra! Och nu velar jag mot schäfer igen, hon var inte så stor, och riktigt snygg. Intensiteten i kontakten alltså, underbart!
Med kortbenta hundar så ser även hela magen ut så därHar varit ute på en 3 timmar lång promenad med dårarna. Mötte en bekant också så det blev riktigt trevligt Väl hemma igen så blev det till att duscha ben, stretcha och mata hundar. Nu sover de och snaaart får jag också mat Känner mig dessutom riktigt nöjd med att ha släppt hundarna lösa i en skogsdunge nära massor av saker som de inte borde springa till, vilket de inte heller gjorde eftersom de lyssnade så fint på inkallning och höll sig nära. Duktiga dårar!
Och såhär såg benen på dem ut efter promenaden.. jag är SÅ glad att jag inte har mer långhåriga hundar.
Och ingen heeler-Benny har du träffat nu heller säkertAle kom tvåa idag. Duktig Ale!
Så är det med mina hundar också, om jag inte har täcken med magplattaMed kortbenta hundar så ser även hela magen ut så där
Det vimlar av såna där fina Bordelinecollies, kortbeningarna är utom synhåll!Och ingen heeler-Benny har du träffat nu heller säkert
Du måste ju få be att träffa Skalmans morfar
Kortbeningarna skulle säkert försöka jaga iväg dom där okänd långbenta inkräktarna :PDet vimlar av såna där fina Bordelinecollies, kortbeningarna är utom synhåll!
Hade en liknande grej under jul, oregelbunden svag hälta. Jag kollade, hittade inget. Hälsan försvann inte, jag kollade igen några dagar senare, då satt det en centimeterlång tagg i en trampdyna, stor som ett nålshuvud. Den var ett helvete att få ut, sen tog det någon dag och hältan var borta.Kanske har hittat orsaken till de orena rörelserna... Kollade igenom Aysus tassar nu och upptäckte en ny spricka i en trampdyna fram. Den ser ut att vara tillräcklig för att vara obehaglig. Skit också. Tur att jag köpt fiskolja.. Ska göra rent ordentligt innan jag vågar mig på att ha på någon form av salva där.
Men fyfanLigger en video på en dobbis från en omplacerings grupp ute på fb. Hunden har en hjärnskada efter misshandel som gör att den inte riktigt kan kontrollera sin kropp och den trillar ganska ofta. Enligt sheltert så har hunden lärt sig att "trilla så det inte gör ont" och man letar nytt hem till den i Sverige (den finns alltså utomlands).
Jag mår så dåligt när jag ser klippet, och där kan vi prata grymhet- att låta en ung energisk hund vara fast i en kropp som inte lyder. Fattar inte varför allt ska räddas till varje pris.
Men fyfan
Ligger en video på en dobbis från en omplacerings grupp ute på fb. Hunden har en hjärnskada efter misshandel som gör att den inte riktigt kan kontrollera sin kropp och den trillar ganska ofta. Enligt sheltert så har hunden lärt sig att "trilla så det inte gör ont" och man letar nytt hem till den i Sverige (den finns alltså utomlands).
Jag mår så dåligt när jag ser klippet, och där kan vi prata grymhet- att låta en ung energisk hund vara fast i en kropp som inte lyder. Fattar inte varför allt ska räddas till varje pris.