Jag låter tydligen ofta som en förälder när jag pratar om mina hundar Men ja, jag ska inte ha några barn så jag får väl ha ett knippe hundar iställetNi låter som föräldrar som väntar barn nr två
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag låter tydligen ofta som en förälder när jag pratar om mina hundar Men ja, jag ska inte ha några barn så jag får väl ha ett knippe hundar iställetNi låter som föräldrar som väntar barn nr två
Jag låter tydligen ofta som en förälder när jag pratar om mina hundar Men ja, jag ska inte ha några barn så jag får väl ha ett knippe hundar istället
Mina kollegor fattar att Alpina är mitt barn.Jag låter tydligen ofta som en förälder när jag pratar om mina hundar Men ja, jag ska inte ha några barn så jag får väl ha ett knippe hundar istället
Mina kollegor fattar att Alpina är mitt barn.
-Ska du hem till din bebis?
-Är barnet i bilen?
Jag har lite dåligt samvete för Frank eftersom jag inte kommer att ha någon lunch nästa vecka när jag går på ambulansen, och därmed ingen möjlighet att lunchrasta hunden . Han sitter i hundgård så det är ju inte så att han sitter inomhus en hel dag, men jag får ändå dåligt samvete. Det kommer bli samma sak när jag ska vara på slakteri, det ligger typ på andra sidan stan jämfört med skolan (och hundgården) så ingen lunchrastning då heller. Nåja, det rör sig om totalt tre veckor under hela året men jag känner mig ändå som världens sämsta matte .
Finns det ingen annan som har sin hund i hundgården som bara kan släppa ut honom en snabbis för kiss/bajs vid lunch? Den personen kanske behöver samma hjälp av dig senare. Eller så får du bjuda personen på middag eller annat i gengäld
Hehehe.. jag råkade erkänna för min stackars sambo att jag älskar Alpina mer än honom. Förlåt men det är ju sant!Haha ungefär som här då.
Pinsamt nog längtar jag mer efter hunden när jag är i Sundsvall och pluggar än efter sambon Innebär dock inte att jag inte vill hem till gubben också men han förstår ju varför jag inte är hemma
Sambon och jag står sådär tv-stereotypiskt i dörröppningen, håller om varandra och oooohar över den sovande kattenJag låter tydligen ofta som en förälder när jag pratar om mina hundar Men ja, jag ska inte ha några barn så jag får väl ha ett knippe hundar istället
Hur mycket är det möjligt att älska en hund?
Ibland undrar jag över hur jag någonsin kommer kunna skaffa en till, kommer det ens få plats i hjärtat?
Sen att jag fortfarande tycker att hon är en böld hemma är en annan femma Men på tävling och träning, gråter ju mer eller mindre efter varje gång av lycka
De eventuella partners som inte förstår att hundar går först har inget i mitt liv att göraHehehe.. jag råkade erkänna för min stackars sambo att jag älskar Alpina mer än honom. Förlåt men det är ju sant!
Om det verkligen är sant (låter otroligt att skjuta på en hund som är på ens egen, enorma risker) så tror jag knappast att jägaren åker på det. Han skyddade sin egendom. Frågan är om han kan styrka sin historia etc.Hörde en tragisk historia igår. En jägare var ute för att sköta sina marker med sin jakthund i koppel. En amstaff kommer lösspringande och sätter sig i strupen på jägarens hund. Trots försök från jägaren och ägaren att skilja hundarna åt får de inte loss amstaffens bett och jägaren tar därför sitt vapen och skjuter ihjäl den för att rädda livet på sin egen hund. Ägaren till amstaffen har anmält/stämt jägaren men processen är inte klar än.
Vad är den förväntade utgången i ett sådant fall? Har funderat på det då jag själv antagligen hade gjort samma sak som jägaren om jag haft möjlighet och det gällde min egen hunds liv.
Om det verkligen är sant (låter otroligt att skjuta på en hund som är på ens egen, enorma risker) så tror jag knappast att jägaren åker på det. Han skyddade sin egendom. Frågan är om han kan styrka sin historia etc.
Jag sökte på det och hittade en artikel om det i "Jakt och Jägare" från iår. Paret som berättade det känner jägaren.Om det verkligen är sant (låter otroligt att skjuta på en hund som är på ens egen, enorma risker) så tror jag knappast att jägaren åker på det. Han skyddade sin egendom. Frågan är om han kan styrka sin historia etc.
Jag tror faktiskt att det finns folk som vallar med dom, min mammas kompis som äger ett gäng med Västgötar har pratat om att de gör vallningstest (jag är inte insatt i vallning så har noll koll) eller något sådant med dom, men jag är inte säker.Såg precis någon som ska köpa västgötaspets och funderar på att valla...
Vallar man fortfarande med den rasen?
Fast utgången kunde ju blivit samma iaf. Hade han inte skjutit hade ju amstaffen kunna riva ut strupen/kväva jakthunden = hund död eller svårt skadad vilket ev innebär avlivning. Nu tog han chansen att skjuta och hade där samma utgångspunkt antingen får han loss amstaffen och jakthunden klarar sig eller så händer ovanstående saker.Om det verkligen är sant (låter otroligt att skjuta på en hund som är på ens egen, enorma risker) så tror jag knappast att jägaren åker på det. Han skyddade sin egendom. Frågan är om han kan styrka sin historia etc.