Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland undrar jag hur jag orkar O_o
tumblr_oj60h9rJoy1s6orxfo1_r1_1280.png

(Hoppas det är okej? Tagit bort alla namn helt utom mitt eget)
Pallade inte den gruppen utan gick ur och jag har kritiserat den uppfödaren så det räcker. @linnsan brände på hen ordenligt med jobbiga frågor.

Varför kan inte du skaffa instagram som vanligt folk så man slipper meckla med bilder på datorn? :meh:

Driva
15871611_1424037474275348_6918032870855308441_n.jpg

Tråkigt nog är argumenten och tänket väldigt typiskt för många e-avlare.

Meeeen....hur kom Driva in här? Jag sitter på datorn (som hängt sig) och försöker lägga in en bild var på ynglen. Har ju inte postat inlägget ännu :confused:

Är skitglad över Skalman. Trots att han blev rejält skrämd av en tänd fyrverkeripjäs strax framför sig på nyårsaftonseftermiddagen, så släppte han det lite senare och tolvslaget var enbart en godisfest. Strax före tolvslaget så smällde en bomb (helt klart olaglig) som var så pass att väggarna skakade, sakerna på sängbordet skramlade och Skalman som låg vid kanten trillade ur sängen :nailbiting:
Vid tolvslaget hade vi godisfest i sängen och sen låg alla tre lugnt resten av natten - trots att matte gick upp emellanåt (så trött av att inte få sova). Det bombas fortfarande därute och det lär väl smällas några varje kväll minst resten av veckan, men han har inga problem att gå ut och går före mig genom ytterdörren. Han kan snegla lite uppåt när det smäller/tjuter, men så fort det tystnar är han som vanligt och letar saker på marken osv :)
Galet tacksam är jag :heart

Idag är jag tacksam för att mina hundar inte är skotträdda. Några ungjävlar hade mage att kasta smällare ca 5 meter från mina hundar här på kvällen. Sen när jag sa ifrån så fick jag höra att jag skulle gå därifrån för annars kanske mina hundar inte skulle leva så länge till :rage: :rage:

Idag är jag tacksam för att mina hundar inte är skotträdda. Några ungjävlar hade mage att kasta smällare ca 5 meter från mina hundar här på kvällen. Sen när jag sa ifrån så fick jag höra att jag skulle gå därifrån för annars kanske mina hundar inte skulle leva så länge till :rage: :rage:
Hoppas du vet vilka det är så du kan framföra önskemål till deras föräldrar om lämpligt straff för ungdjävlarna.

Jäkla hund. Jag hade Ebrah kopplad och Aysu lös under delar av promenaden idag. Vid ett tillfälle när Aysu var bakom och skulle trava förbi så kastade sig Ebrah efter henne. Jag försökte förklara att det inte var ok och höll mig beredd nästa gång samma situation uppstod.

Min tanke var att helt enkelt hålla i henne så att hon inte kunde sprattla iväg. Vad gör hundskrället då? Jo, hoppar rakt upp i luften så att vi krockar. Hennes hårda skalle mot mitt ögonbryn och nu har jag en tjusig svullnad där :grin: Blev rejält arg, för det gjorde så ont. Sedan höll hon sig åtminstone liiite lugnare resten av promenaden.

Ska man se det positivt så har jag iaf hittat något som vi behöver träna på...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar