Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss hemma från brukshundsklubben. Ammo var jäääkligt fin idag :love: om än lite övertänd eftersom han sovit hos hundvakt i natt (och jag jobbat). Lite träning, lite bus och mkt prat som vanligt!
Nu ska jag städa lite och Ammo verkar ha bestämt sig för att vila sig i form innan han ska härja hemma hos @LadyCovergirl :angel:

Jag skickar ut både Ammo och dottern så kan jag ligga i soffan ;)

Har en liten (bara för ett ögonblick) önskan om att ha en skotträdd hund så jag kan ha en anledning till att slippa fira nyår.. :angel: nästa år ska jag INTE vara hemma hos familjen!

Mvh Enstöringen som numera hatar högtidstillställningar.

Har en liten (bara för ett ögonblick) önskan om att ha en skotträdd hund så jag kan ha en anledning till att slippa fira nyår.. :angel: nästa år ska jag INTE vara hemma hos familjen!

Förstår vad du menar, min hund är smällrädd, även om det är hanterbart. Däremot är delar av kompisgänget allergiska, så då är det tyvärr lika bra att vi firar i ensamhet ute i stugan. Nej, tyvärr får jag ingen hundvakt. :devil:

Man behöver inte ha en smällrädd hund för att slippa. Dels kan man säga att den är smällrädd fast den inte är det, dels kan man säga att man måste vara hemma med den för att den inte ska bli skotträdd :angel:
/Fest-och högtidshataren

Man behöver inte ha en smällrädd hund för att slippa. Dels kan man säga att den är smällrädd fast den inte är det, dels kan man säga att man måste vara hemma med den för att den inte ska bli skotträdd :angel:
/Fest-och högtidshataren
Jag har använt den - med katten :D Första gången hon är på en plats där det faktiskt smäller (pga att vi annars bor i skogen) så måste faktiskt gå hem innan tolvslaget OM hon skulle bli rädd :angel:

Vi har det lugnt och skönt ute i skogen. Är så glad att vi flyttat, nu får vi vara i fred :D passar en kompis rädda hund men det är för att hon hörde att vi skulle vara hemma. Vi ska äta gott och slappa. Så skönt. Glömde dock köpa godis :cry:

Jag har anmält mig till, typ, den mest spännande kursen någonsin!* Nu är jag så jäkla taggad på att komma igång! Det lär mao gå över innan den startar... :banghead: :D

*: Obs, den mest spännande kursen någonsin är en återkommande upplevelse för mig, av någon anledning. :laugh: Ifjol var jag tex med på den mest spännande kursen någonsin (allvarligt, det var den :cool:), vilket direkt följdes av att jag anmälde mig till den mest spännande kursen någonsin (jag menar allvar) som faktiskt kommer att gå mitt i den senaste mest spännande kursen någonsin i vår... Men det är ändå sant, den** är den mest spännande kursen någonsin. Så det så.

**: plural kan vara bestämd singular i exceptionella fall. Detta** är givetvis ett** sådant.

Jag har anmält mig till, typ, den mest spännande kursen någonsin!* Nu är jag så jäkla taggad på att komma igång! Det lär mao gå över innan den startar... :banghead: :D

*: Obs, den mest spännande kursen någonsin är en återkommande upplevelse för mig, av någon anledning. :laugh: Ifjol var jag tex med på den mest spännande kursen någonsin (allvarligt, det var den :cool:), vilket direkt följdes av att jag anmälde mig till den mest spännande kursen någonsin (jag menar allvar) som faktiskt kommer att gå mitt i den senaste mest spännande kursen någonsin i vår... Men det är ändå sant, den** är den mest spännande kursen någonsin. Så det så.

**: plural kan vara bestämd singular i exceptionella fall. Detta** är givetvis ett** sådant.
Men vad är det för kurs då?! Men säg då! :D

Jag började året med att läsa det här som en bekant uppdaterat och blev lite lätt trött och ledsen.

"Ja nyårsafton är en jobbig dag för många hundar, jag har själv haft hundar som mår fruktansvärt dåligt dagarna runt nyår och panik vid tolvslaget. Men nu med X känner jag mig stolt som hundägare. All tid jag lagt på att få X att inte bry som om raketer och smällare.

......

Så skönt att jag faktiskt lagt tid och energi på detta, X förtjänar det bästa"

Alltså, det är superbra och skönt att hennes hund mår bra (!!) men hela inlägger känns så skuldbeläggande mot oss som har rädda hundar. Som om vi inte tränat eller lägger tid på våra hundar och tycker att dom inte förtjänar att må bra? Kanske är jag bara känslig efter att ha spenderat tolvslaget med en rädd hund och sett vänners hundar må skit, men jag tar det verkligen som en pik till oss vars hundar inte förtjänar det bästa :grin:

Alltså, det är superbra och skönt att hennes hund mår bra (!!) men hela inlägger känns så skuldbeläggande mot oss som har rädda hundar. Som om vi inte tränat eller lägger tid på våra hundar och tycker att dom inte förtjänar att må bra? Kanske är jag bara känslig efter att ha spenderat tolvslaget med en rädd hund och sett vänners hundar må skit, men jag tar det verkligen som en pik till oss vars hundar inte förtjänar det bästa :grin:
Inget att bry sig om; hen förstår inte bättre. Beklagar att ni - och andra - haft det jobbigt i natt. Jag hade en skotträdd vovve en gång och vet hur jobbigt de kan ha det. Han var tom rädd för ballonger, för de kunde ju smälla... stackarn. Min lillskrutt blev förbannad inatt när grannarna drog igång och erbjöd sig att dra ut och styra upp saken. :devil: Skönt när det är på det hållet.

Kan inte låta bli att bli bestört när man vaknar upp till att ett flertal hundar har försvunnit under nyårsnatten, ofta kring tolvslaget..
Självklart är det fruktansvärt att hundarna har blivit rädda och sprungit iväg i panik.. men varför i hela friden tar man ut hunden vid tolvslaget? :down::mad:

Kan inte låta bli att bli bestört när man vaknar upp till att ett flertal hundar har försvunnit under nyårsnatten, ofta kring tolvslaget..
Självklart är det fruktansvärt att hundarna har blivit rädda och sprungit iväg i panik.. men varför i hela friden tar man ut hunden vid tolvslaget? :down::mad:
Läste precis kommentarerna till inlägg om en hund som setts här i krokarna. Varvid nån skriver: Jag tror inte att någon släpper ut sin hund lös på nyårsafton. :banghead:
Hallå har du bott under en sten det senaste århundradet? :banghead::meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII