Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte låta bli att bli bestört när man vaknar upp till att ett flertal hundar har försvunnit under nyårsnatten, ofta kring tolvslaget..
Självklart är det fruktansvärt att hundarna har blivit rädda och sprungit iväg i panik.. men varför i hela friden tar man ut hunden vid tolvslaget? :down::mad:
Eller hur! Och att så oerhört många är okopplade?!

Mina vänner fick besök av en nyårsklädd och glad hund igår som varit borta några timmar. Det gick ju bra, som tur va, men iom inget halsband eller sele så undrar jag verkligen hur rastningen gått till?!

(Jag har f.ö alltid @Red_Chili fenomenala och pedagogiska bild i huvudet på nyår! Den är SÅ bra!)

Jag har anmält mig till, typ, den mest spännande kursen någonsin!* Nu är jag så jäkla taggad på att komma igång! Det lär mao gå över innan den startar... :banghead: :D

*: Obs, den mest spännande kursen någonsin är en återkommande upplevelse för mig, av någon anledning. :laugh: Ifjol var jag tex med på den mest spännande kursen någonsin (allvarligt, det var den :cool:), vilket direkt följdes av att jag anmälde mig till den mest spännande kursen någonsin (jag menar allvar) som faktiskt kommer att gå mitt i den senaste mest spännande kursen någonsin i vår... Men det är ändå sant, den** är den mest spännande kursen någonsin. Så det så.

**: plural kan vara bestämd singular i exceptionella fall. Detta** är givetvis ett** sådant.
Var det hos hon med den underhållande hemsidan?

Alpina höll på att skrämma ihjäl oss nyss! Hon hade precis varit ute och gjort sina behov men när vi varit inne en liten stund så kurade hon ihop sig i soffan, hässjade och andades jättejättesnabbt. Ville inte ha varken ben eller godis och orkade knappt kolla på mig när jag la en godis framför henne! :nailbiting:

Så ut med henne snabbt och kollar om hon piggnar till. Hon bajsar nästan direkt och så kissar hon tre-fyra gånger och är precis så pigg och alert som hon brukar. Sen på vägen hem så kommer det en högljudd prutt! :p Stackarn hade magknip och vi fattar ingenting. :banghead: Det blev nog lite för mycket av det goda igår.. :angel:

Börjar undra om inte lilla valphanen kan bli lite lätt långhårig :cautious:
Det är inget ägaren hoppas på iaf. Men han har rest öronen fint nu vid 6 v.
Tikens öron är på god väg. Hon kör med okontrollerat öronfladder för tillället:love:

Om man är ledig kan man ju hoppa in i en viss schäfergrupp och diskutera. Vissa tycker tydligen det är fult att hänga ut MHn på hundar som går i avel. Tiken har kvarstående rädslor på dumpe och det enda syskonet har kvarstående rädslor på dumpe och skrammel - men det är tydligen helt okej att avla på.. Blir så irriterad.

Om man är ledig kan man ju hoppa in i en viss schäfergrupp och diskutera. Vissa tycker tydligen det är fult att hänga ut MHn på hundar som går i avel. Tiken har kvarstående rädslor på dumpe och det enda syskonet har kvarstående rädslor på dumpe och skrammel - men det är tydligen helt okej att avla på.. Blir så irriterad.
Oj oj, då måste jag ju hängt ut mig själv! Jag som lade ut Tinjas MH för att visa hur orimligt det är att en försiktig liten aussie-tik har bättre MH än en avelsschäfer :angel:

Men vad fan... :banghead:

Oj oj, då måste jag ju hängt ut mig själv! Jag som lade ut Tinjas MH för att visa hur orimligt det är att en försiktig liten aussie-tik har bättre MH än en avelsschäfer :angel:

Välkommen att dela Idas spindel. En sån där känslig, rädd och ynklig border collie :angel:
2tx0w5armehrsgmqugqwzrxk_2525073_20101003084_mh_B_2.png

Välkommen att dela Idas spindel. En sån där känslig, rädd och ynklig border collie :angel:
2tx0w5armehrsgmqugqwzrxk_2525073_20101003084_mh_B_2.png
Ja usch vilken feg liten BC! :rofl:

Haha nä, är fullt upptagen med en viss person som inte alls tycker speciellt bra om mig vid det här laget. Kan ju ha råkat säga något om att det antagligen bara är de som har något att dölja eller skämmas som tycker det är fult att dela MH :angel:

Då säger hon att det minsann inte är någon som sagt att det är fult att dela MH'n, trots att hon både gillat en kommentar med exakt den meningen och sagt att det var kloka ord :confused:

Ja usch vilken feg liten BC! :rofl:

Haha nä, är fullt upptagen med en viss person som inte alls tycker speciellt bra om mig vid det här laget. Kan ju ha råkat säga något om att det antagligen bara är de som har något att dölja eller skämmas som tycker det är fult att dela MH :angel:

Då säger hon att det minsann inte är någon som sagt att det är fult att dela MH'n, trots att hon både gillat en kommentar med exakt den meningen och sagt att det var kloka ord :confused:

Efter alla dina diskussioner i den där gruppen - förväntar du dig fortfarande att folket där ska vara rimliga på något sätt? :rofl:

Efter alla dina diskussioner i den där gruppen - förväntar du dig fortfarande att folket där ska vara rimliga på något sätt? :rofl:
Nej, jag förväntar mig ingenting av det folket. Efter den här diskussionen förväntar jag mig inte ens att de kan knyta sina egna skor :meh:

Men däremot hoppas jag att kunna nå de som eventuellt ska skaffa Schäfer. Kan jag få EN person att bli mer kräsen när det kommer till hälsa och mentalitet, då har jag lyckats :D

Nej, jag förväntar mig ingenting av det folket. Efter den här diskussionen förväntar jag mig inte ens att de kan knyta sina egna skor :meh:

Men däremot hoppas jag att kunna nå de som eventuellt ska skaffa Schäfer. Kan jag få EN person att bli mer kräsen när det kommer till hälsa och mentalitet, då har jag lyckats :D

Jag brukar tipsa vänner som vill ha fredagsunderhållning om den där gruppen. Vet med säkerhet att du nått ut till flera av dem :D:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar