Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
På torsdag ska Lex åka och simma i bassäng för första gången! Kommer ju bli toppenbra träning nu under vintern :up:
Till de varmare månaderna har jag planerat att köpa flytväst både till honom och mig, så vi kan ge oss ut och simma! Har en vän vars hund gärna ta en egen liten simsväng, men min kille tycker det är roligast att plaska i vattenbrynet och sticka ner huvudet och stirra på fiskarna eller något.:cautious: Så kommit fram till att jag får väl helt enkelt plumsa i med honom. Matte behöver nog trots allt träningen mer när allt kommer omkring :angel:

Men dååå, vi hade laddat Skalman och jag inför kvällens nosework-kurs och så blev det inställt för att det vräksnöar :( Nåja, jag vet att några kommer längre ifrån och bor långt ut på landet så det är rätt onödigt att riskera livet. Hoppas vi får till en ny träff imorgon, tors eller fredag istället :)

Vi har blivit laddade för detta, då Skalman visade sig vara en mycket metodisk och sansad kille och det trots att han är den mest matgalna här i huset :D men det känns jättekul att ha hittat en sysselsättning som vi kan fila lite på och extra glädjande då det är gratis pga kompisen som utbildar sig :up:

Färdigköpt bulgursallad var mycket godare än jag kunde gissat.

I andra nyheter förvånade Tinja mig idag. Jag hade slutat på jobbet, skulle bara ta hundarna. På vägen mot trappen möter vi en man. Hade sett honom innan jag gick för att hämta hundarna, han hade också en brun labbe så jag gissade att han skulle vilja hälsa, eftersom jag har Benji. Jo visst, han säger hej till hundarna och bjuder in till att hälsa. Till min stora förvåning blir Tinja överlycklig, hälsar glatt på denna vilt främmande man och vill gärna stanna och bli gosad med.

Det är inte så att hon någonsin haft problem med män, eller främlingar, bara att hon aldrig brytt sig. En nosning på handen och sedan har hon gjort sitt liksom. Men nähä, nu har människor tydligen blivit väldigt spännande och roliga och helt klart värda att hälsa ivrigt på :rofl:

Ibland glömmer jag bort att hon fortfarande mognar och utvecklas. Hon blir ju bara två i år, min lilla räv :love:

Nu får du ju berätta. :devil::sneaky:
Det dräller ju in olika utländska säljerbjudande på min mail,raserna varierar,det jag inte är intresserad av brukar jag förmedla vidare eller säga nej tack till.
Nu kom det ett erbjudande på en vuxen löpande tik som redan är både hälsotestad UA ,mentaldel gjord,har en kull sen innan,kanonstam,snygg o sund MEN............det är inte min ras och en brukshund, nu har jag en vän och en bekant som föder upp rasen, och kan tänka mig att dela tiken med min vän, men hon är vänstervarvs uppfödare och det är ju inte jag, så antingen blir det nej tack eller så delar jag med vännen o kör över henne i val av hane,då jag redan har lämplig hane på förslag som jag känner sen tidigare och han är frisk med så höga bruks meriter han kan få,har gått en hel del i avel så man vet vad han ger och med friska linjer för Sverige.

Men det kan ju bli så att man blir en "kändis" på något rasforum på fb :nailbiting:

Det dräller ju in olika utländska säljerbjudande på min mail,raserna varierar,det jag inte är intresserad av brukar jag förmedla vidare eller säga nej tack till.
Nu kom det ett erbjudande på en vuxen löpande tik som redan är både hälsotestad UA ,mentaldel gjord,har en kull sen innan,kanonstam,snygg o sund MEN............det är inte min ras och en brukshund, nu har jag en vän och en bekant som föder upp rasen, och kan tänka mig att dela tiken med min vän, men hon är vänstervarvs uppfödare och det är ju inte jag, så antingen blir det nej tack eller så delar jag med vännen o kör över henne i val av hane,då jag redan har lämplig hane på förslag som jag känner sen tidigare och han är frisk med så höga bruks meriter han kan få,har gått en hel del i avel så man vet vad han ger och med friska linjer för Sverige.

Men det kan ju bli så att man blir en "kändis" på något rasforum på fb :nailbiting:

Låter ju onekligen som att du vill sätta dig i skiten och dra till med en ny ras. :angel:
Risken är väl att det blir delade meningar om du ska dela med någon annan. Låter bra det du säger om dina planer. :up:

Låter ju onekligen som att du vill sätta dig i skiten och dra till med en ny ras. :angel:
Risken är väl att det blir delade meningar om du ska dela med någon annan. Låter bra det du säger om dina planer. :up:
Vännen är ganska följsam......host.....eller ska vi säga följer helst minsta motståndets lag, Och det är ju inte riktigt min grej :angel:, hon är också väl medveten om vad jag tycker om vänstervarvs avel :yuck:
Och jag har redan kompromissat ,tiken är jätte snygg :p

Edit: Ska kanske tillägga innan någon tycker jag är ett svin,att hon får min del av tiken av mig sen (det vet hon inte)

Vi har fått flera centimeter snö nu ikväll och det är underbart ljust och fint nu :D
Men livsfarligt. Nya IceBugs, använda bara 3 gånger och vassa broddar men nog tusan lyckades jag trampa på områdets enda isfläck och höll på att stupa :banghead: Fullt med nysnö under skorna gör att broddarna inte tar, utan det blev bara ett "skrap och glid iväg" :rofl: är glad jag inte dröp i backen och gjorde illa onda knät i alla fall :)

Vi har plaskat runt i regn här idag :down: Annars tuffar vi på. Igår charmade vi folket på Arken Zoo! Jycken var så glad när han gick in i affären, viftade på svansen och uppförde sig bra. Kan ju ha att göra med att vi gick till godishyllan :angel: Han blev bjuden på godis också, men tydligen var det inget gott för han nosade lite på dom och slickade liiiiite, och sen var det bra. Dom tyckte om honom ändå :p

Vi håller också på att lära in "knä" som betyder att han ska lägga sig i mitt knä, typ. Ett tramskommando, men väldigt mysigt! Vi tränar också på sitt vackert, dvs, rumpan i backen och framtassar i luften, än så länge är vi bara på "lyfta tassar"-stadiet, men muskulaturen ska ju dit också! Velar lite på vad jag ska lägga på för kommando... tycker inte om kommandon som är två ord, så det kommer nog bara bli "vackert" i slutändan.

Tror jag.

Och eftersom att det bara blev två valpar i kullen jag var intresserad av så kikar jag på andra hundar och har hittat en unghund jag blev intresserad av. :angel: Men då måste man importera och så ska den gå ihop med mina andra som är i liknande ålder och det lär kanske inte vara det lättaste.

Vi håller också på att lära in "knä" som betyder att han ska lägga sig i mitt knä, typ. Ett tramskommando, men väldigt mysigt! Vi tränar också på sitt vackert, dvs, rumpan i backen och framtassar i luften, än så länge är vi bara på "lyfta tassar"-stadiet, men muskulaturen ska ju dit också! Velar lite på vad jag ska lägga på för kommando... tycker inte om kommandon som är två ord, så det kommer nog bara bli "vackert" i slutändan.

Tror jag.

Min kompis kallar det för "kanin". Det är jättegulligt, när man säger kanin så sitter hunden fint och ser söt ut :love:

Äsch, frågar här också. Kan ju finnas folk som har koll men som inte är inne och läser i "brukstråden", så:

Finns här någon som vet hur uppletanderutan har sett ut på Simrishamns BK? Är den i skog eller på typ vall?
Ja spåren också förstås (högre klass)? Förutsätter nästan att dom går på vall..
Mycket specifika frågor men någon kanske har koll :p

Krasst sett kan jag knappt ta en promenad med dåren (är apdålig på att vara DRÄKTIG). Jag hoppas så att april blir bra, och att det kommer nåt kul jag kan hoppa på då.

Viggo blev ju förmodligen förgiftad onsdagen den 28e dec.. Spydde en gång, fick kramper, vinglade, kissade på sig, ryckte och verkade nästan hallucinera :crazy: Trodde jag skulle förlora honom men han låg på intensiven en natt och var sen helt återställd dagen efter. Förutom trött och stel då..

Någon som kan ha en aning om vad han var förgiftad av? Blodprov visade tyvärr ingenting..

Någon som varit med om liknande?

Viggo blev ju förmodligen förgiftad onsdagen den 28e dec.. Spydde en gång, fick kramper, vinglade, kissade på sig, ryckte och verkade nästan hallucinera :crazy: Trodde jag skulle förlora honom men han låg på intensiven en natt och var sen helt återställd dagen efter. Förutom trött och stel då..

Någon som kan ha en aning om vad han var förgiftad av? Blodprov visade tyvärr ingenting..

Någon som varit med om liknande?
Ingen aning men skönt att läsa att det gick bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar