Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här fick vi dryga 20 cm snö inatt. Hundarna blir glada och beter sig som idioter :D Jag får inte nog av att se hur de använder sin kropp när de kutar så här! Fridolf (längst bort från kameran) har ju svävmoment på mer än två meter:bump:

Vi fick ca en decimeter och det är så galet ledsamt med glada hundar som jag måste ha i koppel. Det spritter i hela kroppen på Polly av snöglädje och så får hon inte vara lös än på länge och då är även dom andra kopplade. Förbaskade skitskador :( Jag tar ensamturer med Skalman så han får vara lös och få springa och idag var det sååå roligt med snön sa han som knappt sett snö förut :D

Vi verkar bo på den enda snöfria fläcken i Sverige :mad:
På förmiddagen åkte Calibra och jag iväg och gick 8 km av "Kuststigen". Jättetrevlig slinga. Mötte trevliga hundar och nu börjar hundmöten bli lika ointressant som människomöten.

Sen hem, pyssla med övriga hundar, lät valparna härja runt i huset ett par timmar sen iväg igen. Nu åkte sambon och jag in till Uddevalla centrum och gick en timmes prommenad med Skägget och Criga.

Nu ligger Skägget, Criga och Lilla S i soffan och snarkar. Calibra fick inte plats så hon fick ta golvet:D

Det är så himla mysigt att ha fått lite snö äntligen - vi har bara haft lite fjutt i typ en vecka föra året :D
Enda smolken i bägaren är att det nu ska bli typ 16 grader kallt och då blir det köldkramp här - vi måste korsa saltade vägar och det är inte kul i sådan kyla för små tassar :arghh:
Nä lagom är bäst, men det ska bara vara svinkallt i typ 1,5 dygn så det ska vi överleva :)

På förmiddagen åkte Calibra och jag iväg och gick 8 km av "Kuststigen". Jättetrevlig slinga. Mötte trevliga hundar och nu börjar hundmöten bli lika ointressant som människomöten.

Sen hem, pyssla med övriga hundar, lät valparna härja runt i huset ett par timmar sen iväg igen. Nu åkte sambon och jag in till Uddevalla centrum och gick en timmes prommenad med Skägget och Criga.

Nu ligger Skägget, Criga och Lilla S i soffan och snarkar. Calibra fick inte plats så hon fick ta golvet:D
Näääääädåååå, i Skåne finns det inget vitt äckel:up:

Här är det numera både snö och översvämning! :up: 1 meter(!) har havet stigit under dagen och när jag var ute och gick med jycken (och lillebror) tidigare idag kunde vi inte gå på vår vanliga stig för det var totalt översvämmat. Inne i stan har tydligen vägar spärrats av och vattnet har rest sig såpass att bryggor är helt under vatten. Tänk så kul är att bo i kuststad. :yuck:

Jycken är glad över snön däremot, och så även jag! Snö är myyyysigt. :heart

Här är det numera både snö och översvämning! :up: 1 meter(!) har havet stigit under dagen och när jag var ute och gick med jycken (och lillebror) tidigare idag kunde vi inte gå på vår vanliga stig för det var totalt översvämmat. Inne i stan har tydligen vägar spärrats av och vattnet har rest sig såpass att bryggor är helt under vatten. Tänk så kul är att bo i kuststad. :yuck:

Jycken är glad över snön däremot, och så även jag! Snö är myyyysigt. :heart

Hörde varningarna men både i Ljungskile och Uddevalla var det helt lugnt. Ovanligt för Uddevalla som dras med ständiga översvämningar.

Vi har fått massvis av snö :D Helt underbart kul att köra bil igen, allt är ljust och fint ute och hundarna är helknäppa. Aysu ville dock inte leka på fälten idag, det var för kallt tyckte hon...
Imorgon ska vi gå i skogen, på fredag blir det lång koppelpromenad och gå lite på isen på en sjö här, sedan på lördag tänkte jag ge mig ut på löprunda med båda två. Får hoppas att det är mer krut i hundarna då än när jag sprang ensam med Ebrah och hon inte alls ville dra.

Hörde varningarna men både i Ljungskile och Uddevalla var det helt lugnt. Ovanligt för Uddevalla som dras med ständiga översvämningar.

Vi har en klass 2-varning tydligen, men det har inte gjort någots förutom typ spärra av en gata och berätta för allmänheten att det är översvämning - jo tack, det kan vi faktiskt se. :grin: Bor i Karlskrona, vet att vattnet stiger och sjunker ofta men har aldrig varit med om något sånt här!

Vi har en klass 2-varning tydligen, men det har inte gjort någots förutom typ spärra av en gata och berätta för allmänheten att det är översvämning - jo tack, det kan vi faktiskt se. :grin: Bor i Karlskrona, vet att vattnet stiger och sjunker ofta men har aldrig varit med om något sånt här!

Flytväst på!! :up:

Vi har inte heller någon snö, bara snålblåst och lite frusen mark :down: Astråkigt!

Kul dock att Svansson själv bjöd in till lek efter att vi spårat upp en av hans leksaker. Han var helfjantig och glad :love:

Ibland får jag tydligen fnatt och skriver helt plötsligt till en uppfödare av finska lapphundar? Jag trodde att jag hade bestämt mig för Eurasier. Watch me ångra mig om typ en timme och aldrig mer svika mina fina större fluffrasier :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar