Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också ha massa snö! Vi fick kanske 3 cm här i Västra Värmland :cautious:

Men men det var nog ute på åkern så jag provade låta Chess dra pulka med ett vedträ i igår :D Hon tyckte det var ett konstigt påhitt va matte och pulkan var läskig haha. Men hon kämpade på till postlådan och hem igen. Sen sov hon :D

Snabbt omslag till -13 minus är lite för kallt när det varit typ milt hela vintern - kortbeningarna hinner inte vänja sig mellan omslagen och helst inte när man går ut direkt från att ha legat under täcket :D
Det blev en kort och rask promenad nu på morgonen, för tyvärr är vi tvungna att gå en liten bit längst en saltad gångbana för att komma över spårvagnsspåret och redan där lackar dom ur - men upp i iskall snö för att få väck och sen raska på så gott jag kunde med mitt onda knä, så gick det bra ändå :)

Känner att jag inte ska klaga med tanke på att vänner uppåt landet idag har -36 grader :nailbiting:

Monster älskar kylan! -12 här idag, men tyvärr inte ett enda snökorn i sikte. Trots det (snö är är uppåttjack av högsta graden för fåntratten) var det full rulle på promenaden, han studsade omkring och bet i is, bröt av frusna grässtrån (ibland svär jag på att han skrattar! :cautious:) och allmänt njöt. Själv har jag tappat känseln i tårna.

Fråga. Karin är försäkrad som jakthund i agria, finns ju ingen anledning att behålla det när det enda hon jagar nuförtiden är kaninerna i sömnen, hon fyller 9 i april. Är det någon ide att flytta hennes försäkring dit jag har Bobber eller ska jag behålla henne i agria men bara sänka henne till vanlig svensson-hunds-försäkring.?? På att bara sänka försäkringen i agria sparar jag 1500 kr/året på, och att flytta henne helt sparar mig nog ytterligare 1500-2000 kr. Men det är ju det där med åldern, hon har inte uttnyttjat sin försäkring alls så det är ingen faktor.

Igår hade jag en spännande promenad med Fenna, för det första så är Fenna sjövild just nu och gå i koppel finns inte på världskartan utan hon ska springa hoppa och slänga sig i snön hela tiden. Men i alla fall, vi mötte en människa med en hög småhundar, jag stannade Fenna och tog det som en tillfälle att träna Fenna med hundmöten medans människan med alla hundarna kunde gå undan med sina hundar, denna människas hundar började såklart skälla i kör när de såg Fenna, inget konstigt med det men ägaren skrek bokstavligen åt hundarna och tog ett häftigt koppelryck så alla 5 hundar flög, inte bara det, ägaren slog handflatan i huvudet på den ena hunden för att den skulle bli tyst. :mad:
Försökte hojta till vad tusan människan höll på med men då pinande människan iväg fort som tusan. :meh:Det är helt otroligt hur många idioter som har hund.

Vi har snö i Stockholm också :D Du behöver inte lägga till 40 mil för att få snö om du ändå ska hit ;)
Jag har hört det. Men jag är sådär sugen på att släppa henne lös på random okänd åker i sthlm. :nailbiting:

Dessutom brukar snön där inte ligga kvar en hel vecka. :laugh:

Vad fanken ska folk lägga sin näsa i blöt hela tiden för. Var på väg in från bilen med hundarna. Ryggsäck, fipplar efter nycklarna, och två hundar som inte kan gå vettigt i koppel när man ska in, för de är hungriga och vill ha mat.

Tinja sätter sig plötsligt och skiter några meter innan porten, för när det är snö är ALLT en potentiell toalett. DIREKT är det någon som knackar på fönstret någonstans ovanför! :rage:

Liksom JA, jag SKA plocka upp, kan jag få binda fast hundarna, ställa ner ryggsäcken och ta fram bajspåsen i fred tack?? :mad:

Åh. Lc-träning lite norr om gbg på lördag.. Jag kanske skulle kunna åka, men 10 timmar i bil på en dag lär döda mig. Samtidigt vill jag verkligen ha klart Ebrahs licens...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar