Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hört det. Men jag är sådär sugen på att släppa henne lös på random okänd åker i sthlm. :nailbiting:

Dessutom brukar snön där inte ligga kvar en hel vecka. :laugh:

Kom ut till mig i förorten ;) Har inte så stort men det är iaf ca 1000 kvm som är inhägnat med kompostgaller. Kompisarnas lapphundar brukar älska att springa här :banana::bump:

då kan du ju passa på att gå på My Dog! Så blir det en helhelg :)
Visste inte att det gick att gå där med hundar som inte ska vara med? Men näe, vi skippar nog sådant. OM vi åker iväg på träningen så satsar vi nog på att åka raka vägen dit, träna och sedan åka raka vägen hem :p

Nu är det ruggigt kallt här. 16 minus, ska enligt klart.se kännas som -23.
Ebrah hade på sig ett tjockt fleecetäcke tidigare idag, men det var snudd på för kallt, så när jag skulle hem från morsan slängde jag även på ett vintertäcke som jag fixade till idag (köpte ett för stort för 40kr på Hööks tidigare som jag sydde in nu). Troligen hade hon klarat sig fint med bara vintertäcket, men ja, båda täckena skulle ju ändå hem :p

Fryslorten Aysu däremot... Hon frös mycket(!) tidigare idag trots fleecetäcke + rejält varmt vintertäcke. Nu när det hade hunnit bli ännu mycket kallare så snabbsydde jag några skor åt henne. På väg hem från min mor hade hon därför softshelloverall, varma vintertäcket och skor. Men hon var SÅ glad. Hon tycker verkligen om att ha skor på sig på vintern. Från att knappt vilja röra sig och därför frysa ännu mer och till sist få köldkramp och bara vilja kasta sig in direkt så går hon till att trava glatt och vifta på svansen, helt utan problem med kylan. Så ja. Hon behöver tydligen ett halvt ton kläder på sig.

Visste inte att det gick att gå där med hundar som inte ska vara med? Men näe, vi skippar nog sådant. OM vi åker iväg på träningen så satsar vi nog på att åka raka vägen dit, träna och sedan åka raka vägen hem :p
Jodå, det går utmärkt att ta med hundar som inte ska ställa/tävlas :) Det är bara vanliga vaccinationer etc som krävs :)

Brukar vara rätt trevligt (för det mesta) att ha med vovve in :)

Jodå, det går utmärkt att ta med hundar som inte ska ställa/tävlas :) Det är bara vanliga vaccinationer etc som krävs :)

Brukar vara rätt trevligt (för det mesta) att ha med vovve in :)

Nej det brukar inte alls gå. De är superstränga, har fått tjafsa för att en hund skulle ställas dag två men inte dag ett, hunden behövde ändå följa med då den såklart inte kunde vara ensam på hotellrummet en hel dag. På Stockholmsmässan behöver man förboka hundbiljett för hundar som inte ska ställas ut, vet inte hur MyDog löser det men det har varit stenhårda när jag varit där i alla fall.

Nej det brukar inte alls gå. De är superstränga, har fått tjafsa för att en hund skulle ställas dag två men inte dag ett, hunden behövde ändå följa med då den såklart inte kunde vara ensam på hotellrummet en hel dag. På Stockholmsmässan behöver man förboka hundbiljett för hundar som inte ska ställas ut, vet inte hur MyDog löser det men det har varit stenhårda när jag varit där i alla fall.
På MyDog får man gärna ha med hund in :) Man måste dock köpa biljett till hunden med.
"Egen hund på MyDOG
Hundar är varmt välkomna till MyDOG! "

Jag funderar allvarligt på att åka upp till släkten i dalarna nästa vecka bara för att Alpina ska få busa i snön och så jag får ta lite snöbilder på henne. :angel:

-24,8 och 2dm snö inne i Falun just nu. Igår när jag gick till och från vårdcentralen var det -17, strålande sol och vindstilla. Jäklar vad jag njöt. Helt perfekt väder. På hemvägen hade jag dock ögondroppar i ena ögat som kändes som att det var påväg att frysa :crazy: Det var inte så bekvämt, men det var så underbart ute och kort väg så jag gick ändå.

-24,8 och 2dm snö inne i Falun just nu. Igår när jag gick till och från vårdcentralen var det -17, strålande sol och vindstilla. Jäklar vad jag njöt. Helt perfekt väder. På hemvägen hade jag dock ögondroppar i ena ögat som kändes som att det var påväg att frysa :crazy: Det var inte så bekvämt, men det var så underbart ute och kort väg så jag gick ändå.

Kan du skruva upp värmen tack? Jag är på väg hem :meh:

Idag blir det inga promenader alls och jag kommer bli galet rastlös - så troligtvis även kortbeningarna, men 20 grader kallt är för kallt när dom är helt ovana vid kyla. Det blir tasskramp efter en kort bit och att korsa saltade vägar är inte att tänka på.
Idag får jag utnyttja motionsbandet till mer än bara skritt-träning tror jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar