Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror du gjorde ett toppenjobb!Helt slut! En sån där dag där jag funderar på om jag gjort mer skada än nytta egentligen... Det är så svårt att veta någon annans upplevelse, och vad de tar med sig därifrån!
Och hem kommer jag till ett iskallt hus, varken pannan eller kaminen vill gå igång.
(Och hundkräket vill inte alls agera filt i soffan, han vill leka och träna!)
Jag tror du gjorde ett toppenjobb!
Det är så kul att se bilder på dina hundar i arbete Det ger verkligen en större förståelse (iaf för mig) för hur livet borde se ut för BCs!Vi har haft en sån där fantastisk dag helt utan måsten. Upp när vi vaknade av oss själva, ut på tur i fantastiskt väder och så träning med hemmahundarna utan vare sig elever eller publik. Batteriladdning
Delning med två hundar, Fridolf och Ale i team. Inte lätt må jag säga, men så kul!
Lite mer teamwork, både med Fridolf+Frodo+Ale, Fridolf + Ale och Frodo+Ale
Åskådarbänken. De sitter lösa i hagen och så säger jag namnet på den som ska jobba. Lat mans lösning, orka pulsa till grinden och byta hund hela tiden
Vi har obligatorisk mätning på utställning just nu för att se hur det ligger till. Hundar i storlek med mindre ponnysar ska inte dömas fram som bäst i ras eller liknande och det har nog fått några domare att tänka till.Någon startade en tråd om hur stora våra dobbishanar var, de flesta som svarat verkar ha hanar som är för stora eller på gränsen på för stora. Kommenterade att om det som skrevs stämde så har vi uppenbarligen ett problem i rasen med för stora hanar - som kanske ska tas tag i i aveln.
Fick genast en glirning om att "För små hundar är ju inte bättre" - Eh, nej vart har jag påstått det?! Jag har ju inte påstått att min hund har optimal storlek.
Och så var det bara IPOfolk som klagade på storleken på hundarna.. Kontrade med att det kanske är vi som vill ha funktionella brukshundar istället för vackra idioter som klagar
Hundar har väl inte visdomständer?En visdomstand bara: Hejhallå! Här är jag.
Märkte att köttet längst bak där de brukar sitta luckrades upp och började värka och nu ser jag flera mm tand. Sett röntgenbilder hos tandvården och den ligger horisontellt den jäv*ln.
Jag tycker vår ras borde införa det igen..Vi har obligatorisk mätning på utställning just nu för att se hur det ligger till. Hundar i storlek med mindre ponnysar ska inte dömas fram som bäst i ras eller liknande och det har nog fått några domare att tänka till.
Vi har obligatorisk mätning på utställning just nu för att se hur det ligger till. Hundar i storlek med mindre ponnysar ska inte dömas fram som bäst i ras eller liknande och det har nog fått några domare att tänka till.