Nix, detta året också.Är inte det borttaget på weimaraner nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix, detta året också.Är inte det borttaget på weimaraner nu?
Nix, detta året också.
Jag VET att du gjorde ett toppenjobb, för jag var där! Du är så otroligt påläst, och har alltid genomtänkta svar på alla frågor.Haha, tack! Då säger vi så tycker jag.
Jag VET att du gjorde ett toppenjobb, för jag var där! Du är så otroligt påläst, och har alltid genomtänkta svar på alla frågor.
Den 26/12 åt yngsta hunden sista tabletten av en 24 dagar lång antibiotikakur mot tonsillit, igår upptäcker jag att lymfkörtlarna på halsen har blivit enorma igen.
Dags att leta orsaker till tonsilliten. Det är nog inte det som är hela boven. Vad tradigt...!
Vad kan ligga bakom tonsillit?
Ja, ska ringa veterinären det första jag gör på måndag, förhoppningsvis hittar de felet fort så hon får må bra igen.Dags att leta orsaker till tonsilliten. Det är nog inte det som är hela boven. Vad tradigt...!
Typ allt
Nä men tonsillit är ingen egen sjukdom utan bara ett symtom som till exempel huvudvärk, smärta i buken, svullen lymfkörtel...
Det kan bero på infektioner eller inflammationer i munhåla/svalg/matstrupe/magsäck. Tonsillerna kan bli röda om kroppen kämpar med något virus och liknande.
Så röda, svullna, framfallna tonsiller betyder inte antibiotikakur alla gånger.
Haha, okej
Ladda har svullna körtlar emellanåt, men jag har sökt för dem flera gånger och alla har hävdat att det inte är något. Sist propsade jag på en rejäl undersökning med topsning osv, men de var väldigt ovilliga till att kolla närmare på henne. De tyckte väl att jag var en övernojig hundägare
Fortfarande sväller de emellanåt, men hon får sällan feber eller så.
Ja, ska ringa veterinären det första jag gör på måndag, förhoppningsvis hittar de felet fort så hon får må bra igen.
Lymfkörtlar och tonsiller är ju inte heller samma sak
Lymfkörtlarna kan svälla när kroppen håller på att bekämpa något eller reagerar på något särskilt dom som sitter i käkvinkeln, även på oss människor. Så om det inte finns några andra symtom och inte alla kroppens lymfknutor är stora är det oftast inget att bry sig om. Lymfkörtlarna vid käkvinkeln kan inte provtas från munnen utan man behöver sticka i dom från utsidan med kanyl.
Jag är så himla glad att du vill bidra med din kunskap här det gör åtminstone mig lite klokare
Det är som du säger lymfknutorna vid käken som sväller. Jag tycker det är märkligt att de sväller bara på henne och inte på de andra hundarna, men eftersom ingen hittar något så känns det som att jag får släppa det
Skogen! Jag såg gatljus.Som sagt, han skrek hela vägen hem. Tur att vi flyttar till skogen så att grannarna slipper tro att jag plågar det stackars djuret. Köpte en pulka och la lite vikter i den så att han fick dra den istället för mig när vi väl var i skogen. Måste köpa en sele som är anpassad för så låg dragpunkt bara.
Skogen! Jag såg gatljus.
Ahhhhhhh,jag läste fel,jag tyckte du skrev tur att vi flyttat till skogen och tänkte det var en bra skog med både plogad väg o gatljusDet här är när vi är klara och är hemma efter att ha motionerat. Tönto slutar inte skrika trots att han gjort sina ynka 2 km i skogen.
Man kan säkert plantera gatljus lite här och därAhhhhhhh,jag läste fel,jag tyckte du skrev tur att vi flyttat till skogen och tänkte det var en bra skog med både plogad väg o gatljus
Men det stod ,vi flyttar...............
Tack, vad kul att höra.
Det man kan göra är att ta ett finnålsaspirat från lymfknutorna när de är svullna, men troligtvis kommer man bara få svaret "reaktiv lymfknuta" tillbaka vilken inte säger ert dyft mer än att den gör sitt jobb
Jag skulle betala dyrt för dom fröna och tänk hur söta små rabattljus jag har framåt höstenMan kan säkert plantera gatljus lite här och där