Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det brukar inte alls gå. De är superstränga, har fått tjafsa för att en hund skulle ställas dag två men inte dag ett, hunden behövde ändå följa med då den såklart inte kunde vara ensam på hotellrummet en hel dag. På Stockholmsmässan behöver man förboka hundbiljett för hundar som inte ska ställas ut, vet inte hur MyDog löser det men det har varit stenhårda när jag varit där i alla fall.
Oj så olika upplevelser vi har! Så länge det varit okej att ha med hundar in, som inte ska ställas ut/tävlas med, har jag haft med mig Svansson och aldrig mötts av annat är trevlighet.

Visst, jag betalar ju för att han ska få gå med in (såklart, konstigt vore det annars kan jag tycka) men det går ju att köpa på plats och inget som behövs förköpas så att säga.

Trist oavsett att du fått så tråkigt bemötande!

Oj så olika upplevelser vi har! Så länge det varit okej att ha med hundar in, som inte ska ställas ut/tävlas med, har jag haft med mig Svansson och aldrig mötts av annat är trevlighet.

Visst, jag betalar ju för att han ska få gå med in (såklart, konstigt vore det annars kan jag tycka) men det går ju att köpa på plats och inget som behövs förköpas så att säga.

Trist oavsett att du fått så tråkigt bemötande!

Ja sjukt tråkigt och otrevligt bemötande har det varit de två gångerna jag varit där.

Frukost med fotvärmare :heart:heart
15800680_10154368352868666_1133234679710397506_o.jpg

Idag åkte vi (hela familjen) upp till farmor och farfar på landet, vi gick en lååång härlig promenad med massa lösspring för båda jyckarna. Riley lyssnade rätt så bra i skogen (egen skog), trots många människor och många spår i snön.

Tills vi kom tillbaka till gården. De har en 5000 kvm inhängnad trädgård, sen är det massa hagmarker runtikring och skog. Blir svårt att förklara men det ligger en hage längs med staketet som är stängslat med fårnät en bit och sen är det bara el/kvarvarande taggtråd från äldre tider. Riley har noll respekt för varesig taggtråd eller el och när gubben i granngården kom gående med sina tikar sticker både Riley och Lillebror ner genom hagen och sen igenom staketet fram till småtikarna. :arghh: Skämdes som fan och började springa ner mot grinden för att få in våra tokhundar på vår gård igen, får inte hjälp av varken min mor eller far för de inte trodde det var så farligt :banghead: får sen höra att småtikarna dessutom är på väg att börja löpa........

Kaos. Och såååå trött på jyckarna. :arghh: Nu vet vi iaf vad vi ska träna på, typ att stängsel är farligt.

Fick i alla fall till en del bilder men har inte tillgång till dator just nu, så får ta det när vi kommer hem!

Idag åkte vi (hela familjen) upp till farmor och farfar på landet, vi gick en lååång härlig promenad med massa lösspring för båda jyckarna. Riley lyssnade rätt så bra i skogen (egen skog), trots många människor och många spår i snön.

Tills vi kom tillbaka till gården. De har en 5000 kvm inhängnad trädgård, sen är det massa hagmarker runtikring och skog. Blir svårt att förklara men det ligger en hage längs med staketet som är stängslat med fårnät en bit och sen är det bara el/kvarvarande taggtråd från äldre tider. Riley har noll respekt för varesig taggtråd eller el och när gubben i granngården kom gående med sina tikar sticker både Riley och Lillebror ner genom hagen och sen igenom staketet fram till småtikarna. :arghh: Skämdes som fan och började springa ner mot grinden för att få in våra tokhundar på vår gård igen, får inte hjälp av varken min mor eller far för de inte trodde det var så farligt :banghead: får sen höra att småtikarna dessutom är på väg att börja löpa........

Kaos. Och såååå trött på jyckarna. :arghh: Nu vet vi iaf vad vi ska träna på, typ att stängsel är farligt.

Fick i alla fall till en del bilder men har inte tillgång till dator just nu, så får ta det när vi kommer hem!
El och taggtråd i kombination är olagligt att ha sittande, så det är ju något ni kan fixa med på en gång ;)

El och taggtråd i kombination är olagligt att ha sittande, så det är ju något ni kan fixa med på en gång ;)

Jo, jag är fullt medveten om det men farfar lyssnar ju sisådär... hagen är utarrenderad till någon bonde som har sina kor där på sommaren så elen är ju i alla fall avstängd nu under vintern, men den sitter ju där ändå. Farfar har ju fixat en del i alla fall men jag får försöka propsa på att han minsan byter ut överallt och gör sig av med taggtråden en gång för alla.

Igår var det riktigt kallt på jakten, vi pendlade mellan -11 och -16 :nailbiting: Ingen snö att tala om, ett par cm bara, men det blev rätt vasst i skogen och Otis som gick två såtar á 21km var lite öm i trampdynorna idag. Ladda som gick 1 såt á 15km hade inga problem dock, så vi har varit ute på en härlig långpromenad i solen idag.

Efter det tog jag ut Floyd för lite lattjo med dummies och fotgående. Lillprinsen :love: Nu har jag en grabb som sover väldigt gott över mina ben i soffan :D

Alltså.. Jag lämnade hundarna en stund. När jag kom tillbaka var täcket blött där Ebrah låg. Jag TROR att det är blött för att hon slickat hysteriskt mycket på det. Vi snackar tjockt(!) täcke som är blött nästan helt rakt igenom. Stor fläck dessutom. Men luktfri och färgfri, så jag tror inte att det är kiss. Dessutom har hon slickat en hel del på sig själv, på frambenen och bröstkorgen.

Jag fattar ingenting. Vad gör hunden? Varför? Är det något fel på henne eller råkade hon bara gilla lukten på de nya sängkläderna? (jag bytte för ca 2 timmar sedan.. såklart..)

Alltså.. Jag lämnade hundarna en stund. När jag kom tillbaka var täcket blött där Ebrah låg. Jag TROR att det är blött för att hon slickat hysteriskt mycket på det. Vi snackar tjockt(!) täcke som är blött nästan helt rakt igenom. Stor fläck dessutom. Men luktfri och färgfri, så jag tror inte att det är kiss. Dessutom har hon slickat en hel del på sig själv, på frambenen och bröstkorgen.

Jag fattar ingenting. Vad gör hunden? Varför? Är det något fel på henne eller råkade hon bara gilla lukten på de nya sängkläderna? (jag bytte för ca 2 timmar sedan.. såklart..)
Monster slickar sig själv och liggplats om han har ont i magen.

Jo, jag är fullt medveten om det men farfar lyssnar ju sisådär... hagen är utarrenderad till någon bonde som har sina kor där på sommaren så elen är ju i alla fall avstängd nu under vintern, men den sitter ju där ändå. Farfar har ju fixat en del i alla fall men jag får försöka propsa på att han minsan byter ut överallt och gör sig av med taggtråden en gång för alla.
Tänkte just säga det. Smärta eller stress.

Tänkte just säga det. Smärta eller stress.

Ja det låter ju logiskt... Undrar om hon kan ha stoppat i sig något olämpligt..? Jag tror inte att hon fått något konstigt av mig i alla fall... Kanske ska rasta henne och se om hon behöver göra ifrån sig. Det var inte så länge sedan vi var ute men hon är inte helt lugn nu utan vankar lite osv..

Rastade Ebrah runt huset. Hon kissade lite bara. Beter sig i övrigt som vanligt och tja, jag vet inte vad jag ska tro. Får hålla koll på henne nu och se hur det blir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar