Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Leta upp Canis lydnadsbok på Bokbörsen (antikvariat), och som sagt Från valp till stjärna. Grundfärdigheter. Och så vet jag en kurs jag fick nys om idag, som jag tycker du skall gå. Lite osäkert när den drar igång, men lät som februari typ, så det kan funka. Skickar Pm.
Vet du vem som skrivit Canis lydnadsbok? HIttar den ingenstans. Men hittade en annan bok från Canis, Lydnadsträning i teori och praktik, och funderade på om det kunde vara en nyare variant. Det är nämligen också en tjock bibel :D Cecilia Köste och Morten Egtvedt som skrivit den.

Vet du vem som skrivit Canis lydnadsbok? HIttar den ingenstans. Men hittade en annan bok från Canis, Lydnadsträning i teori och praktik, och funderade på om det kunde vara en nyare variant. Det är nämligen också en tjock bibel :D Cecilia Köste och Morten Egtvedt som skrivit den.
Det är väl Morten och Cecilias bok som är canis lydnadsbok? (Jag kan inte sluta tänka på honom som "äggtvätt". Hur ska det uttalas egentligen?)

Det är väl Morten och Cecilias bok som är canis lydnadsbok? (Jag kan inte sluta tänka på honom som "äggtvätt". Hur ska det uttalas egentligen?)

:rofl:
Men då får man ju inte skriva "Canis lydnadsbok" för då tror jag ju att den heter det!!! :rofl: Googlade på det och fick upp andra resultat på buke där folk rekommenderade Canis lydnadsbok, så antog iskallt att den hette så :D

Haha, äggtvätt! Jag är inge vidare på norska (eller danska?) man jag tänker Äggt-ved.

Idag var vi iväg och tränade lite på att vara i ny miljö och där det var många andra aktiva hundar.
Med en nervös matte och en understimulerad hund gick det väl inte allt för bra :p
Lex visade med motta vilken hund som kunde skälla högst i lokalen i alla fall..
Det positiva är att det egentligen inte är några större problem att få kontakt med honom och hålla honom i arbete, och inte speciellt svårt att avbryta honom heller när han går upp i varv och skäller (antingen på mig eller andra hundar).
Men så fort jag slutar ge honom uppgifter eller det kommer en annan hund för nära alternativt är stojig o stimmig, märks det snabbt att han inte är bekväm längre utan går upp i varv och gör utfall eller skäller på mig.

Kom underfund med vilket stort problem jag är i träningen, kryper undan och "ber om ursäkt" för vår existens..kan bara tänka mig vad det signalerar till min vovve. Måste verkligen lära mig att ta för mig lite mer! Annars kommer det nog bli svårt att någonsin komma vidare i träningssammanhang.

:rofl:
Men då får man ju inte skriva "Canis lydnadsbok" för då tror jag ju att den heter det!!! :rofl: Googlade på det och fick upp andra resultat på buke där folk rekommenderade Canis lydnadsbok, så antog iskallt att den hette så :D

Haha, äggtvätt! Jag är inge vidare på norska (eller danska?) man jag tänker Äggt-ved.
Hoppsan, ursäkta! :rofl: Men du har ju redan fått rätt svar. Jag skyller på att :heart@Monstermom:heartmanglat min hjärna den här helgen också. Så mycket jag lärt mig! Gudars vad duktig den människan är!

Hoppsan, ursäkta! :rofl: Men du har ju redan fått rätt svar. Jag skyller på att :heart@Monstermom:heartmanglat min hjärna den här helgen också. Så mycket jag lärt mig! Gudars vad duktig den människan är!

Jösses! :o

Tack! Men vänta ett par dagar och se om det var utmattningen som talade, kanske... :D

(Det var jätte-jättekul att ha dig och sötnosen på kurs! Jag räknar med att få se er utvecklas framöver, antingen här på forumet eller på kurser framöver. :))

Idag hatar jag extra mycket att bo i lägenhet. :wtf:

Både jag och sambon har åkt på influensa så det blir några tråkiga dagar för liten fluffis. :( Hon tar det som tur är med ro än så länge.

Om jag orkar så tänkte jag åka till ett hägn imorgon så att hon iaf får springa av sig lite.

Idag hatar jag extra mycket att bo i lägenhet. :wtf:

Både jag och sambon har åkt på influensa så det blir några tråkiga dagar för liten fluffis. :( Hon tar det som tur är med ro än så länge.

Om jag orkar så tänkte jag åka till ett hägn imorgon så att hon iaf får springa av sig lite.

Kolla min förkylningstråd, där finns det en del tips på saker man kan göra. :)

Jag har tagit olika garntomtar (som min mamma envisades att gora med mina barn till min julgran ... vilket betyder att de bor i granen. Basta) ur munnen pa Diva 3 ganger i kvall. :cautious: Sedan har hon fatt ligga "spot" och stanna hos mig ett tag. Det ser ut som om garntomtarna inte kommer att overleva den lilla raven ... sa det ar kanske dags att dela ut dem till sonerna.:p

Mamma Pollys sista höglöpsdag (på väg ur) - skööönt, då sonen Skalman nu på riktigt insett att han är en ung hane med vilda lustar :o :D
Nu inväntar vi nästa höglöp om sisådär en 10-12 dagar och den damen lär nog inte säga ifrån lika ilsket som mamma-hund gör när det väl pockar på.....:cautious: Hej grindar ni kommer få användas..

Mina hundar har varit så duktiga i helgen :love: I lördags jagade vi lite hemma och Ladda sökte på fint. Sökrundor på 5-6 minuter.
Igår var vi hos en kompis till mig och jagade vildsvin, och hundarna var verkligen på G :D Ladda jagade rådjur och vildsvin i första såten. Hon har verkligen fått en förkärlek för vildsvin, trots att det främst skjutits rådjur för henne :p Tyvärr gick alla hennes drev norrut och ur såten. Hon gjorde 16km i den såten och var rätt matt efter det :D
I såt två så släppte jag Otis på ett lite mindre område där de sett en gris gå in från första såten. Vi gick igenom det på den västra sidan först, för att sedan vända i söder och ta den östra sidan tillbaka. Ingenting på vägen ner, men sedan hittade han dem inne i en supertät granplantering. Jag var på väg runt den, för det var så sjukt tätt att det inte gick att gå igenom. Först blev det ståndskall ca 1min innan det gick loss och han drev det till en passkytt ca 700m bort som tyvärr inte hann med att skjuta.
Efter det hade han ett upptag på rådjur också. Med 13km i benen var han också rätt matt efter det.
Det märks stor skillnad på hundarna när de jagat vildsvin mot när de bara jagat typ rådjur - de är verkligen så mycket tröttare i skallen efter vildsvinsjakt. Det tar mycket på dem mentalt med sura grisar som vänder upp och gör utfall.

Praktikant-Floyd var med också så klart, och han är ju världens coolaste den där :D Ingen tvekan att gå rakt fram till de skjutna vildsvinen. Han är verkligen obrydd om dem, gick rakt fram och nosade för att sedan gå rätt över dem för att han hittade ett kul löv på andra sidan typ :D

Kollade på "Marley och jag" och jag bröt bokstavligt talat ihop innan han ens dött. :cry: :arghh: Då har jag ändå sett den innan.. :cautious:

Herrejisses.. snälla någon låt min fluffis leva i all evighet! :nailbiting:

Jag såg den också, ensam, och jag satt och grina i soffan :cry::cry: Har blivit hemskt blödig sen jag fick barn. Eller om det är åldern...

Det är lika hemsk varje gång man måste ta beslutet att ta bort ett djur och man vill aldrig mer gå igenom det igen. Men ändå skaffar man fler djur eftersom man inte kan leva utan dom och dom ger så mycket glädje.

Inför-parning-besiktning inbokad i em och det borde ju inte vara några konstigheter, hon är ju i rätt fin form tanten :up:
14956652_1087278414726095_3926199831458125884_n.jpg

Tog upp vår Nose work träning i helgen och oj vad Ascot var duktig! Har nog inte tränat det sen i våras, varför vet jag inte riktigt, har helt enkelt blivit spår istället. Men det hade ingen betydelse för Ascot, han letade upp alla doftkällor (eukalyptus) noggrant och metodiskt :love:. Han tycker det bra är sååå kul! Själv får jag påminna mig själv att sluta i tid och inte köra för många omgångar. Måste ta och boka nästa nose work kurs!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur