Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
I helgen blir det lydnadskurs för hela slanten. En ganska stor slant faktiskt. Men jag har ju som tur är 1500 innestående på hundcentret som jag kan använda mig av. Så det blir bara 700 att betala.

Ska bli riktigt roligt att gå på tävlingslydnads- och brukslydnadskurs igen! Hoppas de tar upp alla förändringar som kommer ske, för jag är helt förvirrad av allt som sagts hit och dit.

Jag ska kolla närmare på henne lite senare i kväll. Nu står jag mitt i Tacosen:D
Och jag har inte ätit sen 06.20 så min hjärna har helt kopplat bort sig.
Men varken jag el sambon kände till kennelnamnet. Kollar som sagt sen. Efter tacos och fredagsmys;)
Jaa, kör på tacosmys! PMet var ju rätt mastigt om en så säger :o

Snart blir jag för fasen tokig. Försöker desperat hitta beskrivningar på ALLA moment i nya klass 1 i lydnad. Hittade TILL SLUT startklassen, men klass 1-3 finns ingenstans att hitta. Inte för mig iallafall.

Hur ska jag kunna tävla i en klass där jag inte har en susning om vilka moment som är med och hur de ska utföras?

Jaa man jag är fortfarande inställd på att träffa er imorgon. Om du har hunnit planera in det :D

Och kanske man skulle gå den kursen med henne? För att göra "känna in" om hon är något att hänga i granen. ;)
Hörrö unga fröken, nu skall vi inte vara sådana. :rage: Jag har hunnit massor! Planera in promenad, :up:impulsivt anmäla mig till föreläsning om inlärningspsykologi och hundträning, :idea: med fasa inse att jag dubbelbokat mig, :nailbiting: försjunkit i det pinsamma att behöva säga att jag klantat mig, :arghh: med lättnad få veta att föreläsningen är flyttad till senare datum, :up: och återigen planera in promenad. :D Det är snabba ryck det, kom inte och säg att jag inte kan vara spontan!

Och givetvis skall du hänga med på kurs! :banana:

Hörrududu, det var inte jag som sa att du inte är spontan - det var du! Jag har minsann alltid kallt antagit att du är lika spontan som jag :angel:

Btw, det är tävling i V-röd imorgon! Funderar på att åka förbi och kolla en stund.
Uj, det var tidigt på morgonen! Fast jag brukar ju vakna vid femtiden numera, har visst blivit morgonpigg på äldre dar... Men det kunde vara kul, har faktiskt aldrig sett en lydnadstävling.

Uj, det var tidigt på morgonen! Fast jag brukar ju vakna vid femtiden numera, har visst blivit morgonpigg på äldre dar... Men det kunde vara kul, har faktiskt aldrig sett en lydnadstävling.
Vi åker nog dit iaf, så vi har något att göra! Så kan vi ju komma ut till er sen. Då slipper du ta ett förhastat beslut :angel: :D

Någon som har tips på hur man botar hundabstinens? (OBS, förutom att köpa hund)
Att lusläsa alla trådar på Hund, kolla träningsvideor på YT, leta fina grejer i webshoppar hjälper inte..! Att träffa hundar har inte heller hjälpt! Inte ens att träffa Ammo dödade suget :D :angel:

Jag har försökt med allt från töntiga hundfilmer till att faktiskt vara dagmatte. Nu har jag gett upp för inget fungerade tillräckligt bra och nu köar vi på valp istället :D:up:

Snart blir jag för fasen tokig. Försöker desperat hitta beskrivningar på ALLA moment i nya klass 1 i lydnad. Hittade TILL SLUT startklassen, men klass 1-3 finns ingenstans att hitta. Inte för mig iallafall.

Hur ska jag kunna tävla i en klass där jag inte har en susning om vilka moment som är med och hur de ska utföras?

På svenska brukshundsklubbens hemsida finns de nya reglerna för startklass, klass 1,2 och 3 i tävlingslydnad. Till höger i fältet där uppe finns de nya reglerna att ladda ner och läsa på om! :up:
http://www.brukshundklubben.se/funktionar/prov-tavling/regelrevidering-2017/

Så har då mamma Polly börjat löpa och då lär Mini börja sitt löp inom en vecka eller så. Blir intressant att se hur pass påverkad Skalman blir denna gång......hopas han fattar mindre än jag tror :D Men han är rätt brådmogen i vissa lägen, så det lär säkert bli lite livat....:cautious:

Nu finns Aysus rallyresultat på hunddata, så ikväll ska jag skicka in blankett till skk så att vi kan få diplom och RLD N-titeln :D
ina_dance5.gif

Jag har försökt med allt från töntiga hundfilmer till att faktiskt vara dagmatte. Nu har jag gett upp för inget fungerade tillräckligt bra och nu köar vi på valp istället :D:up:
Men ni som trånar efter hund...varför kommer ni inte hit och får en dos hund. Ta en dag med promenader, mat, städning osv så kan jag ta sovmorgon och läsa den där boken jag köpte i våras?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka