Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, det är faktiskt helt sjukt.
Man har ju alltid hört om matglada labradorer - men det är INSANE. Tyckte att wachtlarna var matglada, men Floyd spelar helt klart i en egen divison. Han är liksom hunden som fortsätter slicka gratängformen i 20 minuter efter att de andra slutat. Och de andra slutar inte innan den är så kliniskt ren att ingen hade reflekterat över om den stått som "nydiskad" i skåpet :cautious:
Det här läste jag om i våras - labradorers matglädje förklaras med en genvariation. Och jag blev djupt deprimerad när jag läste det, tänk om det betyder att de går genom livet hungriga? :(

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-ar-labradorer-sa-glupska

Och jag blev djupt deprimerad när jag läste det, tänk om det betyder att de går genom livet hungriga? :(
Med tanke på allt som dom hittar ute (eller inne) för den delen och som slinker ner så är det nog inte så långsökt att de går genom livet konstant hungriga :(

Hos oss går allt att äta iaf en gång och om en inte aktar sig eller är uppmärksam så kan även mänskliga kroppsdelar försvinna ner i gapet i samband med annan typ av mat. (Dock känner jag få retrievrar som är fullfjädrade mattjuvar i form av att öppna skåp, rensa bord och diskbänkar etc utan de äter liksom bara allt som är relativt lättillgängligt. Så på tjuvfronteb finns det betydligt värre raser, som Bassetar, är min högst ovetenskapliga uppfattning :D )

Motionerat galna fyrbeningar på lunchrasten :D

15094963_10207838290222147_1371097663591498857_n.jpg

Det här läste jag om i våras - labradorers matglädje förklaras med en genvariation. Och jag blev djupt deprimerad när jag läste det, tänk om det betyder att de går genom livet hungriga? :(

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-ar-labradorer-sa-glupska

Floyd går förmodligen genom sitt ännu unga liv hungrig. Turligt nog så tror jag att han glömmer det snabbt, han är inte så svår att få på andra tankar :D
Nåde den som rör hans fodertunna utan att ge honom något dock......

TÖNTO bestämde sig för att springa in i en vägg med huvudet före samtidigt som han hade en tuggpinne i munnen. Han skrapade upp sig i halsen och blev tillslut så irriterad att han spydde över hela mig. Nu är han sur och ligger och tjurar för att han är obekväm.

Veterinären sa att det inte finns något att göra i och med att det bara är ett skrapsår. Men det blir ju bara till att avboka inträdesprovet till patrullhund som vi skulle göra i helgen för att kunna hoppa på utbildningen igen nästa år. :arghh::arghh::arghh:

TÖNTO bestämde sig för att springa in i en vägg med huvudet före samtidigt som han hade en tuggpinne i munnen. Han skrapade upp sig i halsen och blev tillslut så irriterad att han spydde över hela mig. Nu är han sur och ligger och tjurar för att han är obekväm.

Veterinären sa att det inte finns något att göra i och med att det bara är ett skrapsår. Men det blir ju bara till att avboka inträdesprovet till patrullhund som vi skulle göra i helgen för att kunna hoppa på utbildningen igen nästa år. :arghh::arghh::arghh:
Men va fan! Jäkla Tönto! :down: :down: :down:

Du kanske behöver kalibrera om fokuset bara? :)
Mitt fokus gör likadant (upptäckte jag när jag fotade Floyd häromdagen), men det ska tydligen gå att kalibrera om objektivet hemma.
Verkade hyfsat enkelt!
Testade, men själva grejen han vill man går in och ändrar på finns inte på min kamera :( Finns ingenstans man kan kalibrera fokuset. Kameran är väl för gammal...

Alltså, jag är så jäkla arg och ledsen idag.

Dels går Svansson på kortison-kur vilket för honom rätt så stressad i grunden. Sen hände något igår (misstänker att han kanske börjar bli gammal mest och att det är artrosen som spökar) så han haltade rätt rejält efter promenaden. Han verkade dock bra idag så vi tog en kort och väldigt lugn promenad nu på förmiddagen, där allt såg bra ut. Men hemma igen så haltar han rejält. De känns åndå inte helt ogörligt efter ett samtal till vår klinik, tills det börjar snälla utanför och Svansson går i taket. Jamen, då provskjuts det fyrverkerier här vilket här att det dånar. Hurra liksom! Jag har en rädd hund som ändå går att hantera med lite planering, men nu står jag med en i grunden stressad hund som dessutom är smärtpåverkad och så får vi den här extra stressen helt oväntat.

Jag är så arg på tillverkarna som inte meddelar när provskjutningar kommer ske, det är så förbannat ruttet mot alla rädda djur och djurägare. Och jag är så ledsen för jag känner mig så maktlös just nu, vill ju liksom bara att Svansson ska få må bra och vara den fjantigt glada hunden han brukar vara.

Usch vad mycket skit på en gång! Läste att han kände sig bättre efter lite omsorg. Hur har det gått med haltandet?

Testade, men själva grejen han vill man går in och ändrar på finns inte på min kamera :( Finns ingenstans man kan kalibrera fokuset. Kameran är väl för gammal...

Det kan inte vara objektivet som det är fel på? Visst bor vi nära varandra? Om du vill så kan vi ju ta en promenad någon dag så kan jag kolla lite på kameran och se om jag kan klura ut var felet sitter på ett ungefär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka