Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag är så jäkla arg och ledsen idag.

Dels går Svansson på kortison-kur vilket för honom rätt så stressad i grunden. Sen hände något igår (misstänker att han kanske börjar bli gammal mest och att det är artrosen som spökar) så han haltade rätt rejält efter promenaden. Han verkade dock bra idag så vi tog en kort och väldigt lugn promenad nu på förmiddagen, där allt såg bra ut. Men hemma igen så haltar han rejält. De känns åndå inte helt ogörligt efter ett samtal till vår klinik, tills det börjar snälla utanför och Svansson går i taket. Jamen, då provskjuts det fyrverkerier här vilket här att det dånar. Hurra liksom! Jag har en rädd hund som ändå går att hantera med lite planering, men nu står jag med en i grunden stressad hund som dessutom är smärtpåverkad och så får vi den här extra stressen helt oväntat.

Jag är så arg på tillverkarna som inte meddelar när provskjutningar kommer ske, det är så förbannat ruttet mot alla rädda djur och djurägare. Och jag är så ledsen för jag känner mig så maktlös just nu, vill ju liksom bara att Svansson ska få må bra och vara den fjantigt glada hunden han brukar vara.
Usch och fy! Stackars Svansson och dig :( Verkligen onödigt med provskjutningar överlag, men särskilt i närheten av skotträdda djur :down:

Usch och fy! Stackars Svansson och dig :( Verkligen onödigt med provskjutningar överlag, men särskilt i närheten av skotträdda djur :down:
Eller hur!! Det lär ju inte bara vara vi som drabbas med tanke på hur mycket typ stall som finns runt mina föräldrar :down: Fattar liksom inte att företaget kan vara så totalt ignoranta att dom inte ens lägger upp en blänkare om provskjutning på sin Facebook eller hemsida :mad:

Nu har Aysus resultat från rallylydnaden reggats på SBK-tävling i alla fall :D Meen så skulle jag kolla om det stod med på hunddata och då håller de på med någon typ av underhåll så att hunddata inte fungerar igen förrän ca kl 12 inatt :banghead: Jag blir otålig nu ju! Inte för att jag tror att det hunnit till hunddata, men kaaanske...

Det ser i alla fall bra ut för Aysu tycker jag.
5 starter.
63p, en avbruten, 83p (samma dag som den jag avbröt), 72 poäng och 80 poäng.
Det är jämnt och bra, inte någon direkt bergochdalbana. Där som vi fick 72 poäng så var 13 poäng avdrag för att jag inte kunde hantera kopplet ordentligt, 10p försvann på startskylten då eftersom jag släppte kopplet för att ordna ut koppeltrassel utan att röra vid Aysu och diska oss istället. Hade jag inte gjort det, då hade vi ju legat på 82p där med. Gränsen för kvalificerande är ju på 70p, så den marginalen klarar vi fint.

Apropå foder/allergitråden, Ammo har i snart en vecka fått käka torrisarna som jag har hemma som godis istället för sitt färskfoder för att jag har haft fullt upp och inte hunnit förbi djuraffären. Ammo har varit glad och bra i magen ändå - men idag handlade jag innan jobbet. Han fick VoH Taste Lamm idag, och för första gången sen han var valp så har han slickat skålen ren och bett om MER (han har alltså käkat 1kg nu på kvällen). Det verkar som att dessa dagar på torrisar har fått honom på andra tankar vad det gäller god mat ;)

Apropå foder/allergitråden, Ammo har i snart en vecka fått käka torrisarna som jag har hemma som godis istället för sitt färskfoder för att jag har haft fullt upp och inte hunnit förbi djuraffären. Ammo har varit glad och bra i magen ändå - men idag handlade jag innan jobbet. Han fick VoH Taste Lamm idag, och för första gången sen han var valp så har han slickat skålen ren och bett om MER (han har alltså käkat 1kg nu på kvällen). Det verkar som att dessa dagar på torrisar har fått honom på andra tankar vad det gäller god mat ;)

Han tänker väl: "Oh, bäst att passa på om matte kommer med torrisar igen!" :rofl:

Och apropå aptit.
Jag tror våra skulle kunna gluffsa i sig sågspån bara det serverades i en skål:cautious:

O_o Har ni blandat in labrador?! :nailbiting: :nailbiting:

:rofl: :rofl: :rofl:

Alltså, det är faktiskt helt sjukt.
Man har ju alltid hört om matglada labradorer - men det är INSANE. Tyckte att wachtlarna var matglada, men Floyd spelar helt klart i en egen divison. Han är liksom hunden som fortsätter slicka gratängformen i 20 minuter efter att de andra slutat. Och de andra slutar inte innan den är så kliniskt ren att ingen hade reflekterat över om den stått som "nydiskad" i skåpet :cautious:

Alltså, det är faktiskt helt sjukt.
Man har ju alltid hört om matglada labradorer - men det är INSANE. Tyckte att wachtlarna var matglada, men Floyd spelar helt klart i en egen divison. Han är liksom hunden som fortsätter slicka gratängformen i 20 minuter efter att de andra slutat. Och de andra slutar inte innan den är så kliniskt ren att ingen hade reflekterat över om den stått som "nydiskad" i skåpet :cautious:
Jag är dagmatte åt brorsans labrador.
Döm om min förvåning när tröjan jag tog på mig saknade ficka? :eek: Istället var där ett stort hål. Jag hade haft frolic i fickan. :meh:

Jag och Tinja verkar synka magproblem, alltid kul :mad: Jag mår illa och hon är förstoppad.

Såhär går det när man käkar upp toarullar, Tinja! :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka