R
Raderad medlem 94602
Valparna är 10 dagar och har börjat öppna ögonen. Så sött så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch och fy! Stackars Svansson och dig Verkligen onödigt med provskjutningar överlag, men särskilt i närheten av skotträdda djurAlltså, jag är så jäkla arg och ledsen idag.
Dels går Svansson på kortison-kur vilket för honom rätt så stressad i grunden. Sen hände något igår (misstänker att han kanske börjar bli gammal mest och att det är artrosen som spökar) så han haltade rätt rejält efter promenaden. Han verkade dock bra idag så vi tog en kort och väldigt lugn promenad nu på förmiddagen, där allt såg bra ut. Men hemma igen så haltar han rejält. De känns åndå inte helt ogörligt efter ett samtal till vår klinik, tills det börjar snälla utanför och Svansson går i taket. Jamen, då provskjuts det fyrverkerier här vilket här att det dånar. Hurra liksom! Jag har en rädd hund som ändå går att hantera med lite planering, men nu står jag med en i grunden stressad hund som dessutom är smärtpåverkad och så får vi den här extra stressen helt oväntat.
Jag är så arg på tillverkarna som inte meddelar när provskjutningar kommer ske, det är så förbannat ruttet mot alla rädda djur och djurägare. Och jag är så ledsen för jag känner mig så maktlös just nu, vill ju liksom bara att Svansson ska få må bra och vara den fjantigt glada hunden han brukar vara.
Eller hur!! Det lär ju inte bara vara vi som drabbas med tanke på hur mycket typ stall som finns runt mina föräldrar Fattar liksom inte att företaget kan vara så totalt ignoranta att dom inte ens lägger upp en blänkare om provskjutning på sin Facebook eller hemsidaUsch och fy! Stackars Svansson och dig Verkligen onödigt med provskjutningar överlag, men särskilt i närheten av skotträdda djur
Bilder då!Valparna är 10 dagar och har börjat öppna ögonen. Så sött så
Väntar ett par dagar till de öppnat sig mer. Nu är det bara längst in vid nosen som det glipar liteBilder då!
Han har blivit bortskämd av mina föräldrar senaste timmarna så nu mår han fint igen. Men det tog några timmar trots att smällandet slutade rätt fort ändå@Killaloe stackars svansson. Är han lugnare nu?
Apropå foder/allergitråden, Ammo har i snart en vecka fått käka torrisarna som jag har hemma som godis istället för sitt färskfoder för att jag har haft fullt upp och inte hunnit förbi djuraffären. Ammo har varit glad och bra i magen ändå - men idag handlade jag innan jobbet. Han fick VoH Taste Lamm idag, och för första gången sen han var valp så har han slickat skålen ren och bett om MER (han har alltså käkat 1kg nu på kvällen). Det verkar som att dessa dagar på torrisar har fått honom på andra tankar vad det gäller god mat
Apropå foder/allergitråden, Ammo har i snart en vecka fått käka torrisarna som jag har hemma som godis istället för sitt färskfoder för att jag har haft fullt upp och inte hunnit förbi djuraffären. Ammo har varit glad och bra i magen ändå - men idag handlade jag innan jobbet. Han fick VoH Taste Lamm idag, och för första gången sen han var valp så har han slickat skålen ren och bett om MER (han har alltså käkat 1kg nu på kvällen). Det verkar som att dessa dagar på torrisar har fått honom på andra tankar vad det gäller god mat
Och apropå aptit.
Jag tror våra skulle kunna gluffsa i sig sågspån bara det serverades i en skål
Har ni blandat in labrador?!
Ammo hälsar att kommer det ur mattes hand kan man nästan äta sågspån, men i skål. njaae där har man högre standardOch apropå aptit.
Jag tror våra skulle kunna gluffsa i sig sågspån bara det serverades i en skål
Han har blivit bortskämd av mina föräldrar senaste timmarna så nu mår han fint igen. Men det tog några timmar trots att smällandet slutade rätt fort ändå
Har ni blandat in labrador?!
Jag är dagmatte åt brorsans labrador.Alltså, det är faktiskt helt sjukt.
Man har ju alltid hört om matglada labradorer - men det är INSANE. Tyckte att wachtlarna var matglada, men Floyd spelar helt klart i en egen divison. Han är liksom hunden som fortsätter slicka gratängformen i 20 minuter efter att de andra slutat. Och de andra slutar inte innan den är så kliniskt ren att ingen hade reflekterat över om den stått som "nydiskad" i skåpet
Jag är dagmatte åt brorsans labrador.
Döm om min förvåning när tröjan jag tog på mig saknade ficka? Istället var där ett stort hål. Jag hade haft frolic i fickan.
Tror mina heeler har några procent labbe i sig Dom är ständigt utsvultna och kan även äta allehanda upphittat elände ute.....Bara friska, sunda hundar med aptit på hela livet
Jag är uppväxt med labbe och kan garantera att de är ÄNNU värre