Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min kamera verkar hålla på och kajka ihop.. Jag har märkt att fokuset gör lite som det vill, även om jag har enpunkts-fokus och siktar på en specifik punkt så hamnar fokuset en bit bort ändå. Skärpan är lite halvt dålig även där fokuset hamnar, och blädderknappen bläddrar bara varannan gång.

Den har ju några år på nacken nu, kanske 5 eller så. Kanske är dags att börja se mig om efter en ny kamera..

Väteperoxid kan du spola med en gång per dag tills det är helt läkt - men ärligt så kan det visst svida (vet av erfarenhet.....och så även av barnbarns erfarenhet vid skrubbsår) ;) Men oftast så verkar det inte kännas, så det beror nog på vad för typ av sår :)

Jag skulle nog även klippa/fila så klon hålls så kort och jämn som möjligt så den inte fläks upp mer.
Vid två tillfällen har jag haft djupa sår som behövde tamponeras för att läka inifrån, själva tamponaden dränktes i koksalt. Såren spolades dagligen med väteperoxid som fräter bort död vävnad så som var, sved inte ett dugg.
Är så galet nöjd med dagen :D Det var helt klart värt att gå upp innan soluppgången för att åka iväg och tävla (även om jag kände mig galen när mobilen väckte mig).
Båda dårarna presterade bättre än väntat, Ebrah gjorde en helt ok debut och fick 61p, Aysu fick 80p och kan nu lägga till titeln RLD N i meritlistan :D

Efter Aysus start så tog vi en långpromenad innan det var prisutdelning. Väl hemma igen åt vi lunch, vilade lite och traskade hem till min mor. Där sov hundarna nöjt i soffan under tiden som jag tittade på ett nytt favoritprogram på tv. De fick lite extra gott på eftermiddagen också, det tyckte jag att de var värda :angel:

Nu sover de lugnt i sängen igen. Imorgon ska vi se till att ta en ordentlig långpromenad och se till att de får springa lösa åtminstone någonstans.
ina_dance5.gif

Min kamera verkar hålla på och kajka ihop.. Jag har märkt att fokuset gör lite som det vill, även om jag har enpunkts-fokus och siktar på en specifik punkt så hamnar fokuset en bit bort ändå. Skärpan är lite halvt dålig även där fokuset hamnar, och blädderknappen bläddrar bara varannan gång.

Den har ju några år på nacken nu, kanske 5 eller så. Kanske är dags att börja se mig om efter en ny kamera..
Du kan få köpa min gamla. :angel:

Vad är det för kamera?

Jag har en fråga angående en hund jag känner.

Rhodesian Ridgeback, okastrerad, ca 3 år.
Väldigt mycket hund som har lätt för att ryka ihop med andra hundar, eller specifikt yviga kastrerade hanar. Han letar upp och skapar problem snarare än att det är en kommunikation mellan två hundar som leder till slagsmål.

Idag flög han på Benji efter att Benji antagligen plockat upp en tub med hundgott som tappats på marken. Den tillhörde inte ens RR'n, och han var inte ens nära, men han flög direkt på och lyckades faktiskt klippa hål på Benjis öra. Bråket var snabbt över och jag gissar att det egentligen var mest otur att Benji blev skadad, för det var mest ljud och drama än ett "jag ska döda dig" bråk.

Hur skulle ni jobba för att få en sådan hund att sluta ryka ihop med andra hundar? Jag vill inte höra något "varför ska hunden umgås med andra" "den hunden behöver inte leka" för det är inte min hund och ägaren kommer inte sluta låta hunden träffa andra, och jag vill ge råd utifrån de förutsättningar som faktiskt finns.

Just nu är hennes uppfostringsmetod att slå hunden i huvudet med en vante eller koppel när han börjar mucka. Vill gärna bidra med något mer konstruktivt.
Skvallerträning kanske?

Du kanske behöver kalibrera om fokuset bara? :)
Mitt fokus gör likadant (upptäckte jag när jag fotade Floyd häromdagen), men det ska tydligen gå att kalibrera om objektivet hemma.
Verkade hyfsat enkelt!

Stor dag i dag.
Efter 7 månader kunde jag äntligen lägga på vardagsrumsmattan. :banana:

Vi tog bort den när Lilla S skulle komma, sen kom hulligantjejerna. Det tar ett par veckor innan nuvarande kull kommer vara här och de är ju bara två. Då får vi rulla ihop den lite.

Skägget och Lilla S tycker den är dömysig:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.